تاریخ انتشار: 1400/11/14 10:36
کد خبر: 26340

تغییر اسکوچیچ حاشیه بزرگ است/ پایان خرج دلار برای بازنشسته ها

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به نتایج درخشان دراگان اسکوچیچ در راس کادر فنی ملی پوشان گفت: تغییر سرمربی کروات یه حاشیه بزرگ برای فوتبال ایران ایجاد خواد کرد.
تغییر اسکوچیچ حاشیه بزرگ است/ پایان خرج دلار برای بازنشسته ها

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار، با اشاره به نتایج تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بحث درباره ماندن یا رفتن دراگان اسکوچیچ را حاشیه بزرگ برای موفقیت‌های دیگر عنوان کرد.

مربی پیشین تیم ملی ایران با اشاره به بازیکنان لژیونر که توان رقابت در بالاترین سطح فوتبال دنیا را دارند از شانس بالای موفقیت این تیم صحبت کرد.

دیگر حق فرافکنی با نتایج درخشان نداریم

حاج رضایی ضمن تبریک به هواداران تیم ملی فوتبال ایران بابت دو برد اخیر مقابل عراق و امارات با نتیجه مشابه یک بر صفر گفت: بدون شک نتایج درخشان و تحسین بر انگیزی که کادر فنی به همراه بازیکنان تیم ملی ایران گرفت غرور ملی را در مردم ایجاد کرد. تیمی که یک قدم تا حذف از مرحله مقدماتی با مارک ویلموتس قرار داشت با حاشیه‌های بی حد و اندازه‌اش توانست درخشش خیره کننده داشته باشد و با بردهای متوالی به موفقیت برسد.

مربی پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: وقتی موفقیت تیمی حاصل می‌شود باید کارکرد تیمی را نیز در نظر گرفت. قطعا مدیران فدراسیون همدوش مربیان بی ادعای تیم ملی و بازیکنان تلاش کردند تا صعودی زود هنگام به جام جهانی داشته باشیم اما باید شادی‌های خود را دیگر فراموش کنیم و غرق در این موفقیت‌ها نباشیم. حق فرافکنی به خاطر همین نتایج درخشان را هم نداریم و باید برنامه‌ریزی ویژه برای موفقیت داشته باشیم.

استراتژی قدرتمند می‌خواهیم ولی واقعی

حاج رضایی درباره بالا رفتن سطح انتظار هواداران برای صعود ایران از گروه مقدماتی خود در جام جهانی قطر تاکید کرد: رؤیای شیرینی است و هیچ کس هم بدش نمی‌آید چنین اتفاقی بیفتد اما کافی است دوراندیش باشیم و بدانیم چه می‌خواهیم. کمی دور از واقعیت است که بخواهیم بدون اینکه حتی حریفان مشخص نشده‌اند انتظار صعود داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعیین نقشه راه ضروری است اما برای تحقق رؤیا نیازمند مؤلفه‌های بسیار زیادی هستیم که باید مردم را به آنها آگاه کنیم و سپس ایجاد انتظار کنیم. نگاه واقع‌گرایانه به شرایط خودمان داشته باشیم و سپس رؤیا بافی کنیم.

تغییر اسکوچیچ حاشیه بزرگ است

او در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان همچنان اعتقاد دارند اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ کوچک است، گفت: یک مربی بی ادعا شانس نشستن و به رخ کشیدن هنر خود را پیدا کرد. کسی هست که بگوید او نتایج خوبی نگرفته؟! اگر حتی یک نفر پاسخ داد او به خوبی نتیجه نگرفته است من هم با او همراه می‌شوم.

حاج رضایی تصریح کرد: بحث درباره تغییر اسکوچیچ به نظرم حاشیه بزرگ است و اصل‌های فوتبالی را برای جایگاه فعلی خود نباید فراموش کنیم.

مهم‌تر از جام جهانی زمین‌های شمال و شیراز است

کارشناس فوتبال ایران افزود: معتقدم اسکوچیچ باید بماند چون ایده‌های فنی خود را با استفاده از توان انسانی که همان بازیکنان هستند به خوبی اجرا کرد. شاید هم با او در جام جهانی نتیجه نگیریم اما هیچ منطقی برای کنار گذاشتن او وجود ندارد.

حاج رضایی ادامه داد: اگر می‌گویم بحث درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ حاشیه است به خاطر همین مسائل است که ما بدون توجه به جایگاه اولی که در آسیا داریم نمی‌خواهیم بپذیریم وضعیت خوبی از لحاظ سخت افزاری نداریم. من فکر می‌کنم انرژی مدیران فدراسیون فوتبال باید صرف بهبود زیرساخت‌ها شود. نداشتن زمین چمن در شیراز و شمال فاجعه است نه اینکه سرمربی تیم ملی که مأخوذ به حیاست را بخواهیم تغییر دهیم.

پایان خرج کردن دلار برای بازنشسته‌ها

وی در پایان با اشاره به اینکه مربیان صاحب نام کمتری در فوتبال آسیا حضور دارند گفت: جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا پایان تفکر برتری اسم روی توانمندی فوتبال یک کشور بود. مارچلو لیپی در چین، گوران اریکسون در فیلیپین و آلبرتو زاکه رونی در امارات تنها اسم بودند و نشان دادند برای دوران بازنشستگی خود دنبال دلارهایی بودند که فدراسیون‌های متمول آسیایی خرج می‌کردند. دیگر دوره چنین تفکری به اتمام رسیده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p57ga

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وضعیت حساس تیم ملی/ دستیاران اسکوچیچ باید هوشمندانه عمل کنند