تاریخ انتشار: 1400/11/29 15:14
کد خبر: 25670

تکلیف اولتیماتوم فیفا به فدراسیون فوتبال ایران چه می‌شود؟

با برکناری رئیس فدراسیون فوتبال، ابهامات درباره زمان تصویب اساسنامه این فدراسیون در مجلس شورای اسلامی همچنان پابرجا است؛ آن هم در زمانی که مجلس روزهای شلوغی برای تصویب بودجه کشور دارد.
تکلیف اولتیماتوم فیفا به فدراسیون فوتبال ایران چه می‌شود؟

در حالی که یکی از چالش‌های اصلی فدراسیون فوتبال طی ماه‌های گذشته بحث تصویب اساسنامه و تغییر تعریف آن به نهاد «غیر دولتی» و «غیر انتفاعی» بود به یکباره ورق برگشت و ماجرا به سمت عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال پیش رفت.

عزل عزیزی خادم از زمان ورود جدی هیات رئیسه به ۱۰ روز نکشید و این اتفاق سرانجام دیروز با رای مثبت هشت عضو هیات رئیسه رخ داد. در نهایت میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال شد و تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون، عهده دار امور خواهد بود.

سایت فدراسیون فوتبال حتی خبر داد که «شیخ سلمان» رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب ماجدی را تبریک گفته است اما هنوز وضعیت اساسنامه فدراسیون نامشخص است.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ را به عنوان آخرین مهلت برای فدراسیون ایران و اصلاح اساسنامه اش تعیین کرده بود ولی با تغییرات رخ داده در این فدراسیون باید دید چه سرنوشتی در انتظار اساسنامه است.

پیش از این غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی عزیزی خادم تاکید کرده بود فدراسیون فوتبال رای دیوان عدالت اداری را برای فیفا به عنوان تعریف جدید فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد غیر دولتی ارسال و فیفا هم از این موضوع استقبال کرده است.

این اظهارنظر، انتقاد شدید بعضی از نمایندگان مجلس را در پی داشت؛ کسانی که اعتقاد داشتند اساسنامه باید در مجلس تصویب و سپس برای فیفا ارسال شود. این موضوع حتی انتقاد اعضای هیات رئیسه را هم در پی داشت و آنها هم بر بی اطلاعی از اتفاقات رخ داده و نامه نگاری با فیفا تاکید می‌کردند.

با این حال به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال بعد از عزل عزیزی خادم برای اساسنامه به خانه اول بازگشته است و باید دوباره اصلاح اساسنامه را در مجلس پیگیری کند؛ آن‌هم در زمانی که نمایندگان مجلس روزهای شلوغی را برای تصویب بودجه پشت سر می‌گذرانند.

احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز جمعه گفت: فرایند تصویب اساسنامه قطعاً باید دوباره طی بشود. این تعهدی است که فدراسیون به فیفا داده است مبنی بر اینکه اساسنامه‌ای که سال گذشته به تصویب مجمع رسید و انتخابات فدراسیون بر مبنای آن برگزار شد در نهایت باید به تصویب مجلس برسد.

وی گفت: پایان مهلت فیفا به فدراسیون ایران برای اصلاح اساسنامه ۱۰ اسفند است. دیشب و امروز با دوستان در مجلس گفتگوهایی داشتیم. قرار شد هرچه سریع‌تر با همکاری که دوستان خواهند داشت اساسنامه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره زمان‌بر بودن بحث اصلاح اساسنامه و نرسیدن آن به زمان تعیین شده از سوی فیفا، گفت: مجلس هم درگیر بحث بودجه است. به هر حال این بحث به صحن علنی می‌رود ولی اگر گردش کار گرفته شود از فیفا درخواست مهلت خواهیم کرد تا فوتبال ملی دچار مشکل نشود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y86db

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران ایرانی در دیدار با کره!