تاریخ انتشار: 1400/06/15 00:34
کد خبر: 33920

دیدار برزیل و آرژانتین لغو شد؛ فیفا تکلیف را مشخص می‌کند

دیدار حساس تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین به حالت تعلیق درآمد تا فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در خصوص این بازی تصمیم‌گیری کند.
دیدار برزیل و آرژانتین لغو شد؛ فیفا تکلیف را مشخص می‌کند

از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه یکشنبه شب و از هفته هشتم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در منقطه آمریکای جنوبی، تیم‌های برزیل و آرژانتین در دیداری حساس و در کورینتیانس برزیل به مصاف هم رفتند.

در حالی‌که بازی دقیقه ششم را سپری می‌کرد در اقدامی باور نکردنی، تنی چند از مسوولان وزارت بهداشت و پلیس فدرال برزیل وارد زمین شده و بازی را متوقف کردند.

آنها اعلام کردند چهار بازیکن آرژانتینی حاضر در لیگ انگلیس (مارتینز، رومرو، جیوانی لوسلسو و بوندیا) قرنطینه ۱۴ روزه در برزیل را سپری نکرده و به دلیل دروغ گفتن، اجازه حضور در زمین را ندارند.

کشور انگلیس در فهرست قرمز برزیل قرار دارد و همین مساله برای این دیدار حساس مشکل‌ساز شد، چراکه برزیلی‌های حاضر در انگلیس اجازه حضور در این بازی را پیدا نکردند اما آرژانتینی‌ها وارد میدان شده بودند.

مشخص نیست چرا این مسوولین قبل از آغاز دیدار از حضور بازیکنان آرژانتینی حاضر در انگلیس ممانعت نکردند.

پس از اینکه بازیکنان آرژانتین به رختکن رفته و حاضر به بازگشت نشدند داور این دیدار، تصمیم به لغو بازی گرفت.

بر این اساس، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) اعلام کرد: این دیدار تحت نظارت فیفاست و به همین دلیل فیفا باید در خصوص برگزاری مجدد یا نتیجه بازی تصمیم‌گیری کند.

«لیونل مسی» کاپیتان تیم ملی آرژانتین هم، گفت: ما سه روز است که در برزیل هستیم اما آنها اعلام کردند مشکلی نیست و همه می‌توانند بازی کنند. برزیلی‌ها منتظر بودند تا بازی آغاز شده و بعد وارد ماجرا شده و بازی را لغو کنند.

برخی اخبار حاکی از این است که فیفا رای به برتری سه بر صفر آرژانتین خواهد داد چراکه برزیل به‌عنوان میزبان این دیدار، به توافق نامه‌ها احترام نگذاشت.

از سوی دیگر مقامات  وزارت بهداشت برزیل اعلام کردند که مسوولان فدراسیون فوتبال آرژانتین، مدارک سلامت چهار بازیکن تیمشان که در انگلیس بازی می‌کنند را جعل کرده‌اند.

اگر این ادعای عجیب ثابت شود، آرژانتین از ادامه مسابقات مقدماتی کنار گذاشته می‌شود و جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست خواهد داد.

همچنین احتمال برگزاری بازی در تاریخ دیگر به میزبانی پاراگوئه که مقر کونمبول است، وجود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wzmgx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ایران بالاخره رکورد گلزنی خود در جام جهانی را خواهد شکست؟