تاریخ انتشار: 1401/01/19 20:28
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 23611

پس از فاجعه بازی ایران و لبنان پیشنهاد عجیب به قطری ها/ حاضر هستیم به شما کمک کنیم!

کشور قطر تا چند ماه دیگر میزبان بزرگترین رویداد ورزشی ( جام جهانی ) خواهد بود. کشوری که وقتی پیشنهاد میزبانی جام جهانی را داد و از سوی مسوولان فیفا نیز پذیرفته شد، انتقادات زیادی را بهمراه داشت؛ انتقاد به این دلیل که کشور قطر امکانات و شرایط میزبانی جام جهانی را ندارد.
پس از فاجعه بازی ایران و لبنان پیشنهاد عجیب به قطری ها/ حاضر هستیم به شما کمک کنیم!

همین چند وقت پیش بود، طی گفت و گوی تلفنی، رئیس جمهور ایران به امیر قطر پیشنهاد همکاری و کمک برای برگزاری هر چه بهتر برگزار شدن جام جهانی را داد. پیشنهادی که هم جالب بود و هم عجیب!

قطعا آنهایی که به قطر رفته اند و یا درمورد امکانات این کشور تحقیق کرده اند به خوبی می دانند، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قطری ها از هر لحاظ قابل مقایسه با ایران نیست و این پیشنهاد نیز یک تعارف؛ بگیر و نگیری بود که نه قطری ها حاضر می شوند برای همکاری از ما کمک بگیرند و نه ما امکاناتی داریم که به آنها بدهیم.

اگر بحث امکانات ورزشگاه باشد؛ بزرگترین مشکلات اکثر تیم های ایرانی، نداشتن زمین چمن مناسب و زمین محل مسابقه است که سالهاست همه مربیان از آن می نالند و هر روز نیز درباره اش انتقاد می کنند، ولی هیچ کسی به داد آنها نمی رسد.  وقتی در فوتبال ایران تیم های استقلال و پرسپولیس زمین تمرین و زمین مسابقه درست و حسابی ندارند و اجاره نشین ورزشگاه آزادی هستند، چطور ما می خواهیم به کشوری کمک کنیم که مجهز ترین و پیشرفته ترین استادیم های دنیا را دراختیار دارد؟!

 همین الان وقتی مسابقات لیگ برتر و دسته اول در بهترین و جدیدترین استادیم ها برگزار می شوند، با کلی مشکلات از جمله‌ قطعی برق مواجه‌ می شویم، چه برسد به استادیوم هایی که فاقد کوچکترین امکانات هستند؟! به جز این؛ چندین تیم لیگ برتری نیز داریم که به دلیل نداشتن یک استادیم ساده، نه استاندارد قادر به میزانی در شهر های خودشان نیستند، حال چطور می خواهیم به تیم هایی امکانات بدهیم که می خواهند در جام جهانی بازی کنند؟!

  اگر هم  بحث دراختیار گذاشتن هتل محل اقامت هوادران و تیم ها باشد؛ آیا ما هتل یا شهری را داریم که هواداران کشورهای خارجی بتوانند با آزادی کامل در آن رفت و آمد کنند؟! آیا ما می توانیم به کشورهای خارجی حتی خود کشور قطر پیشنهاد بدهیم، کسانی به کشور ما می آیند باید حجاب اسلامی داشته‌ باشند و با قوانین ما رفت و آمد کنند؟! آیا اصلا از  شرایط برگزاری جام جهانی با قوانین خاص خودش مطلع هستیم؟ چرا می خواهیم با تمام محدودیت ها و مشکلاتی که در فوتبال داخلی خودمان داریم به کشوری کمک کنیم که بهترین کمپ های تمرینی و بهترین هتل های دنیا را در اختیار دارد؟! آیا نباید با همه این مشکلات و محدویت ها؛ پیشنهاد به قطر را زیاد جدی نگیریم و یک شوخی بدانیم؟!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kejda

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لبنان با هشت غایب به مصاف ایران می رود