تاریخ انتشار: 1401/06/14 10:03
کد خبر: 16809

وضعیت ۲ مهاجم اصلی تیم ملی ایران، کاملا متفاوت!

هر چقدر خبر آمادگی مهدی طارمی خوشحال‌کننده است خبر افت سردار آزمون و نیمکت‌نشینی‌اش ترسناک به نظر می‌رسد.
وضعیت ۲ مهاجم اصلی تیم ملی ایران، کاملا متفاوت!

از ابتدای فصل جاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی اروپا دو مهاجم اصلی تیم ملی ایران که در دو لیگ پرتغال و آلمان در تیم‌های پورتو و بایرن لورکوزن بازی می‌کنند شرایط کاملا متفاوتی را تجربه کرده‌اند. مهدی طارمی در حال درخشیدن است و سردار آزمون در حال پیچ شدن به نیمکت.

در هفته پنجم رقابت‌های بوندسلیگا آلمان لورکوزن در حالی که سردار را روی نیمکت داشت در خانه به مصاف فرایبورگ رفت و با نتیجه سه بر دو شکست خورد. این چهارمین باخت لورکوزن در پنج بازی به حساب می‌آید که آماری است ناامیدکننده. آن‌هم برای تیم سوم فصل قبل که امسال با خریدهای جدید می‌خواست در قامت یک مدعی کسب عنوان قهرمانی یا لااقل سهمیه قرار بگیرد.

در این بین سردار آزمون مهاجم تیم ملی کشورمان بعد از فیکس بازی کردن در سه بازی نخست تیمش که هر سه منجر به باخت شد تا بدترین شروع این تیم رقم خورده باشد به نیمکت رفت و در برد مقابل ماینتس تنها ۷ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. سردار در بازی شنبه شب تیمش مقابل فرایبورگ در حالی که نتیجه با حساب دو بر یک به نفع فرایبورگ دنبال می‌شد در دقیقه ۶۰ وارد زمین شد و ۵ دقیقه بعد تیمش توسط پاتریک شیک به گل تساوی رسید اما این فرایبورگ بود که در دقیقه ۷۲ گل برتری را زد. سردار هم در دقایق حضور در زمین نتوانست تاثیر خاصی روی روند تیمش بگذارد.

وضعیت کاملا متفاوت ۲ مهاجم اصلی تیم ملی ایران/ طارمی در پورتو می درخشد؛ سردار آزمون در لورکوزن به نیمکت پیچ می شود!

در سمت مقابل مهدی طارمی به جز نمایش ضعیف در شکست سه بر صفر تیمش مقابل ریوآوه که با خراب کردن یک پنالتی همراه بود در همه بازی‌ها عالی کار کرده و بدون شک بهترین بازیکن تیمش در شروع فصل بوده. شنبه شب پورتو برابر زمین ژیل ویسنته تیمی که از علی علیپور بهره می‌برد به میدان رفت. مهدی در دقیقه ۴۱ با یک بغل پای فوق حرفه‌ای در حالی که توپ میان زمین و آسمان سرگردان بود گل نخست تیمش را به ثمر رساند. دقایقی بعد او در یک حرکت زیبا هم‌تیمی‌اش را پشت مدافعین حریف صاحب توپ کرد و در نهایت پورتو به گل دوم رسید. پاس تماشایی طارمی به شکلی بود که همه بازیکنان حاضر در خط دفاع ژیل ویسنته را متعجب کرد. در نهایت پورتو این بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود پایان داد و مهدی طارمی باز هم عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. اتفاقی تکراری برای شاهزاده پارسی که فوتبال پرتغال را به تسخیر خود درآورده.

مهدی طارمی در ۵ بازی ابتدایی لیگ ۳ گل به ثمر رسانده است. او با وجود مصدومیت در بازی تیمش برابر اسپورتینگ با قدرت به میادین بازگشته است. حتی فشارهای رسانه‌ای و هواداری تیم‌های رقیب او در پرتغال هم نتوانسته خللی به کارش وارد کند. نه تنها فشارهای موجود در لیگ پرتغال که حواشی موجود در فوتبال ایران و دودستگی‌های راه افتاده در تیم ملی نیز جلودار مهدی نبوده است. در آستانه مسابقات جام جهانی هیچ چیزی جذاب‌تر و بهتر از این نیست که امید اول گلزنی تیم ملی ایران در اوج آمادگی قرار دارد و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند.

وضعیت کاملا متفاوت ۲ مهاجم اصلی تیم ملی ایران/ طارمی در پورتو می درخشد؛ سردار آزمون در لورکوزن به نیمکت پیچ می شود!

اما در سمت مقابل معلوم نیست چرا شرایط آزمون به این شکل پیش رفته است. او پس از درخشش طولانی و قدرتمندانه در زنیت سن‌پترزبورگ راهی فوتبال آلمان شد اما گویا او نیز دچار نفرین لورکوزن شده است. پیش از آزمون چندین ستاره فوتبال ایران راهی این تیم شدند و هیچ کدام‌شان موفق نبودند. آزمون رفت که این طلسم را بشکند اما گویا اوضاع اصلا مطابق میل او پیش نرفته است. حواشی اتفاقاتی که برای او در روسیه رخ داد و شکایتی که از او به ثبت رسیده نیز در این وضعیت بی‌تاثیر نبوده است.

هر چقدر خبر آمادگی مهدی طارمی خوشحال‌کننده است خبر افت سردار آزمون و نیمکت‌نشینی‌اش ترسناک به نظر می‌رسد. واقعیت این است که تیم ملی ایران با وجود همه استعدادهایی که دارد آنچنان پربضاعت نیست که در صورت ناآمادگی بازیکنی مثل سردار آزمون یک نفر دیگر را جانشین او کند. هم سردار آزمون هم مهدی طارمی بازیکنان بی‌جانشین فوتبال ایران هستند که فقط مسائل خاص یا اتفاقات حاد انضباطی می‌تواند آنها را از ترکیب دور کند. وگرنه هر کس سرمربی تیم ملی ایران باشد، نمی‌تواند ترکیب تیم را بدون این دو بازیکن بچیند.

سردار آزمون باید هرچه سریع‌تر برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل در جام جهانی خیز بردارد. قطعا هر اتفاقی هم بیفتد و هر چقدر هم او روی نیمکت لورکوزن بنشیند، در تیم ملی جایگاه ثابتی خواهد داشت اما خیلی مهم است که او با چه شرایطی در ترکیب ثابت حاضر می‌شود. اگر سردار بتواند خودش را از لحاظ آمادگی به سطح مهدی برساند آن وقت می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوبی هم در جام جهانی برای تیم ملی خواهد افتاد ولی اگر بالانس از بین برود نصف توان تیم ملی زایل می‌شود. البته یکی از مشکلاتی که سردار با آن دست به گریبان شده این است که فضای عمومی تیمش هم خوب نیست. باکیفیت بودن در تیمی که در مجموع موفق ظاهر نمی‌شود کار بسیار سخت‌تری است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gd9qz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین واکنش طارمی به صحبتهای سردار (عکس)
وضعیت سفید در خط حمله تیم ملی؛