تاریخ انتشار: 1400/06/25 10:10
کد خبر: 33391

آقای گزارشگر و اشتباهات فراوان/استقلال تاجیکستان؟ ترکمنستان؟ خوزستان؟

محمد سیانکی می‌گوید اشتباهاتش در تلفظ اسم استقلال دوشنبه سهوی بوده و از مردم تاجیکستان عذرخواهی می‌کند.
آقای گزارشگر و اشتباهات فراوان/استقلال تاجیکستان؟ ترکمنستان؟ خوزستان؟

محمد سیانکی گزارشگر این مسابقه در لحظات مختلف بازی پرسپولیس و استقلال دوشنبه، حریف را متعلق به ازبکستان، ترکمنستان و حتی خوزستان کرد که این موضوع با واکنش تند و شدید تاجیکها در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

یکی از صفحات بزرگ فوتبال تاجیکستان با انتشار ویدیوی اشتباهات محمد سیانکی خواستار عذرخواهی او شده و اشتباهاتش را عجیب خوانده است.

این صفحه که بزرگترین پایگاه فوتبالی تاجیکستان محسوب می‌شود، در پیامی ارسالی به "ورزش سه" گفته: «شارح (گزارشگر) در تمام بازی استقلال را تیمی متعلق به دیگر نقاط خواند. این بسیار توهین آمیز است چون نباید اسم کشورها را اشتباه خطاب کنیم. ما ترکمن و ازبک نیستیم؛ این اشتباهات مردم تاجیکستان را به این تردید انداخته که آیا ایرانیان هویت ما را فراموش کرده‌اند؟»

در ادامه این پیام آمده است: «ما بسیار ناراحت و نگران هستیم. ما ایرانیان را برادر خود می‌دانیم و این هم اشتباه یک فرد است اما اگر با عذرخواهی همراه نشود، باعث ناراحتی بیشتر ما خواهد شد. ما ترکمن و ازبک نیستیم، فارس زبان هستیم.»

این خشم باورنکردنی در حالی به سوی محمد سیانکی سرازیر شده که او در گزارش خود بارها به تمجید از تیم استقلال دوشنبه پرداخت اما همین سه اشتباه کافی بود که گزارش ۹۰ دقیقه‌ای اش زیر سوال برود.

سیانکی در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار "ورزش سه" داشت، توضیح می‌دهد: «انقدر تلفظ نام کشورهای همسایه‌مان نزدیک به هم است که من این اشتباه را مرتکب شدم. فقط یک اشتباه سهوی بوده و قلبا از این بابت عذرخواهی می‌کنم. همین که این تیم که فارسی زبان هستند تا این مرحله از فوتبال آسیا آمده‌اند باعث افتخار است و به آنها تبریک میگویم ولی واقعا یک اشتباه کاملا سهوی بوده و طبیعتا دال بر غرض ورزی نیست. امیدوار هستم که اگر باعث رنجش خاطرشان شدم من را ببخشند.»

وی با تمجید از تیم استقلال تاجیکستان اظهار داشت: «باعث افتخار است که چنین تیمی که به فرهنگ ما هم نزدیک هستند بالا آمدند و چقدر هم من از این تیم در گزارشم تعریف کردم و درباره صلابت و قدرت این تیم هم گفتم. گفتم کسی روی این تیمی حساب نمی‌کرده اما وقتی الهلال را شکست داده نشان از قدرت این تیم دارد و مطمئنا برنامه دارد و باعث خرسندی است و چنین شرایطی داشته و مقابل ما قرار گرفته. همین که تا آخرین لحظه جنگیدند و بازی کردند و ضد فوتبال نکردند.»

گزارشگر بازی پرسپولیس و استقلال در پایان صحبت هایش همچنین به جو ورزشگاه دوشنبه اشاره کرد و گفت: «انقدر احترام گذاشتند و آخر بازی با بازیکنان پرسپولیس رفتار دوستانه ای داشتند که باعث مباهات بود و فقط یک اشتباه سهوی بوده و هیچ عمدی نبوده. اصلا شخصیت من اینطور نیست که بخواهم در یک گزارش بحثی را مطرح کنم که از پیش یک ذهنیتی داشته باشم و القا کنم. انشالله که دوره‌های بعد این تیم با قدرت در مراحل‌ بالاتر باشد من این افتخار را داشته باشم گزارش کنم که از فرهنگ و ادب و شخصیت آنها بیشتر تعریف کنم.»

در شبکه‌های اجتماعی برخی از هواداران تاجیک به صفحه محمد سیانکی نیز حمله کرده‌اند و به این شکل اعتراض خود را به گوش او رسانده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqvbj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پرسپولیس در سرزمینی که دوستش داریم