تاریخ انتشار: 1400/05/09 23:47
کد خبر: 35633

تراکتور، از حالا هوادار استقلال است!

هفته پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، غیر از تثبیت قهرمانی پرسپولیس نتایج دیگری هم داشت.
تراکتور، از حالا هوادار استقلال است!

در مهم‌ترین اتفاق، دومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول مشخص شد. بعد از ماشین‌سازی که از مدت‌ها قبل سقوط کرده بود، سایپا هم با شکست سنگین پنج بر یک در خانه تراکتور راهی دسته اول شد. سایپا که فصل گذشته با تلاش‌های ابراهیم صادقی در روز آخر در لیگ برتر ماند، امسال چندین هفته به پایان مسابقات صادقی را کنار گذاشت و فراز کمالوند را به‌عنوان جانشین او برگزید. کمالوند بدترین نتایج ممکن را به‌دست آورد و تیم را در آستانه سقوط تحویل سعید اخباری داد. این مربی هم راه به جایی نبرد تا قهرمان ششمین دوره مسابقات لیگ برتر، ۱۴ سال بعد به بدترین شکل ممکن راهی دسته اول شود. ذوب‌آهن اصفهان هم که با مجتبی حسینی همه‌کار برای سقوط کرد، در نهایت زورش به سایپا نرسید ولی در لیگ برتر ماند! تیم اصفهانی در آخرین بازی هم در کمال ناباوری در خانه خودی با یک گل برابر مس رفسنجان شکست خورد؛ اما خوش‌شانس بود که سایپا بدتر نتیجه گرفت. نفت مسجدسلیمان هم دیگر تیم در معرض سقوط بود که با یک گل در خانه آلومینیوم به برتری رسید و بقای خود را قطعی کرد.

بالای جدول اما تراکتور بحران‌زده که بازیکنانش پیش از بازی با سایپا اعتصاب کرده بودند و حتی تهمت تبانی هم شنیدند، با پیروزی پرگل در این مسابقه با ۴۵ امتیاز فصل را روی پله چهارم جدول به پایان بردند. این موفقیت از آن جهت حائز اهمیت است که شانس کسب سهمیه آسیایی را برای تراکتور زنده کرد.حالا اگر استقلال قهرمان جام حذفی شود، تراکتور به‌عنوان تیم چهارم لیگ راهی مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان خواهد شد. با این حال اگر گل‌گهر سیرجان، فولاد یا ملوان به این افتخار دست پیدا کنند، خود آنها آسیایی می‌شوند. دیروز فراز کمالوند به عنوان سرمربی جدید تراکتور معرفی شد.

از بین تیم‌هایی که نام بردیم گل‌گهر و فولاد هم شانس چهارم شدن داشتند که هر دو در هفته آخر ناکام ماندند. گل‌گهر با تساوی دو بر دو برابر نساجی مازندران متوقف شد و فولاد هم در خانه پدیده مشهد صفر- صفر کرد. حالا امید هر دو تیم برای آسیایی شدن به جام حذفی است؛ اما سرمربیان آنها در پایان مسابقات هفته آخر حرف‌های خبرسازی زدند. امیر قلعه‌نویی گفت: «ظلم به من برای الان نیست. از دو سال قبل آغاز شده است و ادامه‌دار است. ما می‌گوییم ظلم شده و نمی‌دانیم هدایت‌شده است یا خیر.در چند مسابقه پنالتی ما را نگرفتند و زمانی هم که پنالتی می‌گیرند، همه تعجب می‌کنند. اشکال ندارد. ما عادت کرده‌ایم.» جواد نکونام هم از پایان احتمالی کارش در خوزستان خبر داد و گفت: «بعید می‌دانم کارم را در فولاد ادامه دهم. به نظرم در دو لیگ که حدود سه سال طول کشید، کاری را که باید می‌کردم در فولاد انجام دادم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gkx85

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدالی که می‌توانست حساس‌تر باشد/ استقلال-تراکتور تلاش برای اعاده‌ی حیثیت