تاریخ انتشار: 1401/04/05 22:46
کد خبر: 20132

دردسر بزرگ برای قرمزها/ بودجه زیادی برای نقل‌وانتقالات نداریم!

اریک تن‌هاخ در روز دوشنبه کارش در اولدترافورد را در شرایطی آغاز می‌کند که کمبود نقدینگی تهدیدی برای برنامه‌های بازسازی او است.
دردسر بزرگ برای قرمزها/ بودجه زیادی برای نقل‌وانتقالات نداریم!

سرمربی هلندی همچنان امیدوار است تا اوایل این هفته دوباره با فرنکی دی‌یونگ هم‌تیمی شود.

منچستریونایتد اکنون در حال نزدیک شدن به معامله ۶۷ میلیون پوندی با بارسلونا برای هافبکی است که ۱۸ ماه را زیر نظر تن‌هاخ در باشگاه سابقش آژاکس کار کرده بود. اما در حالی که مدیرعامل باشگاه، ریچارد آرنولد، در جلسه‌ای که اخیراً با طرفداران داشت به آنها تضمین داد که در بازار نقل و انتقالات تابستانه با کمبود مواجه نخواهند شد، هنوز دست تن‌هاخ برای خرید بازیکنان جدید را باز نگذاشته است.

یونایتد فکر می‌کرد که می‌تواند آنتونی، وینگر آژاکس، را با حدود ۴۰ میلیون پوند جذب کند. اما قهرمانان اردیویسه برای این بازیکن ۲۲ ساله برزیلی ۶۹ میلیون پوند طلب کردند. آنها همچنین ۵۱ میلیون پوند برای یورین تیمبر، مدافع میانی ۲۰ ساله، می‌خواستند، در حالی که یونایتد انتظار داشت مبلغ درخواستی آنها نصف این قیمت باشد.

پس از بازنشستگی سِر الکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳، پول برای مربیان قبلی باشگاه مسئله خاصی نبود. از آن زمان تا کنون آنها بیش از یک میلیارد پوند برای بازیکنانی مانند پل پوگبا (۸۹ میلیون پوند)، هری مگوایر (۸۰ میلیون پوند) و روملو لوکاکو (۷۵ میلیون پوند) هزینه کرده‌اند. تابستان گذشته جیدون سانچو را با ۷۳ میلیون پوند و رافائل واران را با ۴۲ میلیون پوند به خدمت گرفتند.

اما آرنولد معتقد است که باشگاه پولهای نقدش را سوزانده است. با توجه به اینکه یونایتد به دنبال سرمایه‌گذارانی برای تامین بودجه ساخت یک استادیوم جدید یا تعمیرات اساسی در تئاتر رویاها است، تن‌هاخ باید بهای آن را بپردازد.

بودجه او قبل از هر گونه فروش (با انتظار کنار گذاشتن آنتونی مارسیال و اریک بیلی) می‌تواند ۱۰۰ میلیون پوند باشد. این کمبود نقدینگی عامل اصلی پیگیری تن‌هاخ برای به خدمت گرفتن کریستین اریکسن است که به صورت رایگان در دسترس است، اما هنوز احتمال دارد در برنتفورد بماند.

یونایتد می‌داند که باشگاه‌ها با آگاهی کامل از اینکه جای خالی پوگبا، جسی لینگارد، خوان ماتا و ادینسون کاوانی باید پر شود، می‌توانند باج بگیرند. اما آرنولد از تماشای پرداخت هزینه‌های یونایتد برای استعدادهای جدید خسته شده است. عدم حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده نیز برای باشگاه او تا ۱۰۰ میلیون پوند ضرر خواهد داشت. او به خوبی میداند که باید چشم‌انداز باشگاه را تغییر بدهد تا فصلهای بعدی دچار چنین مشکلاتی نباشد.

جانشینان فرگی، دیوید مویس، لوئی فان‌خال، ژوزه مورینیو و اوله‌گنار سولشائر وقتی روی صندلی مربیگری نشستند، پولهای زیادی برای آتش زدن داشتند. اما تن‌هاخ باید با صرفه‌جویی باشگاه بسازد و با دقت بازیکنان را انتخاب و مدیریت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekdj6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بوفون خبر جدایی اش را تایید کرد: کار من در یوونتوس تمام شده است