تاریخ انتشار: 1401/03/25 09:18
کد خبر: 20649

24 تیم حاضر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ مشخص شدند

تیم های راه یافته به جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ مشخص شدند.
24 تیم حاضر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ مشخص شدند

در دور نهایی انتخابی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ اندونزی ۷ بر صفر نپال را شکست داد و اردن نیز موفق شد کویت را ۳ بر صفر شکست دهد تا چهره ۲۴ تیم حاضر در جام ملت های آسیا مشخص شوند. این تیم ها قرار است سال آینده در کشوری که هنوز مشخص نیست رقابت های جام ملت های آسیا را برگزار کنند.

پیشتر چین اعلام کرد از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انصراف داده است. سران دولت چین شرایط مربوط به کرونا را دلیل صرف نظر از میزبانی این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. هند، اندونزی، تایلند و کره‌جنوبی رقبای چین برای میزبانی از جام ملت‌های ۲۰۲۳ بودند. با این حال  کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تصمیم در مورد میزبانی این مسابقات در زمان مناسب مشخص خواهد شد.

جام ملت‌های آسیا آخرین رویداد ورزشی بین‌المللی در چین است که لغو می‌شود یا به تاخیر می‌افتد. پیش‌تر چین از میزبانی رقابت‌های یونیورسیاد ۲۰۲۲، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و بازی‌های آسیایی جوانان ۲۰۲۲ که قرار بود در این کشور برگزار شود، انصراف داده بود.

۲۴ تیم حاضر در جام ملت های آسیا به شرح زیر هستند:

ژاپن

سوریه

قطر

کره جنوبی

ایران

عربستان

استرالیا

امارات

چین

عراق

عمان

ویتنام

لبنان

اردن

اندونزی

فلسطین

ازبکستان

تایلند

هند

هنگ کنگ

بحرین

مالزی

تاجیکستان

قرقیزستان

بازیهای جام ملت های آسیا در ۶ گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد. دوره قبل این رقابت ها در امارات برگزار شد که در نهایت تیم ملی فوتبال قطر توانست با برتری برابر ژاپن عنوان نخست را به خود اختصاص دهد و تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نیمه نهایی با قبول شکست ۳ بر صفر برابر ژاپن از رسیدن به دیدار نهایی  بازماند.

در این بین تاجیکستان اولین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کند و تنها تیمی است که برای اولین بار در جام ملت های آسیا بازی خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ern9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تور بزرگ فولاد برای ۳ بازیکن پرسپولیس