تاریخ انتشار: 1401/05/05 19:04
کد خبر: 18767

هدیه خاص منچسترسیتی به هوادارن؛ شال‌گردن هوشمند!

باشگاه منچسترسیتی فصل آینده شال‌گردنی در اختیار هوادارانش قرار می‌دهد که از جدیدترین فناوری‌ها برای ثبت و تحلیل احساسات آنها در زمان تماشای مسابقات استفاده می‌کند.
هدیه خاص منچسترسیتی به هوادارن؛ شال‌گردن هوشمند!

هواداران فوتبال در سالهای اخیر از تغییرات مبتنی بر فناوری‌های جدید به خوبی استقبال کرده‌اند؛ تغییراتی که تجربه بهتری از تماشای مسابقات فوتبال برایشان فراهم کرده است. اما حالا ابزاری از راه رسیده که می‌تواند احساسات آنها در زمان تماشای مسابقه تیم محبوب‌شان را اندازه‌گیری کند. آن هم تنها از طریق استفاده از یک شال‌گردن هواداری.

از فصل آینده عده‌ای از هواداران منتخب منچسترسیتی، شال‌گردنی دریافت می‌کنند که "شال‌گردن هوشمند" نام دارد. در تولید این شال‌گردن، سنسورهای بیومتریک در بافت تار و پود شال در هم تنیده می‌شود که می‌تواند داده‌های احساسی، فیزیولوژیک و حرکات بدن کاربر را ثبت و ضبط کند.

این حسگر که در تار و پود شال‌گردن قرار دارد و دیده نمی‌شود ضربان قلب هوادار، دمای بدن او و واکنش‌‌های احساسی‌اش در زمان تماشای مسابقه را اندازه می‌گیرد. تحلیل این داده‌ها به متخصصین امکان می‌دهد تشخیص دهند که یک هوادار در زمان‌های مختلف و در حالی که مشغول تماشای مسابقه است، چه حسی دارد.

اشلی ماروساک، مدیر شرکت گلوبال اسپورتز، که این ابزارک را تولید می‌کند، در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت:" ما در چند سالی که از همکاری‌مان با باشگاه سیتی می‌گذرد همیشه سعی کرده‌ایم با استفاده از روش‌های تکنولوژیک کاری کنیم که ارتباط هواداران با ورزش محبوب‌شان عمیق‌تر و قوی‌تر بشود. شال‌گردن هوشمند برای ما و باشگاه سیتی پروژه جذابی است که می‌تواند فراز و فرودهای یک هوادار فوتبال را تشخیص داده و ثبت کند. ما می‌توانیم بفهمیم که هواداران، چه از لحاظ احساسی و چه از لحاظ فیزیولوژیک، در جریان یک مسابقه فوتبال، چه چیزی را تجربه می‌کنند".

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5g9b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ناراحتی سیتیزن‌ها از هالند؛ پس پیراهن سیتی کو؟