تاریخ انتشار: 1401/02/13 07:31
کد خبر: 22533

مدعیان آقای گلی جام جهانی قطر چه کسانی هستند؟

اسپورتال مدعیان آقای گلی در جام جهانی قطر را معرفی کرده است که نام های قابل توجهی در این فهرست حضور دارند.

مدعیان آقای گلی جام جهانی قطر چه کسانی هستند؟

رقابت‌های جهانی فوتبال مملو از رویدادهای بزرگ و تکرار نشدنی است. آن چه در این رقابت‌ها بیشتر از سایر جنبه‌ها جلب توجه می‌کند، گل‌های بی‌نظیر و خاطره‌سازی است که حتی با گذشت چند دهه هنوز جذاب هستند. یکی از عنوان‌هایی که ستارگان بزرگ تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی فوتبال در پی شکار آن هستند، عنوان "آقای گل" رقابت‌هاست.

آقای گل نخستین دوره از مسابقات جام جهانی که در سال ۱۹۳۰ در اروگوئه برگزار شد، گیلیرمو استابیله، ستاره تیم ملی آرژانتین بود که نه تنها هشت گل از مجموع ۱۴ گل آرژانتین در این جام جهانی را وارد دروازه حریفان کرد، بلکه این هشت گل را در طول تنها ۴ بازی به ثمر رساند. از آن زمان به بعد کسب عنوان آقای گلی برای مهاجمان در جام جهانی یک هدف بوده است.

به همین خاطر نگاهی به مدعیان کسب عنوان آقای گلی در جام جهانی قطر می‌اندازیم:

لیونل مسی

قطر می تواند آخرین جام جهانی لیونل مسی باشد چرا که برنده هفت توپ طلا در تابستان امسال ۳۵ ساله می شود. مسی با وجود اولین فصل چالش برانگیز در پاری سن ژرمن، که در آن  تنها ۴ گل در لیگ برای پاریسی ها به ثمر رسانده است، همچنان بزرگترین امید آرژانتین برای موفقیت است. مسی با این حال در این فصل لیگ فرانسه ۱۳ پاس گل داده است.  رکورد اخیر او برای  آلبی سلسته با ۱۰ گل در ۱۶ بازی اخیر خود عالی بوده است.

آرژانتین بدون شکست جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورد و در تابستان گذشته قهرمان کوپا آمریکا شد. مسی انگیزه زیادی برای درخشش در این دوره دارد تا بتواند تنها عنوان خالی رزومه خود را به دست بیاورد.

کریم بنزما

کریم بنزما بهترین فصل دوران حرفه ای خود را در رئال مادرید تجربه کرده است و رکورد درخشان ۴۲ گل در ۴۲ بازی برای این تیم را ثبت کرده است و توانست قهرمان لالیگا شود.  این بازیکن ۳۴ ساله  بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا است و گل‌های تعیین‌کننده‌ای را مقابل تیم‌هایی مانند پاری سن ژرمن و چلسی به ثمر رسانده تا رئال مادرید را به نیمه نهایی برساند. او در دوره قبلی جام جهانی غایب بود و اکنون انگیزه های زیادی دارد. بنزما از زمان بازگشت به تیم ملی فرانسه در ۱۶ بازی ملی ۹ گل به ثمر رسانده است و در کنار کیلیان ام باپه خط حمله فرانسه را تشکیل می‌دهد.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو یکی دیگر از افرادی است که می تواند در آخرین جام جهانی خود در زمستان امسال شرکت کند. رونالدو بهترین گلزن تاریخ فوتبال در رده ملی است و در سال ۲۰۲۱ در ۱۴ بازی ۱۳ گل به ثمر رسانده است. پرتغال در مرحله گروهی به مصاف اروگوئه، غنا و کره جنوبی خواهد رفت و تا حد زیادی  از صعود به دور حذفی مطمئن خواهد بود. در بین بازیکنان فعلی در جام جهانی قطر تنها توماس مولر از رونالدو در جام جهانی بیشتر گل زده است.

کیلیان ام‌باپه

کیلیان امباپه در جریان موفقیت فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد بسیار خوبی داشت و به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات انتخاب شد و اولین بازیکن زیر ۲۰ سالی بود که پس از پله موفق به گلزنی در فینال می‌شود. چهار سال بعد از آن عملکرد، امباپه به یکی از بهترین‌های فوتبال جهان تبدیل شده است و در سه دوره متوالی به عنوان بهترین گلزن لیگ ۱ فرانسه معرفی شد و به سمت چهارمین کفش طلای لیگ فوتبال فرانسه در این فصل پیش می‌رود.

هری کین

هری کین یکی از شانس‌های اصلی برای بردن کفش طلای جام جهانی و حفظ افتخاری است که در روسیه در سال ۲۰۱۸ کسب کرد. کین پس از گری لینه کر در سال ۱۹۸۶،  دومین انگلیسی شد که  به عنوان بهترین گلزن جام جهانی معرفی می‌شود.

انگلیس در مرحله گروهی  با ایالات متحده آمریکا، ایران و اوکراین/اسکاتلند/ولز دیدار خواهد کرد و تیم گرت ساوت گیت پس از رسیدن به فینال یورو ۲۰۲۰ در تابستان گذشته شانس خود را برای یک تورنمنت موفق دیگر خواهد داشت. کین  در ۱۸ بازی قبلی خود برای تیم ملی انگلیس  ۱۷ گل به ثمر رسانده است، روندی که باعث شده این بازیکن ۲۸ ساله به رده دوم  بهترین گلزنان تاریخ این کشور صعود کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdvkn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صعود برزیل به جام جهانی قطر