تاریخ انتشار: 1401/04/10 10:05
کد خبر: 19950

بانوان ورزش دوست؛ حقوقی که نباید نادیده گرفته شود

خانم‌ها هم از دیرباز در ورزش و توسعه‌ی امور ورزشی نقش مهمی داشته و دارند.
بانوان ورزش دوست؛ حقوقی که نباید نادیده گرفته شود

منصور قاسمی؛ ورزشکاران قهرمان و موفق در رشته های مختلف ورزشی در ایران، منطقه و جهان خوش درخشیده و برای کشورمان افتخار آفریده‌اند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بارها در میادین و مسابقات مهم ورزشی به اهتزاز درآورده‌اند. بانوان به حق در ورزش اگر بیشتر از آقایان تأثیرگذار نبوده‌اند، کمتر هم نبوده اند.

برای همین بانوان حق دارند در ورزشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند، در تشویق و ترغیب ورزشکاران و یا تیم‌های مورد علاقه‌ی خود؛ از خود مایه بگذارند، شادی کنند و در این فعالیت‌ها، خود را آماده‌ی حضور در سازندگی کشور، پیشرفت در مطالعات و تحقیقات علمی، سر و سامان دادن به زندگی خانوادگی، تغییر روند تفکر و ارتقای فکری و فرهنگی و حتی در تولید کالاهای مورد نیاز جامعه، کوشش و تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند.

فضاهای ورزشی مملو از سرزندگی و نشاط و عشق و هیجان است. محروم کردن بانوان در ورود به فضاهای ورزشی و ورزشگاه‌ها، در واقع گرفتن یک حق مسلم از آنان است.

بانوان ورزش دوست، مانند آقایان، می‌توانند بهترین برهه‌های جوانی خود را در ارتباط با فضاهای ورزشی، بگذرانند و در این فرصت‌ها برای خاطره سازی، کسب تجربه، فراگرفتن روش‌های ارتباطی بهتر و سالم‌تر، تبادل اطلاعات و تأثیرگذاری بر دیگران، نهایت استفاده را ببرند.

مزیت‌های حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌تواند به عنوان یک ارزش با رعایت اخلاق و موازین فرهنگی، مطرح و به جامعه، تحرک و پویایی بیشتری می بخشد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q6mg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 لورکوزن در حضور سردار آزمون به یک‌قدمی سهمیه لیگ قهرمانان رسید