تاریخ انتشار: 1395/08/20 10:40
کد خبر: 249925

فغانی: داوری ما بالاتر از سطح فوتبال مان است

علیرضا فغانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت در گذشت منصور پورحیدری، پیشکسوت و بزرگمرد فوتبال کشورمان، در خصوص وضعیت حال حاضر داوری ایران و انتقاداتی که به آن می‌شود سخن گفت.
فغانی: داوری ما بالاتر از سطح فوتبال مان است

به گزارش فرتاک ورزشی،علیرضا فغانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت در گذشت منصور پورحیدری، پیشکسوت و بزرگمرد فوتبال کشورمان، در خصوص وضعیت حال حاضر داوری ایران و انتقاداتی که به آن می‌شود، گفت: همانطور که وقتی یک تیم فوتبال جوانگرایی می‌کند باید صبر کرد، داوری ما هم نیروهای جوان را جایگزین کرده و به همین خاطر باید صبر کرد تا این جوانگرایی نتیجه بدهد. اکنون ما نیروهای خوبی را در داوری وارد کرده‌ایم که از نظر بدنی هم قبراق و آماده هستند. فقط نیاز به تجربه دارند. باید به آن‌ها توجه شود. خواهشم از اهالی فوتبال این است که صعه صدر بیشتری به خرج دهند تا شاهد پیشرفت بیشتری در داوری کشور باشیم.

فغانی در پاسخ به این سوال که آیا وجود دو سازمان تصمیم‌گیرنده در جامعه داوری، باعث بروز مشکلات در وضعیت داوری می‌شود؟ گفت: در همه جای دنیا همینطور است. یک کمیته داوران داریم و یک دپارتمان داوری که زیر نظر کمیته فعالیت دارد. در گذشته به علت اختلاف بین دو رئیس و اینکه تعامل لازم را با هم نداشتند، مشکلاتی وجود داشت اما خوشبختانه با آمدن آقای کامرانی فر به نظر  می‌رسد این مشکلات از بین خواهد رفت. ایشان نیروی جوان و کاربلدی هستند که با تقویم فیفا پیش می‌روند. البته کمی باید به مشورت گرفتن نیز توجه کند اما در کل تعامل خوبی با داوران دارد و ان‌شاءاله مشکلات با حضور ایشان مرتفع خواهد شد.

فغانی در مورد اینکه چطور می‌توان داوری ایران را به سطح استاندارد در دنیا رساند؟ اظهار داشت: به نظرم همه اهالی فوتبال باید در این زمینه کمک کنند. شما ببینید ما چقدر برای داوری هزینه می‌کنیم؟ هر موفقیتی در داوری به دست آمده فردی و به خاطر استعداد داوران بوده است. ما جز اینکه در ابتدا و میانه فصل یک کلاس داوری برپا می‌کنیم، چه هزینه دیگری برای داوری داریم؟ حق‌الزحمه داوران چقدر تغییر داشته؟ تنها یک افزایش دوبرابری در زمان آقای تاج داشتیم و بعد از آن دیگر اتفاق خاصی نیفتاده است. هرچه بوده فقط شعار و حرف بوده. من معتقدم داوری ما نسبت به هزینه‌ای که برای آن می‌شود، خیلی بالاتر از سطح فوتبال مان درخشیده و کار کرده است و برای بهتر شدن آن توجه و هزینه بیشتری وجود داشته باشد.

داور بین‌المللی کشورمان در مورد رسانه‌ها و حمایت شان از داوران گفت: باید از تمامی دوستان فعال رسانه‌ها تشکر کنم. در این چندساله آن‌ها توجه زیادی به داوران و داوری داشته‌اند. البته در بحث داخلی بعضی اوقات شاهد تمایلات رنگی در انتقال اخبار و اطلاعات داوری هستیم اما در بحث ملی واقعا سنگ تمام گذاشتند و حمایت خوبی از ما داشتند. معتقدم اگر اکنون پیشرفتی در داوری مشاهده می‌کنیم به واسطه حمایت و ارزش و بهایی بوده که رسانه ها به جامعه داوری داده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36meyz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اصفهانیان: برای اولین بار یک تیم داوری در آسیا بهترین شدند