تاریخ انتشار: 1400/08/05 18:38
کد خبر: 31279

عذرخواهی داوری که قهرمانی را از بارسلونا گرفت/ گل مسی درست بود من اشتباه کردم

در هفته آخر فصل ۱۴-۲۰۱۳ بارسلونا باید اتلتیکومادرید را می‌برد تا قهرمان می‌شد اما گل مهم لیونل مسی در همان بازی مردود اعلام شد.
عذرخواهی داوری که قهرمانی را از بارسلونا گرفت/ گل مسی درست بود من اشتباه کردم

خورخه پائوتاسو، دستیار تاتا مارتینو سرمربی سابق بارسلونا، در مورد اتفاقی که در آخرین مسابقه فصل ۱۴-۲۰۱۳ رخ داد صحبت کرده است یعنی زمانی که تاتا در بارسلونا حضور داشت.

آن مسابقه در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ورزشگه نوکمپ برگزار و مقابل اتلتیکومادرید انجام شد. در هفته آخر لالیگا، اتلتیکو مادرید با هدایت دیگو سیمئونه در صدر قرار داشت و تساوی بارسلونا در آن مسابقه منجر به قهرمانی اتلتیکو می‌شد. نتیجه نهایی بازی ۱-۱ شد و بارسلونا قهرمانی را از دست داد. الکسیس سانچس برای بارسلونا و گودین برای اتلتیکو گل زدند تا نبرد قهرمانی با نتیجه تساوی و در واقع با موفقیت اتلتیکو به پایان برسد. 

اما در دقیقه ۱۹ نیمه دوم لیونل مسی گل دوم بارسلونا را زد و ورزشگاه نوکمپ را برای لحظاتی منفجر کرد. این گل اما از سوی متئو لاهوس داور جنجالی اسپانیایی که در آن دیدار قاضی میدان بود، به دلیل آفساید، مردود اعلام شد. مسی در نزدیکی دروازه با یک ضربه محکم توپ را به سقف دروازه اتلتیکو دوخت اما این گل مردود اعلام شد. تصاویر تلویزیونی اما ثابت کرد که گل فوق ستاره آرژانتینی به غلط آفساید اعلام شده است چرا که ضربه سری که منجر به رسیدن توپ به مسی شد از سوی سسک فابرگاس هافبک آن زمان بارسلونا زده نشد بلکه دیگو گودین بوده که به توپ ضربه زده و همان توپ به مسی رسیده که در نتیجه نمی‌توانسته آفساید باشد. 

پائوتاسو در یک برنامه تلویزیونی به تازگی در مورد آن مسابقه حرف زده و آنچه که بین آنها و داور مشهور آن زمان متئو لاهوس گذشته را توضیح داد: «لاهوس از تاتا مارتینو به خاطر مردود اعلام کردن گل مسی عذرخواهی کرد. او به ما گفت که تصمیمش نادرست بوده است.»

مربی آرژانتینی که از آن اتفاق به عنوان یک خاطره تلخ یاد می‌کرد در ادامه با حسرت گفت که اگر در آن روزها تکنولوژی VAR در فوتبال وجود داشت داستان قهرمانی لالیگا به طور کلی عوض می‌شد و جام در آن فصل به بارسلونا می‌رسید: «اگر کمک داور ویدئویی بود جام به اتلتیکو نمی‌رسید و بارسلونا با ما به قهرمانی می‌رسید.»

عذرخواهی داوری که قهرمانی را از بارسلونا گرفت/ گل مسی درست بود من اشتباه کردم

از دیگر موضوعاتی که پائوتاسو در مورد دوران حضورش در بارسلونا در کنار هموطنش تاتا مارتینو یاد کرد، این بود که تیم بارسلونا در آن زمان تقویت نشد و به اندازه‌ای که شایسته تیم بزرگی مثل بارسلونا بود به این تیم توجه نشد: «بسیاری از اوقات مربیان نمی‌خواهند تا اسرار باشگاهی که در آن فعالیت می‌کنند را فاش کنند و آن را زیر سؤال ببرند. در آن زمان نیم قدرت این را نداشت که از نظر جذب بازیکن تقویت شود چون مشکلات مالی وجود داشت اما فصل بعد از جدایی ما این اتفاق افتاد و با حضور انریکه بازیکنان خوبی برای تیم او به خدمت گرفته شدند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d97ww

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره سیتی در آستانه ورود به نوکمپ