تاریخ انتشار: 1400/03/27 11:07
کد خبر: 37845

عقیلی:قایدی واقعا بدشانس است

مدافع اسبق تیم ملی و سپاهان به تشریح شرایط تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ بعد از صعود به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی می‌پردازد.
 عقیلی:قایدی واقعا بدشانس است

هادی عقیلی مدافع اسبق سپاهان با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی در تمامی خطوط که نمایش موفقی از خود به جا گذاشتند، در خصوص این مسیر که منتهی به صعود به مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی شده، می‌پردازد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود درباره تفاوت سبک تیم ملی با سرمربی جدیدش گفت: قبل از این 4 بازی، چند مسابقه از تیم ملی دیده بودم. باید بگویم که استایل تیم ملی نسبت به زمان مربیگری کی‌روش فرق کرده است؛ البته منظورم این نیست که سبک کی‌روش بد بود. در واقع این یک انتخاب بین سیب و پرتقال است که در نهایت بحث سلیقه مطرح می‌شود. تیم ملی در زمان ویلموست هم بسیار شلخته بود و استایل خوبی نداشت. من با دیدن بازی‌های آن تیم یاد حرف والدیر ویرا مربی برزیلی تیم ملی می‌افتم که در بازی با استرالیا به بازیکنان گفته بود بروید هر طور که می‌خواهید بازی کنید.

مدافع سابق تیم ملی با اشاره به سود بردن از دو مهاجم در چهار بازی اخیر گفت: ما حالا با دو مهاجم بازی می‌کنیم و تیم هم نسبت به زمان کی‌روش بالاتر فوتبال بازی می‌کند، البته منظور من این نیست که آن زمان روش ما بد بود یا الان روش ما خوب است و فقط می‌خواهم مقایسه کنم. ما پرس را هم جلوتر انجام می‌دهیم و نکته مهم دیگر این است که به معنای واقعی از هر دو مهاجم استفاده می‌کنیم. آزمون و طارمی هم در بازی‌هایی که انجام شد این را نشان دادند.

عقیلی در واکنش به انتقاداتی که از کادرفنی تیم ملی می‌شد، گفت: اسکوچیچ خیلی با انگیزه کار می‌کند و کارش را بلد است. اصلا به این حرف‌ها اعتقاد ندارم، ما هنوز می‌گوییم که این تیم بزرگتر یا لیدر ندارد یا اینکه مربی مدیریت ندارد. آیا شما این حرف‌ها را در فوتبال اروپا می‌شنوید؟ آیا وقتی رونالدو به یوونتوس می‌رود نیاز دارد تا توسط بزرگتر و رهبر تیم هدایت شود؟ این یک آدرس اشتباه است که بگوییم باید بالاسر بازیکنان یک مدیر وجود داشته باشد.

مدافع سابق سپاهان به بحث انتقاداتی که بابت مجوز همراهی اخباری به تراکتور در خلال اردوی تیم ملی مطرح شده نیز

گفت: اصلا این اتفاق را بی‌نظمی نمی‌دانم. شما هیچ‌جا را پیدا نمی‌کنید که تیم ملی یک کشور یک ماه اردو بزند و نباید فراموش کرد که هر بازیکنی برای باشگاه مهم است. باشگاه به بازیکن پول می‌دهد تا از آن بازیکن بهترین استفاده را ببرد، در ضمن بازی کردن یک بازیکن در بازی رسمی، هزار برابر تمرین کردن ارزش دارد. برخی می‌خواهند اسکوچیچ را تضعیف کنند و این مسائل اصلا درست نیست. باشگاه ترکتور بازی رسمی داشت و از بازیکنش استفاده کرد که این حق طبیعی‌اش بود.

عقیلی درباره تغییرات سمت چپ دفاعی تیم ملی نیز گفت: اسکوچیچ از وحید امیری در این پست استفاده کرد که این بازیکن در پرسپولیس هم بازدهی مثبتی در این پست داشت. امیری اما مصدوم شد و ما در سمت چپ بازیکنانی مثل حاج‌صفی و محمدی را در اختیار داریم که فکر می‌کنم اسکوچیچ از آنها به‌خوبی و به درستی استفاده کرد. اگر هم تغییری رخ داد، این به خاطر شرایط تاکتیکی تیم ملی و خصوصیات فنی حریفان بود.

عقیلی با اشاره به وضعیت مدافعان میانی تیم ملی و قرار گرفتن کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در ترکیب ثابت، می‌گوید: آنها در این بازی‌ها موفق بودند و نشان دادند که نسبت به گذشته پیشرفت هم کرده‌اند. آنها از لحظ فیزیک بدنی، جدال‌های هوایی و بازی روی زمین شرایط خوبی دارند و سرعت جابجایی‌شان هم خوب است. البته این دو بازیکن رقبایی مثل مجید حسینی و پورعلی‌گنجی را دارند و می‌دانند که با کوچکترین غفلت ممکن است جایشان را از دست بدهند. کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در پرسپولیس هم کنار هم بازی می‌کردند و انتخاب آنها تصمیم درستی بود و اسکوچیچ نشان داد که شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد.

عقیلی درباره نمایش مهدی قایدی در تیم ملی گفت: او بسیار بدشناس است که در زمان فعلی به تیم ملی رسیده، زمانیکه دو مهاجم طراز اول مثل طارمی و آزمون داریم و البته کاوه رضایی و انصاری‌فرد هم در تیم ملی حضور دارند. همین موضوع باعث شده تا قایدی فرصت زیادی برای نشان دادن خودش نداشته باشد.

بحث پایان قرارداد دراگان اسکوچیچ و آینده تیم ملی نیز موضوع بعدی صحبت‌های عقیلی بود: معتقدم دلیلی برای عدم حفظ این مربی وجود ندارد، در ضمن باید این را هم در نظر گرفت که اسکوچیچ با یک قیمت پایین و شاید خیلی مناسب هدایت تیم ملی را پذیرفته و مربیان خارجی حاضر نیستند با دستمزد دراگان در تیم ملی کار کنند و عملکردی که داشته حداکثر خواسته ما از مربیان بزرگ دنیا در این مقطع بود. این مربی عملکرد خوبی داشته و باید بماند.

وی در پایان صحبت‌های خود درباره شانس صعود ایران به مرحله پایانی جام جهانی گفت: باید پله پله جلو برویم و شرایط در دور بعدی فرق خواهد مرد. اگر ما نتوانیم از شرایط میزبانی استفاده کنیم قطعا کارمان سخت تر خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xowvz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قایدی: امیدوارم بازی با مالی را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم