تاریخ انتشار: 1401/07/23 19:44
کد خبر: 15247

کی‌روش برای فتح انگلیس سمت راست را نشانه می‌گیرد

گرت ساوت گیت برای تقابل با ایران با دردسر عجیبی مواجه شده و اکنون سه مدافع راست تیمش مصدوم هستند.
کی‌روش برای فتح انگلیس سمت راست را نشانه می‌گیرد

نام ریس جیمز را به لیست بازیکنان مصدوم در سمت راست انگلستان باید اضافه کرد. این بازیکن در جریان دیدار چلسی مقابل میلان از ناحیه لیگامنت زانو مصدوم شد و اکنون با ابهام بزرگی برای حضور در جام جهانی مواجه شده است.

شاید وقتی سه ماه قبل از دردسر و کمبود بازیکن برای انگلیس در سمت راست دفاعی گفته می‌شد کسی با حضور ریس جیمز، آرنولد و واکر آن را جدی نمی‌گرفت و حتی نقطه قوت این تیم نیز محسوب می‌شد اما اکنون در اتفاقی عجیب هر سه آن‌ها با مصدومیت مواجه شده‌اند تا دست ساوتگیت برای پوشش این پست خالی شود.

گراهام پاتر سرمربی چلسی در کنفرانس خبری پیش از بازی این هفته مقابل استون ویلا عنوان کرد: "زمان دوری جیمز از میادین آخر این هفته مشخص می شود و تا به دست آمدن نتایج نمی توان چیزی به این موضوع اصافه کرد. از طرفی رسانه انگلیسی دیلی میل در گزارشی عنوان داشت که مدت دوری ریس جیمز از میادین بین 6تا8 هفته خواهد بود."

در بدترین شرایط برای سه شیرها اگر هر سه مدافع راست مصدوم آن‌ها به جام جهانی نرسند باید بدون اسم بزرگی در این پست مقابل ایران قرار بگیرند. حال این موضوع یک سوال بزرگ علاوه برای ساوت گیت در ذهن هواداران فوتبال چه در انگلیس و حتی در ایران ایجاد می‌کند: "چه بازیکنانی در صورت نرسیدن احتمالی این سه اسم بزرگ به جام جهانی وارد لیست سه شیرها می‌شوند؟"

از اسامی نسبتا معروف برای جایگزینی سه مدافع راست بزرگ می‌توان به این بازیکنان اشاره کرد:

کیران تریپیر - 32ساله / مدافع تیم نیوکاسل

بازیکنی که در لیست تیم ملی انگلیس به عنوان دفاع چپ حضور دارد اما اگر چالش مدافع راست تا جام جهانی قطر که کمتر از 35 روز به آن زمان باقی مانده، احتمال اینکه در سمت راست خط دفاعی توسط ساوتگیت به کار گرفته شود زیاد است.

کایل واکر پیترز - 25ساله / مدافع تیم ساوتهمپتون 

نام دیگری که برای جایگزینی مصدومان وجود دارد واکرپیترز مدافع راست باشگاه ساوثهمتون است که در رده های پایه سابقه حضور در تیم ملی را دارد و سابقه بازی برای تاتنهام نیز در کارنامه فوتبالی او دیده می شود.

آرون ون‌بیساکا - 24ساله / مدافع تیم منچستر یونایتد 

نامی آشنا برای طرفدارن فوتبال که با انتقالش از کریستال پالاس به منچستر یونایتد سر و صدا زیادی به پا کرد اما جز فصل اول حضورش دوران مناسبی را در یونایتد نداشته و مصدومیت‌های سریالی روی عملکرد او تاثیر منفی بسیاری گذاشته یکی دیگر از اسامی است که شانس حضور و بازی در جام جهانی را در صورت نرسیدن جیمز و دیگر مصدومان خواهد داشت.

تینو لیورامنتو - 19ساله / مدافع تیم ساوتهمپتون 

رقیب اصلی واکر پیترز برای ترکیب اصلی تیم ساوثهمتون در این لیست هم با همتای خود رقابتی بر سر پیراهن تیم ملی در جام جهانی خواهد داشت. لیورامنتو سابقه بازی در تیم‌های پایه انگلیس را در کارنامه دارد و از جمله استعدادهایی است که در آینده احتمالا از وی بیشتر بشنویم.

مکس آرونز - 22ساله / مدافع تیم نوریچ سیتی

آرونز نام دیگریست که در این لیست به چشم می خورد. این مدافع جوان با وجود عملکرد ضعیف نوریچ در فصل گذشته با عملکرد فراتر از انتظار خود باعث جلب توجه های زیادی به سمت خود شد و همین موضوع او را در لیست مدافع راست های جایگزین قرار می‌دهد.

لوک آیلینگ - 31ساله / مدافع تیم لیدزیونایتد 

آخرین اسم در این لیست آیلینگ 31 ساله خواهد بود. این بازیکن با سوپرگلی که به منچستر یونایتد در دیدار فصل قبل دو تیم در اولدترافورد زد به یاد می آید ولی احتمال حضور او در جام جهانی کمتر از رقبای دیگرش است.

با توجه به لیست بالا همچنان دست ساوتگیت برای دعوت بازیکن باز است اما سطح کیفی آن‌ها تفاوت زیادی با مصدومان فعلی اردوی این تیم خواهد داشت.

اگر شرایط به این شکل تا پیش از اعلام رسمی لیست انگلیس برای جام جهانی ادامه پیدا کند به نفع تیم ملی ایران خواهد بود و احتمال استفاده کی‌روش از مهدی طارمی فوق آماده این روزها در پست وینگر چپ را به علت نبود مدافعان اسم و رسم دار سه شیرها بالاتر می‌برد. 

البته همه این‌ها به صورت قطعی نیست اما چیزی که مشخص است شرایط بعد روانی کادرفنی گرت ساوگیت به علت مصدومیت همزمان هر سه دفاع راست نامدارش است. باید صبر کرد و دید که این شرایط روانی و مصدومیت ها در جام جهانی چه قدر به ضرر انگلیس و به نفع ایران در بازی اول خواهد بود.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z9kzj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


2 بازیکن دیگر به جمع شاگردان کی‌روش اضافه شدند

آغوش عاشقانه کی‌روش برای سردار
عکس ویژه علیه شایعات و گمانه‌ها