تاریخ انتشار: 1395/08/20 12:59
کد خبر: 249901

سوریه همیشه حریف سختی بوده

مربی اسبق تیم ملی گفت: چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب، همیشه سوریه حریف سختی برای ما بوده است. به اصطلاح معروف فوتبال سوریه به ما نمی‌خورد و همیشه با سبک بازی خاصی که داشته‌اند برای ما مشکل‌ساز بوده‌اند.
سوریه همیشه حریف سختی بوده

به گزارش فرتاک ورزشی، بیژن ذوالفقارنسب در خصوص بازی هفته آینده تیم ملی در مقابل سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: خوشبختانه شرایط تیم ملی در چند وقت اخیر خیلی خوب بوده و تمام توقعات نسبت به تیم برآورده شده است. تیم ملی در چهار بازی گذشته هم از نظر نتیجه و هم از نظر نوع و شکل بازی خیلی عملکرد خوبی داشته و در شرایط فعلی شاخص‌های مثبت زیادی در تیم وجود دارد که همگی امیدوار کننده هستند. در بازی مقابل سوریه هم با اینکه چند بازیکن خوب تیم ملی غایب خواهند بود اما قطعاً مشکلی از این نظر نخواهیم داشت، برای اینکه بازیکنان دیگری هستند که می‌توانند به خوبی جای خالی بازیکنان غایب را در ترکیب تیم پر کنند.

او ادامه داد: من در چند وقت اخیر خیلی شنیده‌ام که گفته می‌شود اگر بازی مقابل سوریه را ببریم صعود ما به جام جهانی قطعی خواهد شد. از نظر تئوری این حرف درست است اما نباید فراموش کرد که فکر کردن به این مساله بسیار خطرناک و مشکل‌ساز خواهد بود. یکی از ویژگی‌های اصلی تیم ملی در حال حاضر میل به پیروزی است که در تک تک بازیکنان و اعضای کادرفنی وجود دارد و نباید با پیش کشیدن موضوعات این‌چنینی این میل به پیروزی را در وجود تیم کمرنگ کرد.

وی افزود: بعد از بازی با سوریه ما ۵ بازی دیگر را پیش رو داریم که تمام آنها در صعود ما نقش اساسی خواهند داشت و باید به چشم یک فینال به آن بازی‌ها نگاه کرد. ضمن اینکه کره‌جنوبی و ازبکستان هم قطعاً بیکار نخواهند نشست و با همه توان برای متوقف کردن ما تلاش خواهند کرد. به همین دلیل باید از پرداختن به این صحبت‌ که با پیروزی مقابل سوریه صعود ما قطعی خواهد شد پرهیز کرد.

در گذشته تیم ملی سوریه هیچ‌گاه حریف آسانی برای ما نبوده و همواره مقابل این تیم بازی‌های سختی را تجربه کرده‌ایم. آیا در این بازی هم تیم ملی روز سختی را در پیش خواهد داشت؟ مربی اسبق تیم ملی در واکنش به این سوال تصریح کرد: دقیقاً همینطور است. چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب، همیشه سوریه حریف سختی برای ما بوده است. به اصطلاح معروف فوتبال سوریه به ما نمی‌خورد و همیشه با سبک بازی خاصی که داشته‌اند برای ما مشکل‌ساز بوده‌اند. تا جایی که من یادم هست هیچ‌وقت سوریه را راحت شکست نداده‌ایم و مطمئن باشید این بازی هم برای ما یک دیدار آسان نخواهد بود. به هیچ عنوان نباید سوریه را دست کم بگیریم و باید با همان جدیتی که مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی بازی کردیم مقابل سوریه بازی کنیم تا بتوانیم ۳ امتیاز بسیار مهم این دیدار را هم کسب کنیم.

ذوالفقارنسب در پایان راجع به برگزاری بازی در کشور مالزی و تاثیرات جوی در نحوه بازی دو تیم نیز گفت: آب‌وهوا در مالزی شرایط خاصی دارد و آنجا معمولاً رطوبت بالا است که این مساله می‌تواند برای دو تیم مشکل‌ساز باشد. البته با توجه به اینکه تیم ملی زودتر به مالزی رفته است، در زمان باقی مانده تا بازی با سوریه قطعاً بازیکنان به شرایط جوی آنجا عادت خواهند کرد و بعید می‌دانم این مساله خیلی روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36menz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل سوریه