تاریخ انتشار: 1400/07/18 00:31
کد خبر: 32276

فکری: مقابل کره نباید به آب و آتش بزنیم

محمود فکری، سرمربی فصل گذشته تیم استقلال بر این عقیده است که تیم ملی در بازی با کره جنوبی نباید ریسک کند و کسب یک امتیاز از این بازی هم می تواند برای تیم ملی راضی کننده باشد.
فکری: مقابل کره نباید به آب و آتش بزنیم

محمود فکری بازی با امارات را این گونه تحلیل کرد: این بازی یک بازی سخت برای ایران بود. به این خاطر که امارات سیستم بسته ای را برای فوتبال کردن انتخاب کرده بود. به واقع امارات بازی را بست و برای رسیدن به گل به ضد حملات دل بسته بود و می کوشید روی حملات سریع دروازه ایران را با چالش مواجه کند. این کار ما را سخت کرده بود. نه فقط تیم ملی هر تیمی برای بازی در برابر چنین تیمی با مشکل مواجه می شود. دفاع چند لایه و تجمع در زمین خودی کار تیم حمله کننده را برای رسیدن به گل سخت می کند. ضمن اینکه شاید باید مراقب باشید در برابر چنین تیمی روی ضد حملات غافلگیر نشوید و این سختی کار را دو چندان می کند. به واقع در برابر تیمی که دفاعی فوتبال می کند هم گل زدن سخت است هم ممکن است روی ضد حمله گل بخورید. در چنین بازی های باید صبور و باهوش بود که تیم ملی این خصوصیت را در بازی با امارات داشت. تیم ملی در نیمه نخست موقعیت های خوبی برای رسیدن به گل به دست آورد. در نیمه دوم تعویض ها و تغییراتی که در ترکیب تیم ملی به وجود آمد موجب شد تا تیم ملی به گل برسد. خوشبختانه گل نخست تیم ملی در این بازی موجب شد که امارات باز شود و جلو بکشد که این موقعیت دیگری را برای گلزنی نصیب تیم ملی کرد که متاسفانه ضربه پنالتی سردار آزمون تبدیل به گل نشد تکرار می کنم تیم ملی در بازی با امارات باهوش و صبور بازی کرد. به خصوص که روی ضد حملات گلی دریافت نکرد و به اندازه کافی برای رسیدن به گل موقعیت ایجاد کرد. در برابر تیم هایی که دفاعی بازی می کنند پیروزی سخت است و در خیلی از مواقع ممکن است غافلگیر شوید و حتی بازی را ببازید. با اینکه ممکن است بیشتر صاحب توپ و میدان باشید.


محمود فکری اما در خصوص بازی با کره جنوبی توصیه هایی داشت. او می گوید: طبیعتا کادر فنی و بازیکنان تیم ملی به سختی بازی با کره جنوبی اشراف دارند. به نظر من تیم ملی نباید در بازی با کره جنوبی خود را به آب و آتش بزند. ما هم اکنون صدرنشین جدول هستیم و با کره جنوبی اختلاف ایجاد کردیم. بازنده نبودن در این دیدار هم می تواند به موقعیت ما تدوام ببخشد. البته می توانیم روی ضد حملات و استفاده از اشتباهات حریف موقعیت ایجاد کنیم و حتی به گل برسیم اما همان طور که اشاره کردم رسیدن به پیروزی نباید موجب شود که به آب و آتش بزنیم و این طور تصور کنیم نتیجه مساوی در این دیدار نتیجه بدی خواهد بود. در صورتی که یک امتیاز بازی با کره جنوبی را به دست بیاوریم به صدرنشینی خود ادامه می دهیم و با امید در انتظار بازی های آینده خواهیم بود. تیم ملی تا به اینجای کار ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان بود و توانست به خوبی امتیازات لازم را برای صدرنشینی به دست بیاورد. به یاد داشتیم تیم ملی برای بازی های سپری شده نه اردوی طولانی مدت برگزار کرد و نه بازی تدارکاتی انجام داد. اگر به این موضوعات توجه کنیم باید بگوییم تیم ملی تا به اینجای کار خیلی خوب کار کرده است. کادر فنی و هم چنین بازیکنان با همه وجود تلاش کردند. باید به این روند ادامه دهند چون 9 امتیازی که به دست آوردیم به هیچ وجه تضمین کننده صعود به جام جهانی نیست. باید روحیه همدلی و اتحاد در اردوی تیم ملی حفظ شود و دچار غرور نشویم و تصور نکنیم مسیر در ادامه راحت است. خوشبختانه مربی تیم ملی باتجربه و بی ادعا است و به خوبی شرایط را درک کرده است. امیدوارم این روند خوب در تیم ملی ادامه پیدا کند و در نهایت من هم به عنوان یک ایرانی شاهد صعود با اقتدار تیم ملی باشم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39kowq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسامی ملی پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات جهانی اعلام شد