تاریخ انتشار: 1400/08/16 00:26
کد خبر: 30679

اختصاصی/ بارسلونا هم فکری و گل محمدی داشت؟!/ اینم از مهندس

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، درنهایت ژاوی هرناندز السد قطر را ترک کرد تا برود و هدایت بارسلونا را برعهده بگیرد. حال اینکه آیا "مهندس" سابقه بارسایی ها بتواند تیم بحران زده کاتالان ها را نجات دهد، باید منتظر ماند. به همین بهانه به چند مورد از جدایی ها ناگهانی پرداخته ایم‌ که در نوع خود جالب است!
اختصاصی/ بارسلونا هم فکری و گل محمدی داشت؟!/ اینم از مهندس

همین دو فصل پیش بود، محمود فکری بازیکن و سرمربی سابق استقلال وقتی پیشنهاد آبی ها را دریافت کرد، بلافاصله جواب مثبت داد و از نساجی قائمشهر جدا شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که فکری با نساجی قرارداد داشت و باید برای جدایی نظر مسوولان باشگاه را جلب‌ می کرد، ولی او هر کاری کرد باشگاه نساجی رضایت نامه نداد تا اینکه فکری بدون رضایت نامه نساجی را ترک کند و با استقلال برود.  در ادامه باشگاه‌ نساجی اعلام کرد، حضور فکری در استقلال غیره قانونی است و از او شکایت خواهند کرد. فکری هم در جواب آنها مدعی شد؛ نهایتش خانه اش را می فروشد و جریمه نساجی را پرداخت می کند. اتفاقا باشگاه نساجی پس از شکایت از فکری توانست او را به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت‌ خسارت محکوم کند. در این راستا چون فکری خیلی زود از استقلال برکنار شده بود، چندین بار از مددی مدیرعامل مثل خودش! (برکنار شده) درخواست‌ کرد پول نساجی را پرداخت‌ کند ولی این کار انجام نشد تا کاپیتان سابق آبی ها بماند و کلی بدهی به خاطره عشق به استقلال و البته فسخ قرارداد یکطرفه با نساجی!

 با این حال ما فکر می کردیم فقط در ایران این اتفاقات رخ می دهد و مربیان وقتی از تیم های سابق شان پیشنهاد دریافت می کنند، خیلی راحت باشگاه قبلی را تحت فشار می گذارند که هر طوره شده از تیم جدا شوند، ولی دیدیم ژاوی هرناندز نیز وقتی از بارسلونا پیشنهاد دریافت کرد، خیلی راحت به دست قطری ها را در حنا گذاشت و اعلام  کرد دیگر در السد ادامه نخواهد داد! پ جالب اینجاست با اینکه السدی ها مخالف جدایی ژاوی بودند، اما این مربی تازه کار اروپایی خودش قبول کرد بند فسخ پنج میلیون یورویی اش را به‌ باشگاه قطری بپردازند و به بارسلونا برود. حال اینکه در آینده ژاوی هم به سرنوشت‌ محمود فکری دچار می شود و چقدر در تیم آبی- اناری ها دوام می آورد، باید منتظر ماند.

 البته فراموش نکنید مربی مثل  یحیی گل محمدی نیز از همین روش به پرسپولیس رسید. سرمربی فعلی پرسپولیس همین چند سال پیش وقتی هدایت پدیده مشهد را برعهده داشت خیلی راحت پس از پیشنهاد سرخپوشان تیم‌ مشهدی را ترک کرد و کلی هم خسارت داد تا تیم بزرگ پایتخت را از دست‌ ندهد. به هر حال تیم‌ های بزرگ و نامی آنقدر وسوسه کننده هستند که حتی اگر ژاوی هم باشی قید هر چیزی را می زنی تا آن را از دست ندهی!

ناگفته نماند خیلی وقت ها پذیرفتن این مسوولیت ها با شکست همراه بوده و شما دیدید که خود رونالد کومان هم وقتی تیم ملی هلند را رها کرد و به بارسلونا رفت چطور با شکست همراه شد و به چه روزی افتاد؟! یا آندره پیرلو در یوونتوس یه جایی نرسید و برکنار شد. یا همین مربیان داخلی خودمان مثل حمید استیلی، حمید درخشان، علیرضا منصوریان، دوره اول همین یحیی گل محمدی و محمود فکری چگونه در تیم هایشان سوخت شدند و کنار رفتند تا یاد بگیرند هر جایی "بله گفتن" جواب نمی دهد و شکست مالی و روحی زیاد بر جا می گذارد.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d967w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دو استقلالی در راه پرسپولیس