تاریخ انتشار: 1401/02/04 23:17
کد خبر: 22906

وضعیت عجیب سپاهان برای صعود

سپاهان تحت شرایطی بسیار دشوار و با اما و اگرهای فراوان می‌تواند به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.
وضعیت عجیب سپاهان برای صعود

پنج هفته از دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب سپری شده و تنها یک هفته تا مشخص شدن تکلیف همه تیم‌های این منطقه باقی مانده است. تا به اینجای کار چهار تیم الهلال عربستان، الشباب عربستان، فولاد ایران و الدحیل قطر صعود خود را به یک هشتم نهایی قطعی کرده‌اند. از طرفی هشت تیم الشارجه امارات، استقلال تاجیکستان، الجزیره امارات، بمبئی هند، الغرافه قطر، آخال ترکمنستان، پاختاکور ازبکستان و السد قطر دیگر شانسی برای رسیدن به دور بعدی ندارند.

رقابت اصلی در هفته پایانی بین هشت تیم خواهد بود. هشت تیمی که همچنان شانس صعود دارند. از بین این تیم‌ها، نیمی صعود خواهند کرد و نیم دیگر از راهیابی به یک هشتم نهایی بازخواهد ماند. الریان قطر، نیروی هوایی عراق، شباب الاهلی امارات، التعاون عربستان، سپاهان ایران، الفیصلی عربستان، نسف قارشی ازبکستان و الوحدات اردن تشکیل دهنده این گروه از تیم‌ها هستند.

فولاد در وضعیت سفید؛ یک امتیاز تا سرگروهی

فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام خیالش از بابت صعود راحت است اما برای سرگروهی نیاز به یک تساوی دارد. نماینده شایسته فوتبال کشورمان می‌بایست به دیدار شباب الاهلی امارات برود. تیمی که شانس صعود دارد. پیروزی نماینده امارات، آنها را سرگروه می‌کند و فولاد به عنوان یکی از برترین تیم‌های دوم به دور بعدی می‌رسد. تساوی و یا برد فولاد نیز جایگاه فعلی ۲ تیم را تغییر نمی‌دهد اما صعود تیم تحت هدایت مهدی علی را به اما و اگر می‌کشاند.

وضعیت عجیب سپاهان برای صعود/ در انتظار هدیه جواد، پاختاکور، وحدات، بمبئی و دیگران

سپاهان در انتظار یک معجزه‌ی تمام و کمال

سپاهان وضعیت پیچیده‌ای دارد که باید از سه منظر به آن پرداخت. طلایی‌پوشان در گام نخست باید بتوانند الدحیلِ از پیش صعود کرده و سرگروه شده را شکست دهند. این پیروزی آنها را ۱۰ امتیازی می‌کند.

در گام دوم و برای زنده ماندن شانس صعود، نیاز است تا التعاون عربستان نتواند از سد پاختاکور ازبکستانی که از پیش حذفش قطعی شده بگذرد. اگر تیم میزبان به پیروزی برسد ۱۰ امتیازی می‌شود و با فرض پیروزی نماینده کشورمان به واسطه عملکرد بهتر در بازی رو در رو در رده دوم گروه قرار می‌گیرد و سپاهان حذفش مسجل خواهد شد. عدم موفقیت التعاون در کسب سه امتیاز اما به دوم شدن سپاهان می‌انجامد و تازه این تیم را وارد جدول تیم‌های دوم خواهد کرد.

فعلا و تا پیش از برگزاری مسابقات هفته ششم، التعاون که هم‌امتیاز سپاهان است چهارمین تیم برترِ دوم به حساتب می‌آید. حال اگر سپاهان با ۱۰ امتیاز بتواند به جدول تیم‌های دوم راه یابد چقدر شانس صعود دارد؟

وضعیت عجیب سپاهان برای صعود/ در انتظار هدیه جواد، پاختاکور، وحدات، بمبئی و دیگران

به الهلال امیدوار نباشید

در حال حاضر الریان قطر با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک بهترین تیم دوم است. آنها در هفته آخر میهمان الهلالی خواهند بود که صعودش مسجل شده است. الریان در صورت برتری با اختلاف بیش از سه گل می‌تواند سرگروهی را به دست بیاورد اما این یک اتفاق بعید است. آنها با یک تساوی هم می‌توانند به مرحله بعدی راه یابند و شاید هیچ کدام از ۲ تیم زحمتی در این مسابقه به خودشان ندهند و وارد یک چالش پرخطر نشوند. پس زیاد نباید به الهلال امیدوار بود.

وضعیت عجیب سپاهان برای صعود/ در انتظار هدیه جواد، پاختاکور، وحدات، بمبئی و دیگران

شکست دادن الاهلی، هدیه بزرگ جواد برای محرم

شباب الاهلی با ۹ امتیاز دومین تیم برترِ دوم است. آنها به واسطه پیروزی هشت بر ۲ مقابل الغرافه تفاضل گل فوق‌العاده مثبت هفت را دارند. برد مقابل فولاد آنها را صدرنشین می‌کند. تساوی هم این تیم را با تفاضل گلی که دارد به مرحله بعدی راهی خواهد کرد اما باخت شباب در جدال با نماینده کشورمان یک اتفاق فوق‌العاده برای دیگر تیم‌های دوم از جمله احتمالا سپاهان خواهد بود.

وضعیت عجیب سپاهان برای صعود/ در انتظار هدیه جواد، پاختاکور، وحدات، بمبئی و دیگران

یا توقف نسف یا شکست الفیصلی

نسف قارشی اکنون هشت امتیازی است. آنها در هفته آخر باید به مصاف الوحدات بروند. تیم اردنی فقط روی کاغذ این شانس را دارد تا بتواند با کسب یک برتری پرگل به رتبه دوم برسد و امیدوار به عدم نتیجه‌گیری تمام تیم‌های دوم باشد تا بتواند به دور بعدی برسد. تقریبا باید آنها را حذف شده بدانیم. حال این تیم رو در روی نسف قرار می‌گیرد که موفق شد السد قطر را حذف کند. برد نسف آنها را قطعا راهی مرحله بعد می‌کند و ممکن است صدرنشین‌شان هم بکند. تساوی و یا باخت آنها بهترین نتیجه برای دیگر تیم‌های دوم است. این را نباید فراموش کنیم که برد نسف اگر با شکست و یا تساوی الفیصلی در جدال با السد قطر همراه شود، تیم عربستانی را به رتبه دوم می‌آورد. اینجا شرایط سخت‌تر می‌شود. اگر الفیصلی ببازد با ۹ امتیاز وارد جدول تیم‌های دوم می‌شود و این فوق‌العاده است. اما اگر تساوی به دست بیاید آنها با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲ وارد کارزار می‌شوند و از شرایط خوبی برای صعود برخوردار خواهند بود.

وضعیت عجیب سپاهان برای صعود/ در انتظار هدیه جواد، پاختاکور، وحدات، بمبئی و دیگران

بمبئی با اختلاف بیش از یک گل نبازد

به سراغ نیروی هوایی عراق می‌رویم. ضعیف‌ترین تیم دوم تا به اینجای کار. آنها با هفت امتیاز و تفاضل گل منفی ۲ باید به مصاف بمبئی هند بروند. تیمی که در دور رفت موفق شد نماینده عراق را شکست دهد اما حالا امیدی به صعود ندارد. نیروی هوایی به پیروزیِ پرگل برای صعود نیاز دارد. برد آنها با یک اختلاف هم نمی‌تواند حداقل به نماینده کشورمان آسیبی وارد کند. آنها تا به اینجا هفت گل زده و ۹ گل خورده دارند. سپاهان هم ۶ زده و هفت خورده را تا به اینجا به ثبت رسانده است.

و در نهایت سپاهان. یک بار دیگر مسیر صعود سپاهان را مرور کنیم. آنها باید الدحیل را شکست دهند. سپس امیدوار به پاختاکور ازبکستان باشند تا این تیم، التعاون را متوقف کند. گام بعدی امیدواری به ناکامی سه تیم دوم است. شکست الریان مقابل الهلال با فاصله ۲ گل، شکست شباب الاهلی مقابل فولاد، عدم پیروزی نسف قارشی در جدال با الوحدات اردن(و یا باخت الفیصلی مقابل الهلال) و عدم پیروزی نیروی هوایی با فاصله بیش از یک گل مقابل بمبئی هند. به وقوع پیوستن ۲ مورد از این پنج مورد باعث صعود سپاهان به دور یک هشتم خواهد شد. آیا این معجزه تمام و کمال رخ می‌دهد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4byk89

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخواست میزبانی آبی ها از الهلال، جنجال برانگیز شد