تاریخ انتشار: 1401/01/16 15:23
کد خبر: 23758

آنالیز حریف این هفته استقلال؛ بدون توپ کام‌بک می‌زنند!

پیکان در مسابقاتی از این فصل که پیروز شده، به طور میانگین فقط 42.2 درصد مالکیت توپ داشت.
آنالیز حریف این هفته استقلال؛ بدون توپ کام‌بک می‌زنند!

 استقلال در این هفته باید با پیکان بازی کند. تیمی که با حضور در نیمه بالای جدول، یکی از شگفتی‌های فصل بوده است. پیکان 2 فصل قبل، فقط با 2 امتیاز بیشتر در لیگ ماند و سقوط نکرد. حالا با کسب 32 امتیاز از 23 بازی، عملکردی قابل قبول داشته است. البته پیکان در 5 بازی اخیرش مجموعا یک گل زده و بردی نداشته تا وارد چالش جدیدی شود.

استقلال مقابل بهترین تیم خارج از خانه فصل!

استقلال در این فصل با هیچ تیمی بازی نمی‌کند که در خارج از خانه بیشتر از پیکان امتیاز جمع کرده باشد. پیکان از 11 میهمانی فصلش، 21 امتیاز کسب کرده است. 5 برد از مجموع 7 برد این فصل پیکان، در بازی‌های خارج از خانه بوده است. پیکان یکی از دو تیمی است که در بازی‌های خارج از خانه هیچ باختی نداشته است و از این حیث با دریافت 7 گل، دومین خط دفاع لیگ را هم داراست.

کامبک‌های دقیقه نودی

میزبان‌ها مقابل پیکان تا دقیقه 90 هم نباید از بردشان اطمینان خاطر داشته باشند. نزدیک به نیمی از گل‌های خارج از خانه این فصل پیکان، در 15 دقیقه پایانی مسابقات زده شد. هیچ تیمی در بازی‌های خارج از خانه به اندازه پیکان به بازی برنگشته است. پیکان در 3 بازی گل اول را از میزبان دریافت کرد که هیچ کدام را نباخت؛ یک برد و 2 تساوی. 

توپ مال تو، 3 امتیاز برای من!

پیکان با ارائه فوتبالی واکنش‌گرا اصلا علاقه‌ای به مالکیت توپ ندارد. این تیم در مسابقات این فصل جزو سه تیمی بود که کمترین مالکیت توپ و تعداد پاس را داشته است. طبق آمار «متریکا»، شاگردان حسینی در مسابقاتی از این فصل که پیروز شدند، به طور میانگین فقط 42.2 درصد مالکیت توپ داشتند. پیکان در 4 بازی از 6 مسابقه اخیرش گلی هم نخورده است. بهترین بازیکن این فصل پیکان هم یک مدافع میانی است؛ بهروز نوروزی‌فر با متوسط 9.4 عملکرد دفاعی و 3.3 نبردهوایی موفق، نقش درخشانی در گل نخوردن‌های تیمش داشته است. تیمی که با دریافت 5 کارت قرمز، خشن‌ترین تیم فصل هم هست.

تجربه تلخ تغییر آرایش برای بازی با استقلال و پرسپولیس

آرایش قالب پیکان 1-3-2-4 است. این تیم در 16 مسابقه فصل، از این چیدمان استفاده کرده است. البته در بازی رفت مقابل استقلال تغییر آرایش داده بود و 2-4-4 بازی کرد که بعد از شکست 3 گله مقابل این تیم، دیگر سراغ این آرایش نرفت. دیگر آرایشی که مجتبی حسینی انتخاب کرد بازی با 3 مدافع بود که برای اولین بار مقابل پرسپولیس آن را امتحان کرد و در آن بازی هم 3 گل خورد. 

بازیکنان محبوبِ سرمربی

مجتبی حق‌دوست که در دوره علیرضا منصوریان سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل پیکان است. در این فصل مجتبی حسینی به هیچ بازیکنی به اندازه حق‌دوست بازی نداده است. او در 22 مسابقه حاضر بوده و با زدن 3 گل و ارسال 2 پاس‌گل، پاسخ اعتماد حسینی را هم داده است. پیکان دو بازیکن دیگر هم دارد که روی 5 گل تاثیرگذار بودند؛ ابراهیم صالحی با 3 گل و 2 پاس‌گل و محمدجواد آزاده با 2 گل و 3 پاس‌گل.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j58do

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ناگهان نظر "داش علیمنصور" در مورد استقلال برگشت!