تاریخ انتشار: 1401/04/01 18:49
کد خبر: 20315

حواشی معارفه سرمربی پرتغالی استقلال؛ از پیکانتو تا فشار به وزیر

مراسم معارفه سرمربی جدید تیم استقلال تهران برگزار شد؛ پیکانتو... یعنی ریکاردو ساپینتو!
حواشی معارفه سرمربی پرتغالی استقلال؛ از پیکانتو تا فشار به وزیر

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی مدنظر تیم استقلال تهران بامداد امروز پس از حدس و گمان زیاد درمورد جانشین فرهاد مجیدی بالاخره وارد ایران شد و بعد از ظهر امروز هم او به عنوان سرمربی جدید قراردادش را برابر خبرنگاران و عکاسان امضا کرد.

تاخیر نیم ساعته!

این مراسم که در تدارک آن شرایطی مشابه به معارفه یک سرمربی خارجی برای باشگاهی مانند قهرمان فصل گذشته نبود - مسائلی مانند محل استقرار عکاسان و خبرنگاران - تاخیر عجیبی هم داشت. با وجود اینکه گفته شده بود قرار است مراسم از ساعت ۱۶ برگزار شود اما با تاخیری نیم ساعته مصطفی آجورلو و ساپینتو در جوار هم وارد محل برگزاری مراسم شدند.

خبری از کت و شلوار نبود

آخرین سرمربی خارجی ای که به هواداران استقلال معرفی شده بود، آندره آ استراماچونی ایتالیایی بود. او که به شخصیت اثرگذار و همگام با مُد روز شناخته می‌شد برای طرفداران اینطور تصویرسازی وجود داشت که ساپینتو هم قرار است خیلی رسمی در این مراسم حضور پیدا کند اما خبری از کت و شلوار نبود. او با یک پولوشرت و شلوار جین خیلی معمولی در این مراسم حضور داشت که در نهایت شال آبی به نام استقلال تهران هم به استایلش اضافه شد. ظاهراً علاقه سرمربی پرتغالی به این استایل زیاد است چرا که شب گذشته هم هنگام ورود به تهران پولوشرتی سفیدرنگ برتن داشت.

پیکانتو، تراکتور و مجید

در این مراسم اشتباهات کلامی کم نبود. مجری برگزاری مراسم یک مرتبه از هیجان به جای ریکاردو ساپینتو از کلمه عجیب پیکانتو استفاده کرد که مورد تمسخر حاضران در سالن بود؛ سپس مترجم ساپینتو به جای اصطلاح استقلال قهرمان تراکتور قهرمان استفاده کرد و سرآخر هم خود آجورلو به جای البسه ورزشی یوسف جامه از برند قبلی یعنی مجید نام برد. آجورلو در توضیح اشتباه مترجم به شوخی رو به خبرنگاران گفت دلیل آن همراهی کادر حاضر در تراکتور در استقلال است!

تشنه و گرسنه

آجورلو در کنار صحبت‌هایش که در آن به ساخت ورزشگاه، راه اندازی شبکه تلویزیونی و اسپانسر جدید البسه را معرفی کرد، اعلام کرد که دلیل همکاری او با ساپینتو روی یک هدف مشخص است: قهرمانی. آجورلو گفت که او گرسنه قهرمانی است و سرمربی پرتغالی هم اعلام کرده که تشنه کسب جام است؛ ساپینتو همچنین وعده کسب چهار قهرمانی را داد که وظیفه او را سنگین‌تر می‌کند.

فشار با خنده

آجورلو که ترجیح داد او و همینطور سرمربی در این نشست با هیچ یک از سوالات خبرنگاران مواجه نشوند به صورت مشخص اعتراض خود را به رفتار وزیر ورزش نشان داد. او سه مرتبه در حالیکه لبخند برلب داشت و خودش را خونسرد نشان می‌داد جملاتی را با مضمون تقاضای همکاری وزیر ورزش برای تخصیص زمین و احداث ورزشگاه اختصاصی تکرار کرد؛ باید دید واکنش حمید سجادی به این اظهارات چه خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oadxd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسپانسر پیراهن استقلال در فصل آینده مشخص شد