تاریخ انتشار: 1400/04/25 22:57
کد خبر: 36415

اختصاصی/ تیم فرهاد شبیه خود فرهاد!/ وقتی قلب‌ها یکی باشند

دربی ۹۶ به نام شاگردان فرهاد مجیدی ثبت شد تا مرد محبوب آبی ها بیشتر از قبل محبوب تر شود. دربی که شاید اگر مربی خوش استیل آبی ها آن را از دست می داد، سرنوشتش برای فصل بعد مشخص نبود.
اختصاصی/ تیم فرهاد شبیه خود فرهاد!/ وقتی قلب‌ها یکی باشند

این دربی  یکی از بی‌نقص ترین دربی های استقلال بود که باعث شد، حریف آماده و پرمهره پرسپولیس اسیر تاکتیک کادر فنی جوان آبی ها شود.

 در دربی که پرسپولیس حتی یک کرنر نزند و مهمتر از همه یک شوت هم به چهار چوب حریف سنتی اش نزد این نشان‌ از بازی هوشمندانه تیم حریف را دارد.

 فرهاد مجیدی در دربی ۹۶ و بازی های اخیر نشان‌ داد، برخلاف خیلی از مربیان داخلی که بیشتر فوتبال سنتی را دنبال می کنند و به فوتبال با برنامه و تاکتیکی روی نمی آورند، او به دنبال فوتبال با برنامه رفته و راه آموزش به شاگردانش را آموخته است.

استقلال مجیدی با اینکه در بحرانی ترین شرایط به سر می برد، ولی انگار برای پیروز شدن بحران حالیش نمی شود! از روزی که رهبر اصلی آبی ها ( فرهاد مجیدی ) گفت؛ " هر کاری کنید تیم من می برد"، شاگردانش " جَری" شده اند و با تعصب دیگری بازی می کنند. فارق از تعصب و جنگندگی، این استقلال نشان‌ داده که وقتی سرمربی هوای شاگردانش را داشته باشد، آنها هم برای سرمربی و تیم سر می گذارد!

 البته‌ این را فراموش نکنید، مجیدی از آن دسته مربیانی است‌ که‌ شور و شوق مربی گری اش نیز مثل دوران‌ بازی کردنش می ماند. او در زمان بازیگری هم یک بازیکن خاص بود و همیشه خودش را در دربی ها نشان می داد. همین پشت کار قوی و مثال‌ زدنی او باعث شد در چهار دربی پیاپی موفق به گلزنی شود و نماد "چهار" را برای خودش و استقلال به ثبت برساند.

 با این تفاسیر تیم فرهاد، هم در  دربی که یک بر صفر بازی را واگذار کرد، بهترین نمایش را داشت و هم در دربی که کارش به پنالتی کشید، بازی منطقی را انجام‌ داد تا هواداران نتوانند ایرادی از او بگیرند و انتقاد کنند. فرهاد مجیدی شاید جزو معدود مربیانی بود که مقابل تیمی مثل پرسپولیس کاری کرد تا کادر قرمز پوشان مجبور شوند بین نیمه دست به دو تعویض بزنند. ( این اتفاق در دربی ۹۵ افتاد) یا اینکه شاگردانش طوری بازی می کنند که حریفش حتی در طول ۱۲۰ دقیقه یک کرنر هم نمی زند؟! این هنر یک مربی و کادری را نشان می دهد که در چنین بازی هایی چقدر باهوش عمل می کند و چه تاکتیکی را برای مهار بازیکنان در نظر می گیرد.

شما به همین بازی اخیر نگاه کنید و ببینید مجیدی چه کاری کرد که مهدی ترابی بهترین بازیکن نیم فصل دوم پرسپولیس حتی یک حرکت مفید هم انجام نداد؟! او تاکتیکی را پیاده کرد که گل محمدی هرچقدر هم تعویض کرد نتوانست روند بازی را به نفع تیمش برگرداند؟ تعویض های فرهاد مجیدی را با تعویض های گل محمدی مقایسه کنید ببینید کدام یکی مفید واقع شدند؟

 در کل مجیدی این روزها نشان‌ داده با اینکه در استقلال تنهای تنهاست، ولی اتحاد را در شاگردانش به اوج رسانده و آنها با جان و دل برایش بازی می کنند. حال اگر این تیم جام هم نگیرد، ولی با توجه به مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کند، موفق بوده و باید هواداران از آن راضی باشند. راضی به این دلیل که وقتی تیمی با این همه اختلاف داخلی در آسیا به عنوان تیم اول صعود می کند و در لیگ هم پا به پای سپاهان و پرسپولیس حرکت می‌کند و مهمتر همه در جام حذفی نیز تیم های لیگ برتری را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی دارد، این هنر کادر فنی را نشان‌ می دهد.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ozv7l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش تمرین استقلال| تشکر مجیدی از بازیکنان و تماس تصویری با مدافع مصدوم استقلال