تاریخ انتشار: 1401/05/15 20:52
کد خبر: 18289

زوج‌های جدا شده و پایدار مخوف فوتبال اروپا؛ حدیث مفصل ماندن و رفتن

برخی از موفق‌ترین زوج‌های گلزنی تیم‌های اروپا در این فصل تغییر می‌کنند و گروهی دیگر سر جای خودشان می‌مانند.
زوج‌های جدا شده و پایدار مخوف فوتبال اروپا؛ حدیث مفصل ماندن و رفتن

 ورزش تیمی فوتبال با وجود درخشش تک‌ستاره‌هایش همواره ثابت کرده همکاری بازیکنان می‌تواند بهتر از یکه‌تازی یک نفر جواب دهد. یک تیم با یک زوج گلزنی ممکن است بسیار خطرناک‌تر از تیمی با تک مهاجم گلزن باشد. این زوج‌ها گاهی از ترکیب 2 مهاجم شکل می‌گیرند و گاهی هم یک مهاجم در کنار یک هافبک گلزن رقبای تیمشان را به زانو در می‌آورند. به مرور زوج‌های مهم خطوط حمله فصل گذشته و سرنوشت آن‌ها در این فصل می‌پردازیم.

لواندوفسکی - گنبری؛ زوجی که به تاریخ پیوست

بایرن مونیخ با رفتن لواندوفسکی نه فقط گلزن‌ترین بازیکنش، بلکه ترکیب لوا با هافبک باهوش و گلزن تیمش را هم از دست داده است. زوج گنبری و لواندوفسکی فصل گذشته با نقش مستقیم روی 59 گل بایرن درخشان ظاهر شدند و در فصل جدید هافبک آلمانی مونیخی‌های باید با جای خالی همبازی گلزنش سر کند. بایرن، لواندوفسکی را ندارد و اگر مهاجم جدیدی جذب نکند، این سادیو مانه خواهد بود که همکار جدید گنبری برای گشودن دروازه رقبای این تیم نام می‌گیرد. زوج پیشین بایرن اکنون به تاریخ فوتبال پیوسته و ناگلزمن در کنار دستیارانش باید برای ساختن یک زوج خطرناک جدید برنامه‌ریزی کنند. لواندوفسکی و گنبری در آخرین همکاری‌شان موفق شدند روی هم 49 گل به ثمر برسانند و 9 پاس گل را هم ثبت کنند و تمام این خاطرات شیرین برای باواریایی‌ها باید از نو و با ساختاری جدید شکل بگیرد. هر مهاجمی هم در خط حمله بایرن مونیخ کارش را در فصل جدید شروع کند، احتمالا اولین انتخابش برای همکاری در زمینه گلزنی گنبری خواهد بود؛ مگر اینکه بایرن با برنامه تاکتیکی جدیدی پا به میادین بگذارد که وظیفه گلزنی را از دوش گنبری بردارد.

بنزما - وینیسیوس؛ با نمره درخشان در صدد تکرار موفقیت

رئال مادرید 2 مرد اول مامور باز کردن دروازه رقبایش را در تیم حفظ کرده و هر مهاجمی هم به این تیم اضافه شود در صورت آمادگی بنزما کارش برای تبدیل شدن به یکی از 2 نفر اول گلزنی در جمع کهکشانی‌ها دشوار خواهد بود چرا که وینیسوس و بنزما کارشان را به بهترین شکل ممکن به انجام رساندند. آن‌ها در فصل گذشته روی هم 44 بار گلزنی کردند و 25 پاس گل را هم به ثبت رساندند که در مجموع عدد خیره کننده 69 را در گلزنی به همراه داشته است. اگر چه بسیاری از این پاس گل‌ها میان این 2 ستاره دست به دست شده اما باز هم هر طور حساب کنیم آن‌ها در مجموع روی 69 گل تاثیر مستقیم گذاشته‌اند و این یک عدد فوق‌العاده به شمار می‌آید. این زوج کماکان در کنار یکدیگر خواهند بود و انتظار درخشش بیش‌تر در فصل پیش‌رو از ترکیب بنزمای با تجربه و وینیسوس خلاق،  بی‌جا نیست. رئال روی خط آتش 2 نفره تیمش برای تکرار موفقیت‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است.

امباپه - نیمار؛ شایعات جدایی را کنار بگذارید

در ابتدای فصل نقل و انتقالات شایعات متعددی مبنی بر هدم علاقه کیلیان امباپه به حضور نیمار در پاری‌سن‌ژرمن فضای رسانه فوتبال را تحت تاثیر قرار داد. با این وجود در روزهای گذشته و  با وجود شایعات جدید هم نشانی از خروج مهاجم برزیل دیده نمی‌شود. ضمن این که سرمربی جدید پاریسی‌ها در اولین اظهار نظرش در رابطه با نیمار عنوان کرده بود که به او احتیاج دارد. با این حساب شاید رفتن نیمار حداقل تا این جای معادلات اتفاق محتملی نباشد و پاری‌سن‌ژرمن باز هم بتواند از زوج آتشین خط حمله‌اش بهره‌مند شود. این 2 بازیکن فصل گذشته جمعا 40 گل و 25 پاس گل را ثبت کردند که آمار فوق‌العاده‌ای برای تیمی است که گلزنان دیگری هم در ترکیب دارد. احتمالا این زوج برای این فصل هم فرصت دارند تا با همکاری یکدیگر آمارهای خوب دیگری را رقم بزنند. در صورت رفتن نیمار، پاریس باید روی مسی و ایکاردی برای ملحق شدن به امباپه در زوج خط حمله فکر کند.

کین - سون؛ آماده برای درخشش

تاتنهام در این سال‌ها از موهبت بزرگ همکاری هافبک کره‌ای و مهاجم انگلیسی‌اش بهره‌مند بوده و باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا همواره با تمرکز روی خرید یکی از این 2 بازیکن، زوج خط حمله سفیدهای لندن را تهدید کرده‌اند. تا اینجای تابستان هنوز دست هیچ باشگاهی به ستاره‌های تیم کونته نرسیده است. هری کین مثل همیشه با شایعات پیوستنش به تیم‌های بزرگ درگیر است اما باز هم خبر موثق و جدیدی در این زمینه منتشر نمی‌شود و بعید است سرمربی ایتالیایی و باتجربه تاتنهام به همین آسانی تن به از بین بردن یکی از بهترین خطوط آتش 2 نفره فوتبال اروپا بدهد. سون و کین فصل گذشته جمعا 40 گل را وارد دروازه رقبای تیمشان کردند و هر کدام با 9 پاس گل نشان دادند فقط روی گلزنی متمرکز نیستند و می‌توانند برای تیمشان وظایفی بیش‌تر از گلزنی را هم به عهده بگیرند. انتظار می‌رود خریدهای جدید تاتنهام به تقویت این زوج کمک کنند و باز هم شاهد آمار خوب دیگری از آن‌ها در لیگ جزیره باشیم. البته حضور ریچارلیسون می‌تواند آمار گلزنی 2 ستاره دیگر تیمش را تحت تاثیر قرار دهد و اگر ستاره برزیلی جدید تاتنهام توسط سرمربی این تیم برای گلزنی بیش‌تر ترغیب شود، شاید کین و سون تعدادی از گل‌هایشان را با این بازیکن تقسیم شده ببینند.

صلاح - مانه؛ زوجی در کالبدی دیگر

ترکیب رویایی سادیو مانه و محمد صلاح پس از چندین فصل با آنفیلد خداحافظی کرده و مانه به همکاری موفقش با ستاره مصری لیورپول خاتمه بخشیده است. قرمزهای آنفیلد دیگر شاهد هماهنگی و بازی‌خوانی مشترک 2 گلزن فصل‌های اخیرشان نخواهند بود اما یورگن کلوپ هوشیارتر از این بود که صلاح را بدون یار در خط حمله تنها بگذارد و جانشین مانه را با قالب و فیزیک جدید به تیمش آورد. داروین نونی‌یز در باشگاه جدیدش علاوه بر وظیفه گلزنی، ماموریت پوشش جای خالی مانه را هم بر دوش دارد و لیورپولی‌ها منتظرند تا هر چه زودتر ترکیب صلاح و مانه را که در حال بروزرسانی است با شکل جدید صلاح و نونی‌یز ببینند. زوج پیشین خط حمله تیم کلوپ، فصل گذشته با کمک یگدیگر 39 بار دروازه رقبا را برای لیورپول باز کردند و جمعا 18 پاس گل را هم به ثبت رساندند. با این حال شاید سر و صدای زیاد پیوستن نونی‌یز انتظار هواداران باشگاه را برای آمار زوج جدید خط حمله بالا برده باشد و آن‌ها می‌خواهند شاهد گل‌های بیش‌تری از  صلاح و نونی‌یز باشند.

غایب بزرگ؛ منچسترسیتی

تیم گواردیولا در انگلیس به این معروف است که متکی به ستاره بازی نمی‌کند. البته که سیتی همواره با جذب ستاره‌های متعدد سرمربی تیمش را برای حفظ آمادگی به خوبی حمایت می‌کند اما هیچ کدام از این ستاره‌ها دستکم در 2 فصل اخیر تبدیل به یک برند ویژه و یک مهره غیرقابل جایگزین در ترکیب تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس نشده‌اند. این رمز بزرگ غیبت منچسترسیتی به عنوان یکی از بهترین خطوط حمله لیگ‌های معتبر اروپا در بین 5 زوج اول تهاجمی فصل پیش است. با این وجود و با توجه به سیتیزن شدن ارلینگ هالند و تخصص او در گلزنی، شاید پپ گواردیولا هم بدش نیاید تیمش در پایان فصل در میان زوج‌های مطرح فوتبال دنیا حائز رتبه خوبی باشد. شاید فصل پیش‌رو سیتی را هم به رقابت بهترین زوج‌های هجومی فوتبال اروپا بکشاند و فصل بعد از آمار هالند در کنار یکی از هم‌تیمی‌هایش هم در گزارشی مشابه یاد کنیم!

*حسین سعیدی نیکو

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qawya

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مانع بزرگ رئال برای خرید «گابریل ژسوس»