تاریخ انتشار: 1395/04/28 13:09
کد خبر: 273310

برگزاری نخستین دوره آموزشی انضباطی برای ۳ باشگاه تبریزی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از برگزاری دوره آموزشی برای باشگاه‌های لیگ برتری استان آذربایجان شرقی خبر داد.
 برگزاری نخستین دوره آموزشی انضباطی برای ۳ باشگاه تبریزی

 و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده درباره برگزاری دوره آموزشی انضباطی برای باشگاه‌های لیگ برتری گفت: پس از برگزاری نشست با مدیران عامل باشگاه‌ها، قرار شد در یک برنامه زمانبندی شده برای 16 باشگاه لیگ برتری دوره آموزشی انضباطی را برگزار کنیم.

وی افزود: نخستین دوره آموزشی پنجشنبه 31 تیرماه در تبریز و برای سه تیم تراکتورسازی تبریز، ماشین سازی تبریز و گسترش فولاد تبریز برگزار می‌شود و مابقی دوره‌های آموزشی نیز طبق برنامه‌ای که دبیر کل فدراسیون فوتبال به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، قم و تهران ارسال خواهد کرد، برگزار می‌شود.

رئیس کمیته انضباطی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را عدم اطلاع کامل و کافی از سوی کادر، بازیکنان و عوامل باشگاه‌ها دانست و گفت: محور برگزاری دوره‌های آموزشی آیین‌نامه انضباطی است. با توجه به تجربیاتی که طی مدت فعالیت‌مان در کمیته انضباطی کسب کردیم، به این نتیجه رسیدیم که بازیکنان و عوامل تیم‌ها به دلیل عدم اطلاعات مرتکب تخلف می‌شوند. در پرونده‌های انضباطی و تخلفاتی که از سوی بازیکنان، عوامل باشگاه و یا کادر فنی رخ داده، به این موضوع رسیده‌ایم که افراد فوق بسیاری از نکات ساده انضباطی را نمی‌دانند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اگر تذکرات و نکات آموزشی وجود داشته باشد، قطعا از میزان تخلفات انضباطی کاسته می‌شود. در واقع بسیاری از عوامل باشگاه‌ها از جغرافیای تخلفات انضباطی اطلاع ندارند. به عنوان مثال یک بازیکن زمانی که در راهرو، رختکن، بیرون استادیوم، قبل و بعد از یک بازی، رفتاری را انجام می‌دهد که از نظر آیین‌نامه انضباطی تخلف محسوب می‌شود، اما از نظر خودشان چون در جریان بازی و زمین مسابقه رخ نداده، تخلف نیست. بنابراین ما با برگزاری دوره‌های آموزشی قصد داریم تا بازیکنان و کادر باشگاه‌ها از آیین‌نامه انضباطی اطلاع دقیق داشته باشند تا دچار تخلف نشوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j9k7o

آخرین اخبار