تاریخ انتشار: 1401/01/11 13:20
کد خبر: 24002

لیگ همیشه لرزان؛ بررسی با ثبات‌ترین و لرزان‌ترین نیمکت‌های لیگ برتر

نیمکت تیم های ایران در طی سالهای گذشته، بسیار ارزان تر شده است.
لیگ همیشه لرزان؛ بررسی با ثبات‌ترین و لرزان‌ترین نیمکت‌های لیگ برتر

جابجایی های زیاد بر روی نیمکت های تیم های لیگ برتری، باعث عدم ثبات، عدم نتیجه گیری یک تیم، فقر گلزنی در لیگ شده است.

در فوتبال ایران، کمتر تیمی پیدا می شود که برای چند سال از یک سرمربی استفاده کند، برای همین وقتی در ابتدای فصل  یک تیم لیگ برتر سرمربی جدیدی انتخاب می کند، همه و حتی خود سرمربی تازه انتخاب شده هم می داند که چقدر جایگاه لرزانی دارد.

پس بیاییم  تبعات جابجایی های سریع، لرزان بودن نیمکت ها و با ثبات ترین تیم ها و لرزان ترین تیم ها را بررسی کنیم 

فقر گلزنی 

یکی از نتایجی که لرزان بودن نیمکت ها دارد، این است که سرمربی ها ترس از اخراج شدن برای همین روی به بازی تدافعی می آورند، و ترس از گل خوردن و شکست باعث فوتبال بی برنامه و زیر توپ زدن در  دیدارهای لیگ برتر می شود.

دیدارهای که اغلب با نتیجه تساوی بدون گل به تساوی می رسند، و در نتیجه آقای گل های ضعیف به پایان می رسد و لیگ که هرچه رو به جلو تر می رود ،ضعیف تر می شود 

در سمت مقابل لیگ های عربی، دیدار های پرگل و همچنین آقای گل های مقتدر، فوتبال با برنامه را در دستور کار دارند و در نتیجه قهرمانی در آسیا و حضور های پر قدرت در آسیا به دست می آورند. 

جابجایی های فراوان و کمر شکن

وقتی یک سرمربی از یک تیم به تیم دیگری می رود، در نتیجه بازیکنان مورد علاقه خود در تیم قبلی را هم به تیم جدید می برد، که این کار باعث از بین رفتن شاکله اصلی تیم و تقریبا نابود شدن تیم است. که اگر بخواهیم در لیگ برتر به یکی از تیم های که این بلا سرش امده اشاره کنیم ذوب آهن یکی از همین تیم هاست.

وضعیت ذوب آهن هر ساله تبدیل به کاروانسرای شده است که کلی بازیکن وارد آن می شوند و کلی بازیکن از آن جدا می شوند، که نتیجه این کار باعث شده تیمی که نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد،  چند فصلی می شود، در نیمه پایین جدول قرار بگیرد. 

تیمی که دو فصل پیاپی قهرمان جام حذفی شد، در نتیجه چند سالی است ، که عدم حفظ شاکله ، آمد و رفت های سرمربی های زیاد باعث شده این تیم سبزپوش طراوات و سبز بودن سابق را نداشته باشد.

تبعات  بلند مدت بی ثباتی 

وقتی یک تیم در یک فصل چند مربی عوض می کند، همان طور که گفتیم باعث از دست رفتن شاکله اصلی ، نتیجه گیری و،.... می شود که هیچ این تیم ها را به لبه پرتگاه می برد در ادامه به دوتیمی که بی ثباتی در آن ها موج می زند اشاره می کنیم.

تراکتور سازی سرآمد بی ثباتی 

نیمکت تراکتور را باید لرزان ترین نیمکت لیگ برتری بنامیم، زیرا اگر بخواهیم نام تمام سرمربی های که از لیگ ۱۸ سرمربی گرگ های آذربایجان شده اند، اصلا در این مقاله جا نشود، اما همین امد و رفت ها یکی از پر هوادار ترین تیم های کشور را در معرض سقوط به لیگ یک قرار داده است.

نفت مسجد سلیمان؛ بی پول و بی ثبات 

نفت از وقتی به لیگ آمده، دائم در حال تغییر مربی بوده و همین تغییر دادن های مربی باعث شده تا این تیم همیشه در معرض سقوط به لیگ یک قرار داشته باشد و امسال وضعیت آنها وخیم تر از همیشه باشد.

وقتی فقط یکسال یک سرمربی در یک تیم می ماند و سال بعد به تیم دیگری می رود، همان بازیکنان فعلی تیم ، زیاد با جسارت و خوب بازی نمی کنند، چون می دانند این سرمربی در حال رفتن است، نگاه کردن به آکادمی هم فراموش می شود، دیگر بازیکن سازی صورت نمی گیرد، چون اصلا وقتی برای این کار نیست ، زیرا استفاده از بازیکنان جوان جسارت می خواهد و سرمربی هم برای اینکه چند صباحی بیشتر روی نیمکت بنشیند دست به چنین کاری نمی زند.

باثبات ترین تیم ها در لیگ ۲۱

وقتی بخواهیم لیستی از باثبات ترین نیمکت ها پیدا کنیم،  شاید تعداد این تیم ها به اندازه انگشتان یک دست نشود، اما هستند تیم های که باثبات بودن جز اولویت آنها است که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد 

پرسپولیس؛ باثبات ترین

قطعا یکی از باثبات ترین تیم های لیگ، سرخ های پایتخت هستند،آنها در ۵ سال اخیر فقط سه مربی عوض کرده اند، که نتیجه اش قهرمانی های پیاپی برای آنها بوده است 

استقلال؛ تازه با ثبات 

استقلال که در سه فصل اخیر از میانه راه فرهاد مجیدی را در پشت فرمان خود می دید، در ابتدای لیگ ۲۱ او را از ابتدا راننده اتوبوس آبی ها شد،  تا آماری خیره کننده تا اینجای فصل از خود به جا بگذارد و جدی ترین مدعی قهرمانی لیگ ۲۱ شود

سپاهان؛ بازگشت به ثبات 

 سپاهان از فصل ۱۵ تا ۱۷ مانند دیگر تیم ها دائم در حال تعویض مربی بود، ودر نتیجه عاقبت این کار، عدم حضور در آسیا و تکرار نشدن قهرمانی های پیاپی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q8bd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال نه مصدوم دارد نه اُمیکرونی!