تاریخ انتشار: 1400/07/24 16:47
کد خبر: 31907

دل برانکو با ایران است ؛ ماجرای سرمربیگری دوباره ایوانکوویچ در تیم ملی ایران

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان گفت: بیشتراز یک دهه از عمرم را در ایران زندگی کرده‌ام. باید بگویم کشور دوم من است و همیشه احساس خیلی خوبی را در این کشور داشتم.
دل برانکو با ایران است ؛ ماجرای سرمربیگری دوباره ایوانکوویچ در تیم ملی ایران

بعد از حضور برانکو ایوانکوویچ در راس هدایت عمان، این تیم با یک برد شیرین مقابل ژاپن توانست نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. با این حال آنها در بازی‌های بعدی با بدشانسی بزرگی مواجه شدند و اکنون با ۶ امتیاز از ۴ بازی، در رده سوم جدول گروه دوم، شانس خود برای یک اتفاق تاریخی را دنبال می‌کنند. برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت این تیم و همچنین شرایط فوتبال ایران و … به صحبت پرداخته است.

*در مورد آینده صحبت می‌کنیم. مقابل تیم‌های بزرگی همچون عربستان سعودی، ژاپن و استرالیا، بازی به بازی جلو می‌رویم و سعی می‌کنیم بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذاریم و تیم برتر و پیروز میدان باشیم. نتایج قبل، ما را به هیچ عنوان تحت فشار قرار نمی‌دهد و چیزی که برایم اهمیت دارد پیشرفت است که روز به روز شاهد نتایج خوب تیم هستیم. ما قطعا نتایج خیلی خوبی کسب می‌کنیم و تیم را به جایگاه شایسته‌اش می‌رسانیم.

برانکو ایوانکوویچ گفت:

*عمان از بین تیم‌های آسیایی هرگز به مرحله حضور در جام جهانی نرسیده است. رسیدن به این مرحله در دنیای فوتبال یک نتیجه تاریخی و هیجان انگیز است. ما سخت تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بدست آوریم.

 

برانکو ایوانکوویچ گفت:

*مربی تیم ملی ایران آقای اسکوچیچ فوتبال را خوب می‌فهمد و مطمئنا نتایج خیلی خوبی را برای تیم ملی ایران رقم خواهد زد. به نظر من از کارلوس کی‌روش هم بهتر است و ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می‌کند. ایران جایگاه مناسبی را طی ۴ بازی با دستیابی به امتیازات مناسب دنبال کرده و این روند آماری نشان می‌دهد که آنها مدعی اصلی حضور در جام جهانی قطر خواهند بود. ایران با عملکرد موفق در سه بازی قادر خواهد بود به جام جهانی برسد و این یک اتفاق خوب محسوب خواهد شد.

برانکو ایوانکوویچ گفت:

*برای سرمربیگری در تیم ملی ایران با آقای تاج صحبت کردم. اما قبل از آن باید همه مسائل بین من و باشگاه پرسپولس حل می‌شد تا بتوانم تصمیم بگیرم و دوباره در جایگاه مربی ایران خدمت کنم. این شرایط وجود نداشت و در نهایت نشد.

 

برانکو ایوانکوویچ گفت:

*بیشتراز یک دهه از عمرم را در ایران زندگی کرده‌ام. باید بگویم کشور دوم من است و همیشه احساس خیلی خوبی را در این کشور داشتم. روزهای بسیار خوبی را آنجا داشتم و لحظات تکرار نشدنی زیادی برایم رقم خورد. همیشه دلم برای ایران تنگ می‌شود. امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا به آنجا سفر کنم و به دیدن دوستان قدیمی‌ام بروم. ایران و همه‌ شهرهایش به خصوص تهران را دوست دارم و از بودن در این کشور لذت می‌برم.

برانکو ایوانکوویچ گفت:

*از درخشش شاگردانم خیلی خوشحالم. شاهد موفقیت‌شان هستم و اخبارشان را هم دنبال می‌کنم. هدف‌مان بازی کردن بازیکنان در لیگ‌های خوب اروپا بوده است و اینکه این بستر را با آموزش بهتر و ایجاد شرایط مناسب، فراهم کنیم. مخصوصا مهدی طارمی چون پتانسیل بسیار بالایی دارد، او زمانی که در تیم پرسپولیس بازی می‌کرد نشان داد که یک بازیکن حرفه‌ای و با کیفیت است. خوشحالم که او روز به روز به جایگاهش نزدیک‌تر می‌شود، طارمی یک مرد بزرگ، با اخلاق و ستاره این روزها است که آینده درخشانی در لیگ‌های اروپا دارد.

برانکو ایوانکوویچ گفت:

*نمی‌گویم الهلال تیم قدرتمندتری است چرا که کاملا به بازیکنان پرسپولیس ایمان و اعتقاد دارم. پرسپولیس طی فصول اخیر دو بار به فینال آسیا راه یافته و نشان داده شایستگی آن را دارد. الهلال برخی برتری‌ها نسبت به پرسپولیس دارد که البته بیشتر آنها مربوط به فنی نیست. بازی مسلما در خانه حریف سختی بزرگی را پیش پای پرسپولیس خواهد گذاشت. اما آنها اتفاقات بزرگتری را نیز پیش از این رقم زده‌اند که می‌توان اکنون به این موضوع امید داشت تا بار دیگر به نتیجه برسند. یحیی هم به خوبی مسلما را آنالیز کرده است. به هرحال سطح دیدار دو تیم را می‌توان یک بازی فینال دانست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9wvd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاش برانکو به جای عمان، سرمربی ایران می‌شد