تاریخ انتشار: 1401/05/16 14:16
ستاره سابق تیم ملی جوانان:
کد خبر: 18268

بازیکنان را به چشم دلالی نگاه‌ نکنند/ نسل طلایی فوتبال ایران ما بودیم ولی من یک اشتباه کردم

گفت وگو با یکی از بازیکنان اسبق تیم ملی امید که در اثر یک اشتباه مسیر قهرمانی اش تغییر کرد و الان بعد از دو سال دوری از میادین با بازگشت دوباره خود می خواهد درخشش گذشته را داشته باشد.
بازیکنان را به چشم دلالی نگاه‌ نکنند/ نسل طلایی فوتبال ایران ما بودیم ولی من یک اشتباه کردم

سالی که تیم ملی جوانان توانست به جام جهانی صعود کند، یک نسل طلایی دیگری ساخته شد، ولی این نسل طلایی مدیریت درست و حسابی نشد تا خیلی ها محو شوند.  چند سال پیش، امیر حسین پیروانی بازیکنانی را شناسایی کرد که همین الان اکثر آنها در لیگ برتر بازی می کنند. بازیکنانی نظیر امید نورافکن، رضا شکاری، عارف غلامی، علی شجاعی، محمد سلطانی مهر، سینا خادم پور، شهاب عادلی، عارف آغاسی و چندین نفر دیگر که راهی جام جهانی شدند و بعد ها در تیم ملی امید و بزرگسالان نیز بازی کردند. اما یکی از این نفرات که از اکثر بازیکنان آن دوره بهتر و فنی‌تر بود به محمد غلامرضا می‌توان اشاره کرد. وینگری که آنقدر خوب کار کرد تا چشم امیر قلعه‌نویی را نیز بگیرد و قرارداد داخلی هم با ذوب‌آهن امضا کند.
این بازیکن حتی سابقه آقای گلی فوتسال دانش آموزی را نیز در کارنامه دارد، ولی دلالی و کمی هم اشتباه خودش باعث شد چهره برتر این روزهای فوتبال ایران نشود و از همبازیان سابقش عقب بماند. بازیکنی که به دلیل یک سری مشکلات هم از ذوب‌آهن جا ماند و هم تیم ملی امید را از دست داد تا پس از د‌و سال دوری از فوتبال مجددا به میادین برگردد و تا حدودی خودش را احیا کند.
او فصل گذشته در تیم های ویستا توربین و اسپاد به میدان رفت و توانست سه گل به ثمر برساند و هشت پاس گل هم برای همبازیانش فراهم کند. با این تفاسیر صحبت‌ های هافبک سابق تیم ملی نوجوانان و جوانان را بخوانید که پس از دو سال توانست خودش را احیا کند.

فرتاک ورزشی: از کجا به کجا رسیدی؟!

متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که من از نایب فوتسال دانش آموزی و آقای گلی جهان، و حضور در تیم های ملی نوجوانان و جوانان حتی فیکس بازی کردن و به جام جهانی رفتن و البته‌ پیشنهاد ذوب‌آهن را رد کردن دو سال بازی نکردم تا از فرم بدنی فوتبالی خارج شوم و از خیلی ها عقب بمانم . دو سالی که حتی باعث شد تیم ملی امید را هم در اوج از دست بدهم. به هر حال من سختی زیادی کشیدم، ولی نامید نشدم و تلاش کردم تا مجددا به شرایط ایدآل برگردم و خدا شکر تا حدودی نیز خودم را احیا کنم.

محمد غلامرضا

فرتاک ورزشی: دوباره از صفر شروع کردی؟

تقریبا از صفر شروع کردم چون بازیکنانی که دو سال در اوج فوتبال را از دست بدهد و بعد برگردد خیلی تلاش و همت می خواهد. من برگشتم و برای تیم‌ های ویستا توربین و اسپاد بازی کردم که کارنامه خوبی در هیمن دو تیم‌ بر جا گذاشتم. در همین اسپاد سه گل به ثمر رساندم و ۸ پاس گل هم‌ دادم که برایم بازگشت خوبی بود.

گل: چرا در همین تیم ها ادامه ندادی؟

بیشتر دوست داشتم که به لیگ یک و برتر برگردم چون الان شرایط بدنی خوبی دارم. متاسفانه فوتبال بیشتر واسطه‌ای و دلالی شده که من هم نه واسطه دارم و نه دلال که به جایگاه اصلی‌ام برگردم. البته‌ چند پیشنهاد خوب از تیم های لیگ یکی دارم، ولی اصلا شرایط مالی و مناسبی ندارند که قبول کنم. البته از دو تیم لیگ برتری هم پیشنهاد شد ولی زیاد جدی نبود و بحث دلالی مطرح بود.

فرتاک ورزشی: الان همبازیان تو اکثر در لیگ برتر بازی می کنند؟

اکثرا در لیگ برتر بازی می کنند و ملی پوش نیز هستند. متاسفانه دو سالی فوتبال روی بدش را به من نشان داد، ولی من چون هنوز جوان هستم قطعا برمی‌ گردم و به تیم ملی هم‌ می رسم. البته‌ امیدوارم مربیان بدون واسطه و دلالی به بازیکنان نگاه کنند! من حاظر هستم بدن دلالی در هر تیمی تست بدهم و خود مربیان این را بخواند نه رانت بازی و دلالان.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wojpd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دریای بابل در انتظار موفقیت/ بیاتلو مراقب اشتباهات گذشته باشد
پرهیز از حواشی و توجه کافی به مباحث فنی و مالی؛

اینجا دیگر برای طارمی کوچک است! (عکس)
دبل در 45 دقیقه نخست نیمه اول؛