تاریخ انتشار: 1400/07/13 10:17
کد خبر: 32521

اسکوچیچ: دو پیروزی قبلی امروز اهمیتی ندارد

سرمربی تیم ملی شرایط اردوی تیم ملی به لحاظ امکانات را ایده‌آل توصیف کرد اما با این‎حال از وضعیت آب و هوا و دیر اضافه شدن بازیکنان لژیونر گلایه‌هایی را داشت.
اسکوچیچ: دو پیروزی قبلی امروز اهمیتی ندارد

پس از دو پیروزی شیرین مقابل تیم‌های ملی سوریه و عراق، حالا شاگردان اسکوچیچ برای دو مسابقه حساس دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر خود را آماده می‌کنند، مصاف با امارات در دبی و سپس تقابل سنتی با کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی؛ سرمربی تیم ملی نسبت به دو دیدار قبلی، تغییراتی را هم در فهرست تیم ملی ایجاد کرده که مورد نقد و بررسی اهالی فوتبال قرار گرفت.

اسکوچیچ که از زمان حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، هنوز طعم شکست یا مساوی را نچشیده و توانسته 9 بازی متوالی را با پیروزی پشت سر بگذارد، به دنبال دو رقمی کردن رکورد خود است؛ ملی‌پوشان ایران پنجشنبه هفته جاری به مصاف امارات می‌روند و سپس سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی مقابل کره‌جنوبی صف‌آرایی می‌کنند.

دراگان اسکوچیچ شب گذشته درباره شرایط اردوی تیم ملی، آمادگی بازیکنان برای دو مسابقه حساس، حواشی که پیرامون لیست تیم ملی وجود دارد و ... مصاحبه مفصلی را انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

بازیکنان داخلی آماده مسابقه نیستند

بازی اول در هر اردویی اهمیت بالایی دارد و حیاتی است؛ زیرا بازیکنان با شرایط مختلفی به اردوی می‌رسند. در اردوی قبلی برای بازی با سوریه نیز همین اتفاق افتاد و شرایط مشابهی داشتیم و لژیونر‌های ما 2 روز قبل از بازی به اردو رسیدند. موضوع دیگری که کار ما را دشوار می‌کند این است که لیگ‌های خارجی که برخی از بازیکنان ما در آن شاغل هستند شروع شده، اما لیگ ایران هنوز شروع نشده است.

مشکلات زیادی داریم اما به دنبال بهانه نیستیم

چالش دیگر این است که ساعت بیولوژیک بازیکنان به هم می‌ریزد، زیرا از نقاط مختلف جهان به تیم ملی اضافه می‌شوند و از طرف دیگر آب و هوای امارات کار را برای ما سخت کرده است. به خاطر همین می‌گویم ما مشکلات زیادی داریم، ولی هیچکدام از اینها برای‌مان بهانه نیست.

از نظر امکانات شرایط ایده‌آلی داریم

 از نظر امکاناتی اردوی امارات شرایط ایده‌آلی دارد، اما آب و هوای این کشور خوب نیست. خودم 3 سال در لیگ امارات بازی کردم و می‌دانم که بازی در این کشور چقدر سخت است؛ به هر حال هر کاری از دست‌مان بر بیاید انجام می‌دهیم، دستورالعمل‌ها را نیز نوشته‌ایم تا بازیکنان را تا روز بازی آماده در اختیار داشته باشیم.

ارتباط تنگاتنگ هواداران با تیم ملی فوق‌العاده است

این اتفاق فوق العاده‌ای است، همیشه دلم می‌خواست تیم ملی با هواداران ارتباط تنگاتنگی داشته باشد؛ همیشه به بازیکنانم می‌گویم که شما نماینده یک کشور و یک ملت هستید. ما می‌دانیم مسئولیت بزرگی روی دوش ماست و بازیکنان از این موضوع آگاه هستند.

همه بازیکنان فرصت دعوت شدن به تیم ملی را دارند

زندگی همین است و همه چیز متغیر است، در لیست تیم ملی هم باید تغییراتی وجود داشته باشد؛ ممهم‌ترین نکته این است که بازیکنانی که همیشه در اردو هستند، اکنون در کنار ما حضور دارند. این نکته را باید اضافه کنم که بازیکنانی که در این اردو حضور ندارند، فرصت دعوت شدن به تیم ملی را دارند.

برای امارات احترام قائلیم اما مهم سبک بازی ماست

 امارات تیم خوب و بااستعدادی است و آن‌ها به خوبی می‌دانند که چگونه باید بازی کنند؛ اگر به آن‌ها فرصت بدهیم، برای ما مشکل ایجاد می‌کنند. امارات چند بازیکن خیلی خوب دارد، 2 بازیکن برزیلی الاصل در این تیم حضور دارند که در بخش هجومی کمک زیادی می‌کنند. مانند بقیه تیم‌ها ما احترام زیادی برای تیم ملی امارات هم قائلیم، ولی مهمترین چیز این است که خودمان چطور بازی می‌کنیم.

فعلا به بازی با کره فکر نمی‌کنیم

جدا از تصمیماتی که سازمان لیگ گرفت، طبیعی بود ما بازیکنان را فقط در فیفادی‌ها در اختیار داشته باشیم؛ فعلا تمرکز ما روی بازی اول مقابل امارات است و بلافاصله پس از پایان این بازی، به بازی دوم فکر می‌کنیم. تا الان به بازی با کره فکر نکردیم. برخی از بازیکنان ما دو روز پیش بازی کردند که این شرایط را سخت می‌کند. باید این نکته را هم در نظر بگیریم که لژیونر‌ها پس از بازی پرواز طولانی داشتند و اکنون باید برای بازی در آب و هوای نامطلوب امارات آماده شوند

به خودمان اعتماد داریم و می‌توانیم دو بازی را ببریم

مسائل زیادی وجود دارد که باید حواس ما به آن‌ها باشد؛ به خودمان اعتماد داریم و می‌دانیم که می‌توانیم از پس این بازی‌ها بربیاییم. اینها همه می‌تواند مانعی برای ما باشد ولی ما به تیم خودمان ایمان داریم. بازی‌های قبل را بردیم اما بار‌ها گفتم که در فوتبال حافظه وجود ندارد و تمام دغدغه ما باید معطوف به بازی‌های بعدی باشد. مطمئنم که تمام بازیکنان و کادرفنی این نکته را می‌دانند. بازیکنان ما از اهمیت بازی آگاه هستند و ما تلاشمان را می‌کنیم تا دل مردم شاد شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xognq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نسخه برداری اسکوچیچ از یحیی