تاریخ انتشار: 1401/06/15 13:29
کد خبر: 16736

مورد عجیب آرسنال؛ 10 گل متوالی با پای چپ!

هر 10 گل اخیر آرسنال با پای چپ به ثمر رسیده است.
مورد عجیب آرسنال؛ 10 گل متوالی با پای چپ!

گرانیت ژاکا، بوکایو ساکا و مارتین اودگارد، 3 بازیکن مهم ترکیب آرسنال، چپ‌ پا هستند و بازیکنان دیگری هم در بین توپچی‌ها هستند که با وجود راست پا بودن، می‌توانند با پای غیرتخصصی هم کارشان را راه بیندازند. مجموع این عوامل باعث شده آرسنال با رکورد جالبی مواجه شود. تیم آرتتا اولین تیم لیگ برتری به شمار می‌رود که 10 گل پیاپی را با پای چپ به ثمر می‌رساند.

مسیر 10 گل به ثمر رسیده

کار در مقابل لسترسیتی در حال گره خوردن بود که پای چپ گرانیت ژاکا برتری را برای آرسنال به اختلاف 2 گل رساند. لستر باز هم به حریف نزدیک شد اما گویا ضربات پای چپ قسم خورده بودند بازی را برای آرسنال با موفقیت پیش ببرند و گابریل مارتینلی، دیگر ستاره چپ پای تیم، گل چهارم بازی و دومین گل مسیر 10 گله را وارد دروازه روباه‌ها کرد. مسابقه بعدی مقابل بورنموث بود و توپچی‌ها که از ضربات پای چپ خود بهره خوبی در دیدار قبلی برده بودند باز هم به این قابلیت اعتماد کردند. اودگارد چپ پا 2 بار با پای تخصصی‌اش دروازه بونموث را باز کرد و در ادامه ویلیام سالیبا هم از الگوی هم‌تیمی‌اش تبعیت کرد و گل سوم با ضربه پای چپ وارد دروازه حریف شد. آرسنال در این مسابقه پای راست ستاره‌هایش را هم امتحان کرد اما گویا قرار بود کار بورنموث روی مهارت پای چپ توپچی‌ها تمام شود. ضمن این که تعداد گل‌های متوالی با پای چپ به عدد 5 رسید. جدال بعدی با فولام در هفته چهارم از راه رسید. اودگارد که در بازی قبل هم با پای تخصصی‌اش موفقیت تیمش را رقم زده بود باز هم با همان پای گلزنش به کمک آرتتا شتافت. در ادامه گابریل ماگالائیش دومین گل تیمش را باز هم با پای چپ وارد دروازه فولام کرد تا آمار آرسنال رفته رفته غیرعادی جلوه کند. تعداد گل‌ها به عدد 7 رسید و قرمزپوشان لندنی برای ارتقای این آمار 2 گل پای چپ دیگر را هم برای استون‌ویلا کنار گذاشته بودند. گابریل ژسوس که معمولا با پای راست گلزنی می‌کند ظاهرا راضی نشد آمار جالب تیمش تغییر کند و دروازه حریف بعدی را با پای غیر تخصصی باز کرد. در ادامه کار یک گابریل دیگر با همان پای چپ، نهمین گل متوالی پای چپ تیمش را به ثمر رساند. مارتینلی اما برخلاف ژسوس برای ارتقای این آمار از پای تخصصی‌اش بهره می‌برد.

ادامه روند

نوبت به منچستریونایتد رسید. آرسنالی‌ها در این مسابقه از راست و چپ به دروازه حریف یورش می‌بردند. تا اینکه بوکایو ساکا هم الگوی عجیب گل‌های تیمش را تکرار کرد و زمینه خرافات را در اردوی توپچی‌ها با گل پای چپش به منچستر تقویت کرد. 10 گل متوالی همگی با پای چپ و برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس توسط یک تیم به ثمر رسیده و با توجه به تعدد گلزنان چپ پا بعید نیست این عدد از 10 هم فراتر برود و تبدیل به یک رکورد عجیب و تکرارنشدنی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5o58

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کنایه کروس به لیگ برتر؛ فصل قبل در اروپا جام نگرفتند