تاریخ انتشار: 1401/07/11 09:34
کد خبر: 15755

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اعلام کرد لیگ برتری‌ها اولویت اول برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند.
سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

یکی از موضوعات مهمی که تعیین و تکلیف در مورد آن بر عهده فدراسیون قرار گرفته، انتخاب نماینده‌های ایران برای لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۳ است.

در حال حاضر و در ایران، لیگ بیست و یکم به پایان رسیده و تکلیف قهرمان جام حذفی فصل قبل نیز مشخص شده است. استقلال و نساجی تیم‌هایی هستند که جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند. تا شهریور سال بعد، لیگ بیست و دوم و جام حذفی امسال نیز به پایان می‌رسند و تکلیف تیم‌های قهرمان مشخص می‌شود.  به همین دلیل فدراسیون فوتبال باید سازوکاری را مشخص کند که کدام تیم‌ها به عنوان نمایندگان ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند شرکت کنند.

داوود پرهیزکار، سرپرست دبیرکلی فدراسیون در این خصوص گفت: این موضوع به سهمیه‌ ما هم بستگی دارد. کارگروهی تشکیل داده‌ایم که باید مسائل در آن چکش‌کاری شود و به یک نتیجه  مطلوب برسد. سپس به هیئت رئیسه بیاید و مصوب شود. سهمیه ما ۲+۲ یا ۱+۳ و در بدترین حالت ۱+۲ است.  درمورد این سه پلن بحث می‌شود. اولویت با لیگ برتر است و جام حذفی در اولویت دوم قرار می‌گیرد. تا چند روز دیگر بحث جمع‌بندی می‌شود و چکیده‌اش به هیئت رئیسه می‌آید. فکر می‌کنم در یک تا دو هفته آینده کار انجام شود. مهم‌تر از همه کسب مجوز حرفه‌ای است. اگر باشگاه‌ها نتوانند مجوز بگیرند، سهمیه‌شان از بین می‌رود. تیم‌ها برای کسب قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی زحمت کشیده‌اند و باید به حق خود برسند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxjzd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


همه احتمالات کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا