تاریخ انتشار: 1401/01/13 10:47
پیکی بلایندرز vs پهلوانان!
کد خبر: 23906

ایران وسط یک جنگ تاریخی (عکس)

همگروهی ایران با انگلیس و امریکا واکنش های بسیاری به همراه داشته است.
ایران وسط یک جنگ تاریخی (عکس)

 سرنوشت گروه بندی جام جهانی 2022 شب گذشته با انجام مراسم قرعه کشی در دوحه مشخص شد. 29 تیم حاضر به همراه 3 تیمی که بعدا سهمیه خود را قطعی می کنند از آذر ماه سال جاری در قالب 8 گروه 4 تیمی برای صعود به دور حذفی جام جهانی قطر رقابت خواهند کرد.

تیم ملی ایران در گروه دوم با تیم های انگلیس، امریکا و قهرمان پات اول پلی آف اروپا (یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین) همگروه شد. تکرار تقابل تاریخی جام جهانی 98 و بازی مقابل ستارگان انگلیس (نایب قهرمان یورو 2021) جذابیت هایی هستند که فوتبال دوستان ایرانی برای تماشای آنها لحظه شماری می کنند.

بلافاصله بعد از مشخص شدن نتیجه قرعه کشی، سیلی از واکنش ها را در توئیتر شاهد بودیم. گروه B یکی از پر بحث ترین گروه ها در بین کاربران شبکه های اجتماعی به حساب می آید و بخش قابل توجهی از توئیت های مربوط به قرعه کشی را شامل می شد. در کنار مقایسه های مختلف، یک تصویر جالب هم با تکرار بالا در حال انتشار است که به یک اختلاف لغوی تاریخی اشاره دارد.

ea1kevej

Soccer آن چیزی است که امریکایی ها به آن چه که ما آن را فوتبال می شناسیمش می گویند. از نظر آنها فوتبال، آن چیزی است که در همه دنیا آن را تحت نام فوتبال امریکایی می شناسند. روی همین اساس اگر در امریکا بگویی فوتبال، به جای توپ گرد یک توپ بیضی قهوه ای ای رنگ به سمت‌ات پرتاب خواهد شد. اقبال عمومی نسبت به فوتبالِ امریکایی در این کشور دهها برابر فوتبالِ عادی است و شاید دلیلش این باشد که فوتبال با توپ گرد هیچ گاه رشته ای افتخار آفرین برای امریکا در محافل بین المللی نبوده است.

در مقابل اما فوتبال، رشته ای است که در انگلیس توجهات زیادی را به خود جلب کرده و این کشور مدعی ابداع آن رشته ورزشی است که اصلاح و یکسان سازی قوانینش بیش از یک دهه پیش شروع شده و فوتبال مدرن را در بریتانیا شکل داد. برخلاف امریکا، فوتبال در انگلیس با همان کلمه فوتبال شناخته می شود و همین موضوع به سوژه ای جالب در توئیتر تبدیل شده است؛ ایران در میان جنگ ساکرِ امریکایی با فوتبال انگلیسی!

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4byzwe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتخاب زمین تمرین تیم ملی در دوحه (عکس)