تاریخ انتشار: 1401/08/21 12:51
کد خبر: 14134

انگیزه خاص طارمی برای دیدار با تیم سابق بیرانوند

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در آخرین بازی این تیم پیش از حضور در جام جهانی انگیزه خاصی دارد و می‌تواند آمار گل و پاس گل خود را در پورتو به صد برساند.
انگیزه خاص طارمی برای دیدار با تیم سابق بیرانوند

تیم فوتبال پورتو امشب در چارچوب هفته سیزدهم لیگ پرتغال به مصاف بواویشتا می‌رود. این آخرین دیدار پورتو در لیگ پیش از شروع مسابقات جام جهانی است و پس از آن ملی پوشان این تیم از جمله مهدی طارمی راهی اردوهای ملی خواهند شد.

روزنامه «اوجوگو» پرتغال در گزارشی به انگیزه‌های خاص مهدی طارمی در بازی با بواویشتا اشاره کرد؛ تیمی که سال گذشته علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران در آن حضور داشت.

این روزنامه به آمار تاثیرگذاری طارمی روی گل‌های پورتو طی سه سال اخیر اشاره کرده است؛ آماری که طارمی می‌تواند قبل از حضور در اردوی تیم ملی و جام جهانی آن را در دربی پورتو ارتقا بدهد.

در این گزارش آمده است: «مهاجم ایرانی که برای جام حذفی پرتغال در ترکیب نبود، مطمئناً در ترکیب اصلی دربی روز شنبه خواهد بود و انگیزه بیشتری برای دیدار از بوآویشتا خواهد داشت. مهدی حالا در سومین فصل حضورش در تیم ملی پرتغال روی ۹۶ گل تاثیرگذار بوده است (۶۲ گل و ۳۴ پاس گل در ۱۱۴ بازی) و در آستانه آخرین بازی قبل از جام جهانی - جایی که حضور او تقریباً تضمین شده است - چشمش به عدد ۱۰۰ است. به عبارت دیگر، مهدی مسئول بیش از یک سوم (۳۸.۱ درصد) از ۲۵۲ گلی است که پورتو به ثمر رسانده است.»

مطلب روزنامه پرتغالی درباره مهاجم ایران این‌طور ادامه پیدا کرده است: «طارمی برای رسیدن به چنین رکوردی قبل از رفتن به قطر با تیم ملی ایران، باید نمایشی استادانه در استادیوم بسا (ورزشگاه خانگی بواویشتا) امضا کند. یک پوکر گل یا پاس گل و یا ترکیبی از این دو برای رسیدن به آمار صد کافی است اما در یک سناریوی واقع بینانه تر، می‌توان انتظار داشت که پس از بازگشت طارمی از بزرگترین رقابت تیم ملی، به این نقطه رسید.»

روزنامه اوجوگو در حالی این گزارش را منتشر کرده که بررسی سابقه تقابل طارمی با بواویشتا با لباس تیم‌های ریوآوه و پورتو نشان می‌دهد درخشش در بازی امشب دور از انتظار نیست:

«مهدی پنج بار با بواویشتا دیدار کرده و چهار گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است. در پرتغال، در واقع تنها سه باشگاه خاطرات بدتری از طارمی دارند: توندلا، پورتیموننزه و موریرنزه. عامل دیگری نیز وجود دارد که می‌توان به جذابیت انگیزشی بازیکن ۳۰ ساله ایران در بازی امشب اضافه کند؛ فصل گذشته به طارمی یک ساعت پیش از شروع بازی با بواویشتا گفته شد که او نمی‌تواند در این مسابقه بازی کند؛ وقتی که او فهمید تست کرونایش مثبت شده است. پورتو در نهایت در آن بازی بدون مهاجم ایران به پیروزی ۱ بر صفر رسید.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5yro

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امید ابراهیمی جام جهانی را از دست داد
ساعات تلخ کاپیتان تیم ملی: