تاریخ انتشار: 1400/03/16 07:01
کد خبر: 38332

تارتار: باید در نیمه اول کار بحرین را تمام کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برای موفقیت مقابل بحرین باید در نیمه اول کار را تمام کرد و زود به گل رسید.
 تارتار: باید در نیمه اول کار بحرین را تمام کنیم

مهدی تارتار در گفت و گویی، درباره برتری سه بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه تیم ما قبل از شروع این مسابقات بازی تدارکاتی برگزار نکرد، احتمال می‌دادم مقابل هنگ‌کنگ انسجام لازم را نداشته باشیم و به نوعی این مسابقه حکم دیدار دوستانه برای ما داشت که البته کیفیت لازم را نداشت.

وی درباره اینکه با توجه به فاصله کم بازی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ تا دیدار با بحرین،  آیا می‌توان به نمایش بهتر شاگردان اسکوچیچ در بازی بعدی امیدوار بود، پاسخ داد: این مسابقه در زمین اصلی رقابت‌ها که کیفیت مناسبی دارد برگزار می شود و اطمینان دارم تیم ما با استفاده از این موضوع می‌تواند مقابل بحرین انسجام، انگیزه و کیفیت بهتری ارائه بدهد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان تصریح کرد:  بازیکنان ما باکیفیت و بین‌المللی هستند و حتی با کلاس‌های تئوری هم می‌توان خیلی از مشکلات را برطرف کرد. اگر آنها مقابل بحرین خودشان باشند و کمتر از حدشان نباشند مشکلی نخواهیم داشت.

تارتار در پاسخ به این سوال که آیا اهمیت و حساسیت دیدار با بحرین، تاثیری روی کیفیت تیم ملی خواهد گذاشت، توضیح داد: بازیکنان ما جوان نیستند اما باید مقابل بحرین خیلی صبور باشند و اسیر احساسات نشوند. با توجه به شناختی که از حریف داریم، برای ما تجربه شده که بحرین می‌خواهد از لحاظ روانی روی تیم ملی تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل نباید اسیر حاشیه‌سازی‌ ها و وقت کشی‌ حریف شویم.

وی ادامه داد: باید در نیمه اول کار بحرین را تمام کنیم. یعنی به شکلی بازی را شروع کنیم که بازیکنان حریف نتوانند با اتلاف وقت بچه‌های ما را عصبی کنند. خیلی مهم است در همان نیمه اول کارمان را انجام بدهیم و زود به گل برسیم. در غیر این صورت هرچه زمان بازی بگذرد و تیم ما به گل نرسیده باشد به مشکل می‌خوریم زیرا حریف به خواسته‌اش می‌رسد و کارهای بدتری هم در طول مسابقه انجام می‌دهد.

سرمربی تیم پیکان درباره لزوم تمرکز بیشتر مدافعان تیم ملی مقابل بحرین گفت: در بازی با هنگ‌کنگ به دلیل دست کم گرفتن حریف گل خوردیم و شاید بچه‌ها انگیزه لازم را نداشتند که چنین اتفاقی رخ داد اما قطعا مقابل بحرین اینگونه بازی نمی‌کنیم.

تارتار درباره نقطه قوت تیم بحرین عنوان کرد: بازی‌های اخیر بحرین را ندیده‌ام اما برد هشت بر صفر این تیم مقابل کامبوج چندان ملاک نیست. البته بحرین دفاع منسجمی دارد و 11 بازیکنش با قرار گرفتن مقابل توپ فضا را از بازیکنان سرعتی و خلاق ما می‌گیرند. به همین دلیل کار تیم ملی سخت می‌شود و باید سرعت تیمی خود را بالا ببریم. در چنین وضعیتی پاس‌های سریع و تک ضرب در 18 قدم حریف و پشت محوطه بحرین می‌تواند ما را به گل برساند.

وی درباره احتمال استفاده از بازیکنان سرعتی‌تر مثل مهدی قائدی مقابل بحرین خاطرنشان کرد: در دیدارهایی مثل بازی با بحرین جدا از گره گشا بودن بازیکنان سرعتی و خلاق در کناره‌ها، باید درون محوطه بازیکنانی با فیزیک مناسب قرار بگیرند تا روی ارسال‌ از جناحین، خوب ضربه بزنند. باید بتوانیم از کناره‌ها مدافعین حریف را دور بزنیم در غیر این صورت نمی توانیم روی بازی مستقیم توفیقی داشته باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره احتمال حاشیه سازی بحرینی‌ها مانند دیدار رفت دو تیم گفت: بحرین میزبان مسابقات است و برای صعود دست به هر کار ناشایستی می‌زند. بازیکنان ما باید انتظار این اتفاقات را داشته باشند و مسلط، راحت اما پرتوان بازی را شروع کنند.

تارتار درباره برگزاری بازی ها و تمرینات تیم ملی در زمین های بی‌کیفیت عنوان کرد: این موضوع طبیعی است و بحرینی‌ها از لحاظ روانی روی رقیب اصلی‌شان که ما هستیم کار می‌کنند اما باید هوشیار باشیم. هرچند این حاشیه‌‌سازی ها روی کیفیت تیم ملی تاثیر منفی می‌گذارد اما به حدی توانمند هستیم که بتوانیم در هر زمینی این تیم را شکست بدهیم.

وی افزود: صعود تیم ملی به جام جهانی برای فوتبال و کشورمان خوب است و آرزو می‌کنیم چنین اتفاقی بیفتد. مردم ما با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال شده به تیم ملی دلخوش هستند و ان شالله این تیم بتواند همه را با بردهایش خوشحال کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egbqa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وقتی تارتار ملی پوش بود+عکس