تاریخ انتشار: 1400/04/18 15:56
کد خبر: 36757

اختصاصی/ تنها تیمی که می تواند پرسپولیس را "دبل" کند/ پیش دربی با علیمنصور!

یکی از حساس ترین بازی های هفته‌ بیست و ششم لیگ، دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک است که هر دو تیم برای کسب سه امتیاز به میدان می روند. پرسپولیس برای حفظ صدر جدول و آلومینیوم نیز برای رسیدن به رتبه چهارم‌ تلاش می کنند تا به هدف شان برسند.
اختصاصی/ تنها تیمی که می تواند پرسپولیس را "دبل" کند/ پیش دربی با علیمنصور!

پرسپولیس صدر جدولی در حالی میزبان آلومینیوم رده ششمی است که برای حفظ صدر جدول و البته‌ رسیدن به قهرمانی راهی جز شکست حریف اراکی ندارد. شاگردان گل محمدی با اینکه رتبه‌ نخست لیگ را در اختیار دارند، ولی کسب یک تساوی هم می تواند این رتبه را از آنها بگیرد و سپاهانی ها را صدرنشین کند. همین نزدیک بودن امتیازات باعث شده پرسپولیسی ها فقط به پیروزی فکر کنند و با تمام قوا به مصاف تیمی بروند که نیم نگاهی‌ به رده چهارمی جدول دارد تا شاید به سهمیه آسیا برسد.

سوای کسب سهمیه، حضور علیرضا منصوریان بر روی نیمکت آلومینیوم اراک، جذابیت خاص خودش را دارد و این مربی استقلالی اصلا دوست ندارد مقابل تیمی بازنده شود که سالهاست با آن "کُری" دارد و دلش می خواهد با شکست پرسپولیس، دوباره‌ محبوبیت گذشته‌ اش را به دست بیاورد‌ و سر زبان‌ها بیفتد. با این نگاه که، منصوریان چند فصل پیش با نفت تهران‌ یک جام را از سرخپوشان پایتخت گرفت که شاید یک بار دیگر موفق به این کار شود و بد جایی ترمز رقیب سنتی را بکشد. البته‌ این را هم باید اضافه کرد؛ تنها شکست این فصل شاگردان گل محمدی در بازی رفت مقابل همین تیم اراکی رخ داده که اگر بازی برگشت نیز اراکی ها موفق به شکست حریف صدر جدولی شوند، تبدیل به تنها تیمی  می شوند که برابر پرسپولیس "دبل" می کنند.

به این نکته هم باید اشاره‌ کرد که این مسابقه پیش دربی جام حذفی نیز محسوب می شود که سرمربی سابق آبی ها تلاش‌ می کند با شکست دادن و یا حتی مساوی گرفتن از حریف سنتی، این تیم را با روحیه پایینی به مصاف شاگردان فرهاد مجیدی بفرستد. اگر این اتفاق رخ دهد، هم سپاهانی ها خوشحال می شوند و هم استقلالی ها که رقابت سختی با هم دارند.

اما پرسپولیس نیز شرایط خاص خودش را دارد و برای اینکه صدر جدول را از دست ندهد و با روحیه خوبی به استقبال دربی برود، باید هم انتقام بازی رفت را از آلومینیوم بگیرد و هم صدر جدول را حفظ کند. صدری که با کوچکترین لغزشی به سپاهان خواهد رسید، هرچند این تیم نیز بازی سختی را مقابل‌ نفت آبادان دارد و نمی تواند خودش را از پیش برنده بداند.

به قلم‌ علی مسعودنیا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gkv6x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی 94 / سرخابی ها به تساوی رضایت دادند