تاریخ انتشار: 1401/07/10 09:53
کد خبر: 15787

عجیب اما واقعی/ 182 کشته در یک مسابقه فوتبال!

اتفاق تلخ در یک دیدار فوتبال در اندونزی سبب کشته شدن حداقل ۱۸۲ تن شده است.
عجیب اما واقعی/ 182 کشته در یک مسابقه فوتبال!

و به نقل از واشنگتن پست، در یکی از دیدارهای لیگ اندونزی شاهد اتفاق ناگوار بودیم. ماموران کنترل شورش در تلاش برای متفرق کردن هواداران از گاز اشک آور استفاده کردند و همین باعث شد که آنها تلاش کنند از یک درب خارج شوند و همین مساله منجر به ازدحام گسترده و در نتیجه خفگی هواداران زیادی در ورزشگاه شد.

نیکو افینتا، رئیس پلیس جاوای شرقی به خبرنگاران گفت که کشته‌شدگان هنگام خروج از ورزشگاه کانجوروهان در مالنگ دچار مشکلات تنفسی و خفگی شدند. او گفت که حداقل دو افسر پلیس در میان کشته‌شدگان هستند.

افینتا گفت که دست‌کم ۳۴ نفر در محل حادثه و بسیاری دیگر در بیمارستان جان باختند.

لیگ فوتبال اندونزی در پی این حادثه تعطیل شده است.

این حادثه پس از شکست ۳ بر ۲ آرما مقابل پرسبایا سورابایا رخ داد که در آن لحظه صدها هوادار به زمین حمله کردند و پلیس برای متفرق کردن این هواداران از گاز اشک آور استفاده کرد.

 فیلم‌ها نشان می‌داد که هواداران قبل از پراکنده شدن به سمت مرکز زمین حرکت می‌کردند و توسط افسران که باتوم و سپر ضد شورش داشتند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

اگرچه این ازدحام یکی از مرگبارترین رویدادهای تلفات جمعی در یک بازی فوتبال در تاریخ این کشور بوده است ولی خشونت در مسابقات فوتبال در اندونزی رایج است و به همین خاطر ورزشگاه‌ها اغلب فقط به هواداران تیم میزبان اجازه حضور تماشاگر را می‌دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oaqmg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار آلومینیوم و ملوان بدون حضور تماشاگر