تاریخ انتشار: 1401/01/10 09:22
کد خبر: 24054

8 گل در 2 بازی/کارنامه جالب امیدها

تیم ملی امید مصاف با پرسپولیس را همانند دیدار با نساجی به سود خود به پایان برد. این بار با نتیجه 3-1 در حالی که یک ضربه پنالتی را هم در جریان بازی از دست داد.
 8 گل در 2 بازی/کارنامه جالب امیدها

نتیجه بازی با پرسپولیس ثابت کرد نتیجه ای که این تیم در برابر نساجی به دست آورد تنها یک اتفاق نبود، بلکه روی شایستگی فنی در بازی اول هم حریف لیگ برتری را شکست داد. 8 گل در 2 بازی دوستانه. این یک عملکرد فوق العاده است و نشان از عطش تیم ملی امید برای موفقیت در بازی های پیش رو دارد. مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که با حضور 16 تیم خرداد ماه در تاشکند برگزار می شود و تجربه خوبی نصیب بازیکنان تیم زیر 21 سال خواهد کرد تا دو سال بعد برای صعود به المپیک با دست پر به مصاف حریفان بروند. دریافت 3 گل در دو بازی یاد شده با توجه به اینکه هر دو حریف مالکانه بازی می کنند به خصوص پرسپولیس که بهترین خط حمله بازی های لیگ برتر را در اختیار دارد طبیعی است. به واقع خوردن 3 گل در برابر 8 گلی که تیم امید در این دو بازی زده منطقی به نظر می رسد. تیمی که حمله می کند و پایه بازی اش ارایه فوتبال تهاجمی است در دفاع آسیب پذیر تر از تیمی است که بازی دفاع – ضد حمله را در دستور کار قرار می دهد و البته با توجه به عملکرد خوب تیم امید در فاز تهاجمی گل های خورده زیاد به چشم نمی آید.

تصمیم درست مهدی مهدوی کیا؛ تیم امید نزدیک به 5 دهه است که راهی المپیک نشده و به طور حتم اینبار برای صعود باید در سبک بازی خود تغییر ایجاد کند. همواره در فوتبال گفته اند موفقیت در ارایه بازی تهاجمی نهفته است در حالی که فوتبال دفاعی تیم را تا جایی می برد و از جایی به بعد موفقیت ها متوقف می شود. نتیجه این دو بازی دوستانه اتفاق خاصی را برای تیم امید رقم نزده و نخواهد زد اما راه را درست به مهدی مهدوی کیا و تیمش نشان داده است. تیمی که به دنبال صعود به المپیک است باید روی زمین  و رو به جلو بازی کند و به دنبال خلق موقعیت ها متعدد و استفاده از آنها باشد و در یک کلام قدرت تاکتیکی خود را به حریف دیکته کند که تیم امید این کار را در بازی دوستانه با نساجی و پرسپولیس به خوبی نشان داد و ثابت کرد می تواند دست به یک کار بزرگ بزند. به خصوص که بیشتر بازیکنان حاضر در اردوی تیم امید بازیکنان زیر 21 سال هستند. تیم امید تا نهایی کردن هدف راه درازی را پیش رو دارد اما مهدی مهدوی کیا و شاگردانش در همین دو بازی دوستانه ثابت کردند در صورت توجه و تدارک بازی های دوستانه خوب با تیم های خارجی می توانند دست به کار نشدنی در دهه های اخیر بزنند؛ صعود به المپیک.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4byz85

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



اعلام برنامه های تیم ملی امید


راهی سخت و دشوار در انتظار سردار بوکان در لیگ دسته سوم
بوکانی ها فصل را با ۹ امتیاز منفی آغاز کردند؛