تاریخ انتشار: 1401/07/24 08:54
کد خبر: 15230

لیست کی روش یک غافلگیری بزرگ داشت

فهرست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی برای مینی‌کمپ شماره۲ از سوی کارلوس کی‌روش، یک غافلگیری بزرگ داشت.
لیست کی روش یک غافلگیری بزرگ داشت

مرد پرتغالی همان ۱۶‌بازیکن قبلی را از میان بازیکنان شاغل در لیگ برتر برای ریکاوری و نظارت بر شرایط جسمی به اردو دعوت کرد و هیچ بازیکنی را از این فهرست کنار نگذاشت. علاوه بر این، او تصمیم گرفت یک‌ بازیکن را نیز به جمع این نفرات اضافه کند و این‌بار ۱۷‌بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران را در اختیار داشته باشد. نفر هفدهم این فهرست، یکی از گلرهای آماده و پرتجربه لیگ برتر است؛ بازیکنی که بالاخره سرمربی پرتغالی تیم ملی را برای حضور در این تیم مجاب کرده است. اخباری فصل خوبی را در ترکیب تراکتور شروع کرده و یکی از بهترین نفرات در تیم بردی‌اف بوده است.

او ۲‌هفته قبل با مهار پنالتی در مقابل پرسپولیس، آمادگی‌اش را نشان داد و این هفته با وجود دریافت ۲‌گل از نفت مسجدسلیمان، ثابت کرد که استانداردهای حضور در اردوی تیم ملی را دارد. بدون‌شک او یکی از ۴‌گلر برتر این روزهای لیگ به‌حساب می‌آید و این توانایی را دارد که در اردوی تیم ملی محک بخورد. قرارگرفتن در فهرست کی‌روش، معنی مشخصی خواهد داشت. کارلوس هیچ بازیکنی را بیهوده به تیم ملی دعوت نمی‌کند. او از حالا به شکل جدی‌تری اخباری را زیرنظر می‌گیرد و حتی احتمال دارد که این گلر را با تیم ملی به قطر نیز ببرد.

خیلی‌ها تصور می‌کردند پرونده گلرهای تیم ملی با دعوت از علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و یک نفر از بین سیدحسین حسینی و پیام نیازمند برای سفر به قطر بسته خواهد شد اما کی‌روش با دعوت از اخباری، صفحه تازه‌ای به این پرونده اضافه کرده است.

حالا باید اخباری را بخشی از این معادله بدانیم. به‌خصوص با دانستن این حقیقت که کی‌روش قبل از این نیز تصمیم‌های دقیقه نودی زیادی برای دروازه ایران گرفته است. این دعوت قرار نیست اخباری را به سرعت به یک‌گزینه جدی برای تیم ملی تبدیل کند اما به هر حال این نام، به معادله‌های خط دروازه اضافه خواهد شد. ظاهرا سرمربی پرتغالی هنوز اطمینان کاملی از ۳‌گلر اعزامی به جام جهانی ندارد و می‌خواهد همه گزینه‌های موجود را محک بزند. علاوه بر این، زمزمه‌هایی در مورد مصدومیت علیرضا بیرانوند نیز به گوش می‌رسد. او از ناحیه کمر آسیب دیده و با وجود این آسیب‌دیدگی برای پرسپولیس به میدان می‌رود.

شاید بخشی از تردید کی‌روش در مورد دروازه، به شرایط بیرو مربوط باشد؛ گلری که در این فصل به لطف خط دفاعی پرسپولیس، اصلا تحت فشار قرار نگرفته است. تنها نبرد کاملا جدی برای او در این ماه‌ها، بازی با اروگوئه بود که ستاره شماره یک تیم ملی در جریان آن آسیب دید و ناچار شد بین ۲‌نیمه زمین مسابقه را ترک کند.

داستان پرفراز و نشیب گلرهای تیم ملی، حالا از همیشه جذاب‌تر شده است. رقابتی که به‌نظر می‌رسد تا آخرین ثانیه‌های اعلام فهرست نهایی برای حضور در جام جهانی ادامه خواهد داشت. حالا تعداد مدعیان حضور در جام جهانی روی خط دروازه تیم ملی به ۵رسیده است. ۲‌نفر از آنها اما باید جام جهانی را از صفحه تلویزیون تماشا کنند. با این حال، تجربه نشان می‌دهد که همه‌چیز در این مورد، کاملا غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bye9v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم ملی با کدام مربیان به جام جهانی می رود؟