تاریخ انتشار: 1400/04/13 00:10
کد خبر: 37004

ابقای اسکوچیچ اتفاق خوبی بود/ به آینده تیم ملی خوشبین و امیدوار هستم/ باید با دیپلماسی ورزشی به حق‌مان برسیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: میزبانی در بازی‌های خانگی حق طبیعی فوتبال ماست و باید این حق را به دست آوریم.
ابقای اسکوچیچ اتفاق خوبی بود/ به آینده تیم ملی خوشبین و امیدوار هستم/ باید با دیپلماسی ورزشی به حق‌مان برسیم

بیژن ذوالفقارنسب با اشاره به قرعه کشی بازی‌های مرحله بعدی انتخابی جام جهانی اظهار داشت: فکر می کنم شرایط خوبی برای تیم ملی ایران فراهم شده است تا به جام جهانی صعود کند. در قرعه کشی اخیر در هر دو گروه توازن خوبی برقرار است و تیمی نمی تواند به سختی یا ساده بودن تیم های حاضر در گروهش اشاره کند. به اعتقادم تیم هایی که بتوانند برنامه ریزی خوبی را در این مسیر داشته باشند راه شان برای حضور در جام جهانی هموارتر خواهد بود.

او افزود: برنامه ریزی مطلوب در کنار برگزاری بازی های تدارکاتی براساس حریفان و ایجاد همبستگی روحی و روانی در کنار مسائل فنی فاکتورهایی است که می توانند مسیر صعود به جام جهانی را هموار کرده و اگر تیم ملی ما هم از این فاکتورها بهره مند باشد می تواند در این راه اتفاقات خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزند.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به نتایج خوبی که تیم ملی در بازی‌های اخیرش در بحرین به دست آورد، تاکید کرد: با توجه به پیروزی های قاطع و نمایش فوتبالی خوبی که تیم ملی ایران در منامه داشت و با اقتدار به مرحله بعدی صعود کرد، به کسب نتایج خوب و تکرار آن در این مرحله توسط ملی پوشان ایران خوشبین هستم. تیم ما مجموعه ای از نفرات جوان و باتجربه است که حضور لژیونرهایی که در حال حاضر در اروپا بازی می کنند، این تیم را به بهترین و کامل ترین تیم تبدیل کرده و مجموعه این فاکتورها مرا به آینده این تیم خوشبین کرده است.

ذوالفقارنسب درخصوص اینکه کدام یک از حریفان ایران در این مرحله می‌تواند حریف جدی‌تری برای تیم ایران باشد، گفت: در این مرحله هر بازی حکم فینال را دارد و نباید اسم و شرایط تیم ها ما را غافل کند. در این مرحله کره جنوبی یکی از مدعیان اصلی محسوب می شود، ضمن اینکه با توجه به تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی عراق ایجاد شده است، این تیم هم می تواند حریف سرسختی برای ما به شمار بیاید. امارات هم در سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی را در  زمینه فوتبال داشته و تیم هایی مثل سوریه و لبنان هم با هزار امید و آرزو پای در این مرحله از بازی ها گذاشته اند. با این تفاسیر در هیچ کدام از این بازی ها تیم ما نه از پیش برنده است و نه از قبل بازنده و همان طور که گفتم ما برای صعود به جام جهانی در بازی های فینال گونه روبروی همه حریفان خواهیم رفت.

او درمورد شانس ایران برای بهره مندی از امتیاز میزبانی در این رقابت‌ها تصریح کرد: این اتفاق بستگی به دیپلماسی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال دارد که باید تمام تلاش شان را به کار بگیرند تا از مبادی قانونی بتوانند این امتیاز را کسب کنند. میزبانی در بازی های خانگی حق طبیعی فوتبال ماست و باید بتوانیم این حق را به دست آوریم.

مربی سال‌های دور تیم ملی درمورد شرایط دراگان در کادر فنی ایران گفت: ابقای اسکوچیچ در کادر فنی تیم ملی اتفاق خوبی بود. با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های مرحله بعدی مصلحت نبود تغییراتی را در کادرفنی تیم ملی ایجاد کنیم و فرصتی برای حضور مربی جدیدی در تیم ملی نداشتیم، ضمن اینکه نتایج و عملکرد اسکوچیچ و همکارانش در تیم ملی قابل قبول بوده و نتایجی که تیم ملی در منامه کسب کرد منجر به صعود مقتدرانه به مرحله بعدی جام جهانی شد. امیدوارم در ادامه مسیر شاهد تکرار روزهای خوب برای اسکوچیچ و همکارانش باشیم و با کسب بهترین نتایج بار دیگر به جام جهانی صعود کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39kenq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اسکوچیچ انتخاب مناسبی نیست/سرخابی‌ها به یک‌اندازه شانس پیروزی داشتند