تاریخ انتشار: 1400/06/24 11:33
کد خبر: 33435

رجبی: مجریان جواب خوبی به فریادشیران دادند

مدافع اسبق استقلال با اشاره به بازی شب گذشته معتقد است این تیم ازلحاظ فنی هنوز به آن هماهنگی لازم نرسیده بود که بتواند الهلال را ببرد.
رجبی: مجریان جواب خوبی به فریادشیران دادند

 استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقیب سنتی‌اش الهلال تن به شکست داد و از صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا بازماند.

در همین رابطه با رضا رجبی گفت‌وگویی را انجام دادیم تا نظر او را درخصوص این بازی و همچنین دلایل شکست استقلال را از نگاه او جویا شویم.

* متأسفانه استقلال بازی را مقابل الهلال واگذار کرد و نتواست به دور بعدی صعود کند. نظر شما در ارتباط با بازی  چیست؟

 من قبل از بازی هم گفته بودم که الهلال تیم باتجربه‌ای است و متأسفانه زمانی به مصاف استقلال رفت که تیم ما از تجربه کافی در چنین میادینی برخوردار نبود. ضمن اینکه ما ستاره‌های خودمان را از دست دادیم و با تمام احترام به بازیکنان جدید، نتوانستیم جای خالی آن‌ها را در ترکیب تیم پر کنیم .

*درمجموع شکل بازی را چطور دیدید؟

 عربستانی‌ها با آنالیز خوبی که در ارتباط با تیم استقلال انجام دادند، فضای پشت وریا را شناسایی کنند و علاوه بر خلق چند موقعیت بتواند از همین جناح دروازه ما را باز کنند. ما هر زمان که در زمین حریف بازی را پی گرفتیم موفق به خلق موقعیت شدیم و این در حالی است که با تدبیر لازم می‌توانستیم از شکل‌گیری ضد حمله جلوگیری کنیم. به این صورت که هرگاه حمله می‌کردیم بایستی 4 نفر را در خط دفاع نگه می‌داشتیم. زمانی که وریا نفوذ می‌کند، دفاع راست استوپر وظیفه دارد جای خالی او را پر کند اما در این بازی شاهد چنین مسئله‌ای نبودیم. این هم بیشتر به خاطر نداشتن بازی‌های تدارکاتی مناسب و درون اردویی است که ما در جابجایی‌هایمان مشکل داریم.

*ترکیب ابتدایی کادر فنی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 ارنج اولیه تیم به نظر من چندان مناسب نبود. ضمن اینکه ما در طی بازی شکل چیدمان تیممان را به‌دفعات تغییر دادیم و درنهایت هم رو به ارسال آوردیم و هیچ خبری از حرکت به داخل عمق دفاع الهلال نبود. من معتقدم آن چیزی که بیش از آنالیز تیم حریف اهمیت دارد، آنالیز و شناخت از تیم خودی است. اینکه بخواهید هرروز از یک نفر جدید در یک پست استفاده کنید، نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

*نظرتان درخصوص بازی خوب امیرحسین حسین زاده چیست؟

 ببینید امیر حسین حسین زاده در پست هافبک راست بازی می‌کند و این در حالی است که استقلال فصل گذشته احمد موسوی را که او نیز در سمت راست بازی می‌کند را جذب کردیم. اگر خاطرتان باشد یکی از دلایل موفقیت‌های برانکو شناخت کافی از بازیکنانش و عدم تغییرات اضافی در ترکیب بود. درصورتی‌که ما در این فصل هم شاهد تغییرات بسیار زیادی در ترکیب استقلال هستیم.

*آیا صحبت‌های آقای فریاد شیران را پس از بازی شنیدید؟

 آقای فریاد شیران شما چه‌کاره هستی که می‌آیید دریک برنامه زنده می‌گویید فرشید اسماعیلی مشکل اخلاقی دارد که خانواده و دوستان و هوادارانش فکر کنند چه اشتباهی این بازیکن مرتکب شده است. چقدر این حرکت زشت است که بیایید به یک بازیکن استقلال که سال‌ها در این تیم بازی کرده است چنین انگ بدی بزنید. جالب اینجاست این آقایی که دریک برنامه زنده به این شکل پشت سر یک بازیکن چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کند، دم از اخلاق و پاکی هم می‌زند. هرچند مجریان برنامه به‌خوبی جواب او را دادند.

*اگر صحبتی در پایان دارید بفرمایید.

 به‌هرحال مردم ناراحتند ولی من مجبورم واقعیت‌هایی را که به ذهنم می‌رسد، بگویم. استقلال هنوز برای قهرمانی و اینکه بتوانیم تیم‌های حاضر در لیگ را ببریم به آن هارمونی و نظم لازم نرسیده است، اما امیدوارم در آینده شرایط تیم بهتر شود، ولی واقعاً چشم من آب نمی‌خورد که این تیم بااقتدار بیاید و قهرمان شود. شما همین‌الان نگاه کنید که سپاهان و پرسپولیس و حتی گل گهر چه بازیکنانی را جذب کرده‌اند. ای‌کاش ما به‌جای خرید چند بازیکن، پول خود را به یک نفر می‌دادیم اما بازیکن تأثیرگذاری را جذب می‌کردیم. ما الآن برفرض مثال یک اسکناس 100 تومانی را به 100 قسمت یک‌تومانی تقسیم کردیم.

متأسفانه ما در بازی روز گذشته برابر الهلال، فاقد بازیکنی بودیم که بتواند تأثیرگذار باشد و کار را در بیاورد. ولی درمجموع این بازی تمام شد و آرزو می‌کنم در آینده به آن وحدت موردنظر در بیرون از زمین برسیم تا بتوانیم برای این هوادار که دیگر صبرش به سر آمده است یک جام بیاوریم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kokeq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فلاحت‌زاده: استقلال مقابل الهلال احساسی بازی کرد