تاریخ انتشار: 1401/06/20 21:39
کد خبر: 16487

چرا بارسا و اتلتیکو‌مادرید آنتوان گریزمان را نمی‌خواهند؟

بین بارسلونا و اتلتیکو‌مادرید بر سر آنتوان گریزمان اختلاف افتاده و باشگاه کاتالونی همتای مادریدی خود را تهدید به شکایت حقوقی کرده است. تا 3‌سال پیش سر این بازیکن دعوا بود و حالا سر نخواستن او دعواست.
چرا بارسا و اتلتیکو‌مادرید آنتوان گریزمان را نمی‌خواهند؟

بارسا در دوران بارتومئو با فعال کردن بند فسخ 120میلیون یورویی قرارداد این مهاجم فرانسوی، او را از چنگ اتلتیکو در آورد اما پس از 2‌سال مجبور شد او را قرضی و با بند خرید اجباری به اتلتی پس دهد. در قرارداد قرضی این بازیکن ذکر شده که اگر او در بیش از 50درصد دقایق ممکن برای تیم جدیدش به میدان برود، آنگاه اتلتیکو مجبور خواهد بود مبلغ 40میلیون یورو برای خرید قطعی‌اش به بارسا بپردازد که حتی این هم یک‌سوم پولی است که کاتالان‌ها برای خرید گریزی پرداخته بودند.

حالا مشاوران حقوقی بارسلونا ادعا کرده‌اند که این بند قرارداد در همان فصل اول رعایت شده؛ گریزمان فصل گذشته در مجموع 39بازی در همه رقابت‌ها، 2522دقیقه فوتبال بازی کرده که تقریبا 72درصد دقایق ممکن به‌حساب می‌آید. این آمار و ارقام نشان می‌دهد او همان فصل پیش به حد نصاب بیش از 50درصد درج شده در قرارداد رسیده است. با این‌حال، یکی از وظایف مهم و حساس دیه‌گو سیمئونه در این فصل این بوده که حساب کند دقیقا از چه دقیقه‌ای باید گریزمان را وارد زمین کند تا میزان دقایق او از حدنصاب تعیین‌شده فراتر نرود! باشگاه مادریدی و سرمربی آرژانتینی این تیم همه حواس‌شان به این است که جمع دقایق بازی گریزی در این فصل زیر 30درصد شود تا با 72درصد فصل پیش که جمع شد میانگین آن از 50درصد بیشتر نشود. او در این فصل در 4مسابقه لالیگایی (بدون احتساب بازی دیشب مقابل سلتاویگو) در 30درصد دقایق ممکن به میدان رفته و روی 40درصد گل‌های زده شده تیمش تأثیر گذاشته است (2‌گل زده). گریزمان یک ‌بازی هم در لیگ قهرمانان مقابل پورتو حضور داشته که دقیقا از دقیقه71 به بعد بوده که مدت آن 29دقیقه و زیر 30‌درصد بوده است. او در این بازی هم موفق به گلزنی شده.

یک روایت دیگر این است که درصورتی که گریزمان در 50‌درصد بازی‌های اتلتیکو مادرید در این فصل 30‌دقیقه یا بیشتر بازی کند، اتلتیکو‌مادرید باید مبلغ ذکر شده را در پایان این فصل پرداخت کند. نظر باشگاه اتلتیکو‌مادرید این است که حضور گریزمان در بیش از ۵۰درصد از دقایق بازی‌ها (بدون مصدومیت و محرومیت) اتلتی را موظف به پرداخت ۴۰‌میلیون یورو برای دائمی شدن قرارداد به بارسلونا می‌کند و آنها با این موضوع مشکلی ندارند اما بارسلونا ادعا می‌کند این بند مربوط به فصل اول حضور این بازیکن در تیم جدید اوست نه مربوط به مجموع 2 سال حضور قرضی‌اش. اگر این ادعا در دادگاه رد شود، وکلای بارسلونا شکایتی را درباره شیوه اتلتیکو‌مادرید برای دور زدن این باشگاه تنظیم کرده‌اند که آن را به جریان خواهند انداخت. آنها معتقدند اتلتیکو در این رابطه در حال تبانی و فریب است. یکی از موارد استنادی بارسا مصاحبه‌های اخیر سیمئونه در تمجید از این بازیکن است و اینکه چرا سرمربی و رئیس باشگاه این همه از گریزمان تعریف می‌کنند اما با او مثل یک بازیکن ذخیره رفتار می‌کنند!

   ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی دیشب مقابل کادیس درباره گریزمان و اینکه آیا او درصورت بازگشت در برنامه‌هایش جایی دارد یا خیر گفت اینها مشکلات اداری است و به او مربوط نمی‌شود و از طرفی گریزمان هیچ‌وقت بازیکن او نبوده تا با این بازیکن درباره این مسائل صحبت کند.

   سیمئونه هم در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌اش 3‌بار از پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره ستاره فرانسوی تیمش طفره رفت.

   گریزمان نزدیک به دستمزد کریستیانو رونالدو حقوق می‌گیرد و هفته‌ای 350هزار یورو درآمد دارد. بازگشت او به بارسا می‌تواند این باشگاه را با مشکل روبه‌رو سازد. بارسلونا که 2‌سال پیش سقف پرداخت دستمزدهایش منفی 145میلیون یورو بود، با قرض و قوله‌های زیاد و فعال کردن اهرم‌های اقتصادی به ثبات رسیده و بازگشت گریزمان این ثبات را بر هم می‌زند. بارسا می‌تواند تا سقف 656.5میلیون یورو دستمزد بدهد که تنها سقف دستمزدهای مجاز رئال‌مادرید از این باشگاه بیشتر است. آنها همچنان باید سقف حقوق را کاهش دهند زیرا نباید از اهرم‌ها استفاده کنند. آنها این را می‌دانند و بعید است بارسا اهرم دیگری داشته باشد زیرا این به‌معنای فروش دارایی‌های بیشتر است. خاویر تباس، رئیس لالیگا گفته: «بارسلونا برای ثبت قرارداد کنده از املاک شخصی لاپورتا استفاده کرد. بارسا باید همه تلاش خود را برای برنگشتن گریزمان و کسب درآمد از اتلتیکو مادرید به خرج دهد وگرنه از لحاظ اقتصادی دوباره به مشکل می‌خورد.»

   عملکرد آنتوان گریزمان در اتلتیکومادرید، از ابتدای فصل 23-2022؛ در مصاف با ختافه از دقیقه۶۲ وارد زمین شد و یک‌گل زد، مقابل ویارئال از دقیقه64 به زمین رفت و گلی نزد، در بازی با والنسیا دقیقه64 وارد زمین شد و گل زد، به سوسیداد که تیم سابقش بود هم گلی نزد اما باز هم از دقیقه63 وارد زمین شد و در بازی چهارشنبه‌شب مقابل پورتو از دقیقه61 به‌عنوان یار تعویضی به ترکیب اضافه شد و در دقیقه پایانی گل زد.

   او در بازی با پورتو به تیمش کمک کرد تا یک رکورد شخصی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ثبت کند. تنها 2‌بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شاهد 3گل بعد از 90دقیقه (بدون وقت اضافه) بوده است؛ 2021 (پورتو - اتلتیکومادرید)، 2022 (اتلتیکومادرید- پورتو).

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oa5jo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکایت اتلتیکو مادرید از باشگاه بارسلونا!