تاریخ انتشار: 1401/08/13 15:14
کد خبر: 14396

نصف اروپا پشت سر طارمی جا ماندند!

علاوه بر ترکیب منتخب مرحله گروهی، نام مهدی طارمی در میان برترین های لیگ قهرمانان اروپا دیده می شود.
نصف اروپا پشت سر طارمی جا ماندند!

پورتو که توانست به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود، در مرحله گروهی 12 گل به ثمر رساند که مهدی طارمی روی هشت مورد آن تأثیر مستقیم داشت؛ به ثمر رساندن 5 گل، دادن 2 پاس گل مستقیم و پاس کلیدی که منجر به گل دیگر پورتو برابر بروژ شد.

با پایان دور گروهی، نوبت به جمع آوری دیتاها و آمارهای به ثبت رسیده از این دیدارها رسید. جایی که نام مهدی طارمی در میان برترین های قاره سبز دیده می شود. بازیکن ایرانی پورتو با به ثمر رساندن 2 گل برابر لورکوزن، 2 گل مقابل بروژ و یک گل در مصاف با اتلتیکو مادرید، در کنار ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی ایستاد.

تنها محمد صلاح و کیلیان امباپه با به ثمر رساندن هفت گل، در رتبه بالاتر از مهدی طارمی دیده می شوند. این در شرایطی است که به دلیل اخراج در بازی رفت مقابل اتلتیکو مادرید، او دیدار برابر بروژ در دراگائو را از دست داد. نکته جالب اینکه پس از دریافت کارت قرمز، پورتو در واندا متروپولیتانو صاحب یک ضربه پنالتی شد که اگر طارمی در زمین حضور داشت، شاید می توانست با گلزنی در آن بازی، آمار خوب خود را افزایش دهد.

مهاجم بوشهری در پنج مسابقه ای که برای پورتو به میدان رفت، موقعیت های پرشماری را برای هم تیمی هایش خلق کرد. با آماری که در پایان مرحله گروهی منتشر شده، طارمی توانسته است 6 فرصت گلزنی را برای تیمش ایجاد کند که او را بالاتر از تمامی بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا نشان می دهد.

آمار درخشانی که باعث شده این بازیکن ایرانی در صدر برترین های لیگ قهرمانان اروپا در این آیتم قرار بگیرد. پس از او، ایوان پریشیچ با پنج و دیماریا، گورتزکا و اندومبله با چهار خلق موقعیت، پشت سر مهدی طارمی قرار گرفته اند.

وب سایت سوفا اسکور که یکی از معروف ترین رسانه های ورزشی در زمینه انتشار داده ها و آمارهای فوتبالی است، با انتشار لیستی از میانگین نمرات کسب شده توسط بازیکنان در لیگ قهرمانان اروپا، مهدی طارمی را در رتبه دوم و پس از لیونل مسی نشان می دهد.

نمرات کسب شده مهاجم ایرانی در لیگ قهرمانان امسال به این شرح است:

* اتلتیکو مادرید: 6.9
* لورکوزن: 7.9
* لورکوزن: 7.8
* بروژ: 9.1
* اتلتیکو مادرید: 8.5

به این ترتیب میانگین نمرات طارمی به عدد 8.04 رسیده که او را پس از لیونل مسی در رتبه دوم قرار داده است. چنانچه این بازیکن در دیدار برابر اتلتیکو مادرید از زمین بازی اخراج نمی شد، ممکن بود بتواند حتی جایگاه نخست را از آن خود کند.

پس از مهاجم ایرانی پورتو، لروی سانه با میانگین نمرات 03/8، روبرت لواندوفسکی با 98/7 و کیلیان امباپه با میانگین نمرات 95/7 در رتبه های بعدی دیده می شوند.

علاوه بر این، وب سایت هو اسکورد دیگر رسانه معتبر در زمینه داده های اطلاعاتی، اقدام به انتشار ترکیب منتخب هفته لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی کرده که مهدی طارمی در کنار کیلیان امباپه، زوج خط حمله را تشکیل داده و در ترکیب بهترین یازده بازیکن لیگ قهرمانان اروپا دیده می شود.

و بالاخره اینکه در لیستی که وب سایت رسمی یوفا از بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا منتشر کرده، مهدی طارمی با کسب 194 امتیاز در رتبه پنجم بهترین بازیکنان مرحله گروهی ایستاده است. بازیکن ایرانی این فرصت را دارد که در مرحله یک هشتم نهایی این پیکارها، رتبه خود را ارتقا دهد.

طارمی در این رنکینگ، پس از امباپه، مسی، صلاح و وینیسیوس در رتبه پنجم ایستاده است. این در شرایطی است که مهاجم ایرانی بالاتر از چهره های شاخص دنیای فوتبال مانند ارلینگ هالند، نیمار، لواندوفسکی، لروی سانه، گریژمان، سون هیونگ مین، لائوتارو مارتینز، هری کین و... ایستاده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45aqnm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احضار ویتور بایا به دادگاه برای پرونده انتقال طارمی

مهدی طارمی دوباره گزینه چلسی شد
پس از نمایش درخشان در زمان و مکان درست؛

اینجا دیگر برای طارمی کوچک است! (عکس)
دبل در 45 دقیقه نخست نیمه اول؛