تاریخ انتشار: 1400/07/20 12:33
کد خبر: 32144

دفاع تمام قد محمد عسگری عضو شورای اسلامی شهر، از ورزش و فوتبال شهر اراک

محمد عسگری عضو و خزانه شورای اسلامی کلانشهر اراک به صورت تمام قد از ورزش شهر اراک به ویژه فوتبال حمایت کرد.
دفاع تمام قد محمد عسگری عضو شورای اسلامی شهر، از ورزش و فوتبال شهر اراک

محمد عسگری عضو و خزانه شورای اسلامی کلانشهر اراک در صحن علنی پارلمان محلی شورای شهر، در نطق پیش از دستور خود، به صورت تمام قد و جانانه از ورزش شهر اراک، به ویژه فوتبال حمایت کرد.

وی گفت:جامعه با نشاط، جامعه ای است که استعدادهای فراوان آن شکوفا شده و رفاه و امنیت را برای آحاد آن جامعه به ارمغان آورده و در مقابل جامعه افسرده، خموده و غمگین هر روز بر مشکلاتش افزوده و به دشواری و سختی بیشتری مبتلا می‌شود. مقبولیت اجتماعی، امید به آینده، عدالت اجتماعی، پایبندی به اعتقادات، از عواملی هستند که در کاهش و افزایش و آسیب‌های اجتماعی موثر هستند. زمانی که مردم جامعه ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند، وفاق، همبستگی، تعاملات اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کرده و طبیعی است که به موازات آن آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و انگیزه برای کار و تلاش، افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه چنین جامعه‌ای مسیر پیشرفت و ترقی را طی می‌کند.

عسگری تاکید کرد: در این ایام که به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، آسیب‌های جسمی و روانی زیادی بر افراد جامعه منتقل شده، وجود شادابی و نشاط اجتماعی به لحاظ اختلال در سبک زندگی افراد به لحاظ امور مختلف از جمله نحوه گذران اوقات فراغت و ورزش در درون و بیرون خانواده‌ها، از ضروریات جامعه می باشد.

وی با یادآوری این مهم که در سال‌های گذشته از طرف شهرداری، محیطی برای حضور جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف در صحنه‌های رقابت‌های مختلف ورزشی با حضور در تیم‌های لیگ دسته یک و لیگ برتری در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال فراهم گردید، عنوان کرد: که با توجه به منع شهرداری از تیم داری حرفه ای،  متاسفانه این محیط‌ امن ورزشی در آن زمان، منحل گردید.

عسگری همچنین با اشاره به اینکه امروزه در شهرهای مختلف، شهرداری ها دارای تیم‌های ورزشی هستند، گفت: با توجه به اتمام کرونا و واکسینه شدن افراد مختلف مردم، ضرورت حضور تیم فوتبال در لیگ دسته یک یا دو، توسط شهرداری به چشم می خورد و با توجه به علاقه مندی مردم و جوانان شهر اراک به جذابیت بی‌نظیر رشته ورزشی فوتبال و اینکه در گذشته هم تجربه نشان داد که مدیریت یک تیم لیگ دسته یک یا تیم لیگ دسته ۲ توسط شهرداری حداقل می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم و جوانان شهر را درگیر این موضوع کند و همانطور که همه همکاران در جریان هستند و مردم شهر نیز میدانند، چنانچه فوتبال در شهری رونق پیدا کند، بر اقتصاد و فرهنگ شهر و تصمیمات مدیران شهری تاثیر مستقیم می گذارد.

محمد عسگری خزانه دار شورای اسلامی شهر اراک، تاکید کرد: حمایت اعضای شورای اسلامی شهر از این مطالبه به حق جوانان و مردم شهر اراک می تواند، همبستگی و روحیه نشاط را در شهر فراهم آورد، لذا پیشنهاد می شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تلاش و پیگیری از طریق وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان و استفاده از تجارب سایر شهرها، بتوانیم امتیاز یک تیم لیگ دسته یک یا دو فوتبال را خریداری و با تشکیل آکادمی فوتبال، استعدادهای نونهالان و نوجوانان و جوانان این شهر را شکوفا و شوق و شعف این موضوع را تقدیم همشهریان عزیز نماییم.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک، ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید وزارت ورزش و جوانان طی مکاتبه ای که با وزارت کشور در چند سال گذشته انجام داد، شهرداری ها را از ورود به ورزش حرفه‌ای منع کرد، اما با استعلام دو هفته اخیر وزارت کشور از وزارت ورزش و جوانان، اعلام گردید، که منظور از ورزش حرفه‌ای، تیم‌های لیگ برتری هستند و نه تیم‌های زیر گروه. لذا با روحیه ای که از اعضای شورای شهر سراغ دارم، انشالله بتوانیم در بودجه بیش از هزار میلیارد تومانی که عدد ۱۰ یا ۱۵ میلیارد تومان خرید یک تیم فوتبال لیگ دسته یک یا دو فوتبال قطعا مشکلی برای بودجه شهر ایجاد نمی کند، به این مهم و مطالبه به حق مردم شهر اراک جامع عمل بپوشانیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wzjqx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مربی پرسپولیس به تاجیکستان می‌رود