تاریخ انتشار: 1400/05/01 10:47
کد خبر: 36133

احتمال کنار گذاشتن چند بازیکن باتجربه تیم ملی

لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران ممکن است شگفتی‌هایی داشته باشد و چند بازیکن باتجربه برای مسابقات باقیمانده انتخابی جام جهانی دعوت نشوند.
احتمال کنار گذاشتن چند بازیکن باتجربه تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران که در دور رفت از مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مارک ویلموتس نتایج جالبی نگرفت تا در جدول ۵ تیمی بعد از عراق و بحرین در جایگاه سوم قرار بگیرد، در دور برگشت با دراگان اسکوچیچ دست به کار بزرگی زد و با ۴ پیروزی پی در پی در بحرین موفق شد به عنوان صدرنشین گروه سوم به طور مستقیم به مرحله بعدی مسابقات راه یابد.

تیم ملی ایران بعد از راهیابی به جمع ۱۲ تیم برتر قاره کهن در گروه اول همراه با کره جنوبی، امارات، سوریه، عراق و لبنان قرار گرفت تا حداقل روی کاغذ شانس خوبی برای راهیابی به جام جهانی داشته باشد. این بازی‌ها از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین روز این رقابت‌ها میزبان تیم ملی فوتبال سوریه خواهد بود.

دراگان اسکوچیچ که رکورد ۷ بازی بدون شکست پی در پی در ابتدای حضورش در نقش سرمربی تیم ملی را از خود به جای گذاشت، حالا با اعتماد به نفس بالاتری تیمش را برای حضور در مرحله بعدی مسابقات آماده می‌کند. مرحله‌ای که در پایان آن در صورت حضور در یکی از دو رده اول یا دوم، به صورت مستقیم به جام جهانی قطر راه خواهد یافت.

احتمال اینکه در لیست بعدی تیم ملی برای آماده سازی و حضور در مرحله دوم رقابت‌ها نام چند بازیکن باتجربه که تعداد نسبتاً زیادی بازی در تیم ملی دارند دیده نشود وجود دارد.

با توجه به آمادگی تعداد بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی و شانس بالای آنها برای حضور در ترکیب اصلی، شاید اسکوچیچ ترجیح دهد به جای استفاده از باتجربه‌ها روی نیمکت تیم ملی، از بازیکنان جوان‌تری که می‌توانند با تجربه اندوزی، آینده بهتری در فوتبال ایران داشته باشد استفاده کند.

این طرح از سوی سرمربی تیم ملی و دستیارانش در مرحله تحقیق و مطالعه است و هنوز تصمیم‌گیری نهایی درباره آن انجام نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk75x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقایان چرا تکلیف نیمکت تیم‌‍ ملی را مشخص نمی‌کنید؟