تاریخ انتشار: 1400/05/10 23:46
کد خبر: 35573

ذوالفقارنسب: لیگ برتر فوتبال ایران در آسیا قابل اعتناست/ ضعف مدیریتی باعث چرخه شائبه برانگیز مربیان می شود

کارشناس فوتبال گفت: مربیان به دنبال پیشرفت هستند و می‌خواهند در چرخه حضور داشته باشند و مشکل آنها نیستند بلکه این نشانگر ضعف مدیریت ارشد است.
ذوالفقارنسب: لیگ برتر فوتبال ایران در آسیا قابل اعتناست/ ضعف مدیریتی باعث چرخه شائبه برانگیز مربیان می شود

بیژن ذوالفقارنسب  در مورد ارزیابی‌ لیگ برتر بیستم اظهار داشت: لیگ کشورمان در قاره آسیا، لیگ قابل اعتنایی است. با توجه به کاستی‌ها و مشکلاتی که فوتبال ما دارد اما از نظر کیفی لیگ خوبی داریم. لیگ برتر بیستم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت ولی نسبت به لیگ‌های دیگر قاره آسیا سرمایه‌گذاری کمتری در آن صورت گرفته است. بنا به دلایلی در لیگ برتر بیستم باشگاه‌های ما از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم بودند که این اتفاق مزایا و معایبی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی لیگ، کمبود امکانات سخت افزاری و نداشتن امکانات بین‌المللی مانند کمک داور ویدئویی (VAR) است. VAR اکنون جزیی از پیشرفت های صورت گرفته در دنیای فوتبال است که در لیگ برتر ما از آن برخوردار نبودیم. به نظر می‌رسد برخی از مشکلات داوری‌ها و مشکلات رفتاری و اخلاقی بازیکنان و مربیان به نبود VAR مربوط است.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در مورد بیانیه‌نویسی‌های باشگاه‌ها در لیگ برتر بیستم و اینکه یکدیگر را به رفتارهای شائبه‌برانگیز متهم می‌کردند، گفت: فوتبال ورزشی اجتماعی، فرهنگی و نظم پذیر است. در بعد فرهنگی و اخلاقی، فوتبال ما مشکلاتی از همین دست مواردی که گفتید را دارد.

ذوالفقارنسب در مورد چرخش زیاد مربیان بین باشگاه‌ها و اینکه یک مربی سه تیم در یک فصل عوض کرده، اظهار داشت: مربیان به دنبال پیشرفت هستند و می‌خواهند در چرخه حضور داشته باشند. مشکل آنها نیستند بلکه نشانگر ضعف مدیریت ارشد باشگاهی کشورمان است. اینکه مدیران خیلی زود تصمیم می‌گیرند و سپس این تصمیم خود را هم تغییر می‌دهند، کمتر در فوتبال روز دنیا مشاهده می‌کنیم.

این کارشناس در مورد اینکه برخی مدعی هستند تغییرات زیاد مربیان در برخی تیم‌ها ممکن است شائبه برانگیز باشد و به تغییر نتایج در زمینه غیرفنی منجر شود، خاطرنشان کرد: من هم این مسایل را شنیده‌ام ولی باید بگویم فوتبال ما از نظر فنی پیشرفت کرده؛ حتی در برگزاری مسابقات با وجود شرایط کرونایی موفق بوده اما قطعا ایرادهایی هم دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36bzmj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ذوالفقارنسب: به موفقیت تیم ملی با اسکوچیچ خوش‌بین هستم