تاریخ انتشار: 1400/09/17 12:51
کد خبر: 28970

بیا این کابوس را فراموش کنیم مهدی!

دو موقعیت روی دروازه جنوبی، هدر رفتن هردوی آنها و ساییدگی توپ به سر قبل از گل آنتوان گریزمن ...
بیا این کابوس را فراموش کنیم مهدی!

مهدی طارمی شبی سخت و تلخ را در ورزشگاه دراگائو پشت سر گذاشت. آن هم 3 شب پس از درخشش فوق العاده‌اش در دیدار مقابل پورتیموننزه در خانه حریف که نشان از بازگشت مهدی به شرایط ایده‌آل می‌داد. او در نشست مطبوعاتی پیش از مسابقه سرخیو کونسیسائو را همراهی کرده بود تا سرمربی پورتو اطمینانش را به این ستاره ایرانی نشان بدهد؛ بازیکنی که هر وقت روی فرم و در شرایط گلزنی باشد، پورتو هم شرایط مناسبی را تجربه می‌کند.

اما در مسابقه حساس پورتو - اتلتیکو که میزبان تنها به یک امتیاز برای صعود نیاز داشت، اتفاقات برخلاف میل طارمی و هم‌تیمی‌هایش رقم خورد. او در ابتدای نیمه دوم، پاس تماشایی هم تیمی‌اش که از بازپس‌گیری توپ از کاراسکو به دست آمده بود، با یک ضربه بغل پا (البته با ساق پا) به بالای دروازه فرستاد و سپس دقایقی بعد در شرایطی که نمی‌شود اسمش را تک به تک گذاشت، پاس لوییز دیاز را به سمت راست دروازه اتلتیکو زد که پای کشیده اوبلاک مانع از گلزنی مهدی طارمی شد.

طارمی که شب قبل از مسابقه با این سوال مواجه شده بود که چرا در 7 بازی قبلی گل نزده، این سوال را با این جواب پاسخ داد که همیشه در آخر مسابقه شادی هواداران تیمش لذتی بالاتر از گلزنی در کام او می‌ریزد. اما دیشب شبی بود که پورتو به گلزنی طارمی و پایان نوار گل نزنی‌هایش نیاز داشت که این اتفاق نیفتاد. اگرچه طارمی با تحرک مدام در خط دفاعی حریف و جا عوض کردن به خصوص در قلب و سمت راست خط دفاعی، فرصت و حفره‌هایی را برای خود ایجاد می‌کرد که بیشتر در موقعیت قرار بگیرد.

طارمی شب قبل در نشست مطبوعاتی حاضر شد تا سرمربی پورتو به این شکل نشان بدهد که از نقش کلیدی او اطلاع دارد و روحیه اش را بالا ببرد.

او پس از این فعل و انفعالات و در شرایطی که با درگیری‌های شدید در میدان ده نفره شده بودند، تعویض شد و در اقدام عجیب سرمربی پورتو مثل بازی لیورپول جای خود را به ... داد. در حالی که این تجربه در مسابقه قبلی لیگ قهرمانان اروپا جواب نداده بود و پورتو بدون طارمی تیمی به مراتب کم زهرتر و دندان کشیده‌تر به نظر می‌آمد. اتفاقی که در ادامه بازی نیز رخ داد و شاگردان سرخیو کونسیسائو به جای گلزنی، دو گل دیگر نیز از حریف دریافت کردند تا پنالتی دقیقه آخر سرجیو اولیویرا تنها از سنگینی این باخت کم کند.

یان اوبلاک با این دفع هوشمندانه با پای راست، مانع شد تا طارمی گل اول بازی را در نیمه دوم به ثمر برساند.

نکته عجیب اینکه آغاز گل‌نزنی‌های طارمی به شروع ماجرایش با تیم ملی فوتبال ایران و آغاز درگیری‌ها بازمی‌گردد؛ اتفاقی که حالا شاید بشود آن را در تاثیر منفی‌اش در تمرکز ستاره ایرانی پورتو جستجو کرد.بازیکنی که شاید اگر این خامی را انجام نمی‌داد، حالا شرایط بهتری در پورتو داشت. اگرچه او در این مدت، فرصت مقابله با این طلسم 8 مسابقه‌ای را داشته اما یک بار پنالتی ای که او باید به ثمر می‌رساند به فرزند سرخیو کونسیسائو اهدا شد و یک بار هم وی ای آر جلوی گلزنی اش را گرفت.

تصویری از مهدی طارمی بعد از هدر رفتن موقعیت در نیمه دوم که می‌توانست گلی تماشایی برای پورتو باشد اما توپ روی پای طارمی ننشست و ضربه ای که با ساق پایش زد، از بالای دروازه اتلتیکو به بیرون رفت.

با این حال و باوجود تلخی حذف و در شرایطی که شاگردان کونسیسائو موفق نشدند درخشش سال گذشته را در لیگ قهرمانان اروپا تکرار کنند، حالا باید آنها را در لیگ کنفرانس ببینیم که فرصت بیشتری برای درخشش مهدی طارمی و هم قطارانش است. آنها بعد از شکست ناباورانه و سنگین دیشب، از هواداران خود تشکر کردند و برای ریکاوری امروز در کمپ تمرینی پورتو دور هم جمع خواهند شد؛ تمرینی که برای رهایی از کابوس حذف و مرور اشتباهات و فراموشی آنهاست. چیزهایی که می‌توانست در بازی اتفاق بیفتد و پورتو را تبدیل به شادترین تیم اروپا کند. آن هم در شرایطی که اسپورتینگ به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کرده و بنفیکا هم به یاری بایرن مونیخ شانس خوبی برای صعود به جمع 16 تیم برتر اروپا دارد...

پورتو البته خیلی زود به لیگ برمی‌گردد و در عین حال خود را برای نبرد حساس جام حذفی مقابل بنفیکا آماده می‌کند؛ جایی که مهدی طارمی باید نشان بدهد که اتفاقات یک ماه اخیر گذری بوده و می‌تواند فراموشش کند. درست مثل همان کاری که در دور رفت این مسابقات و در دیدار برابر اتلتیکو، لیورپول و حتی میلان انجام داده بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjjgj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی پورتو: طارمی زمانی که باید فداکاری کند، خودخواه است!