تاریخ انتشار: 1401/08/22 12:15
کد خبر: 14096

ترکیب احتمالی انگلیس مقابل ایران

تیم ملی انگلیس یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حاضر در جام جهانی است که برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کند و در بازی نخست به مصاف ایران خواهد رفت.
ترکیب احتمالی انگلیس مقابل ایران

تیم ملی انگلیس به عنوان ارزشمندترین تیم ملی فوتبال جهان و به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی وارد جام جهانی خواهد شد. انگلیسی‌ها در اولین بازی خود در جام جهانی رو در روی تیم ملی ایران قرار می‌گیرند.

با توجه به حضور بازیکنان با کیفیت که اکثرا در لیگ برتر انگلیس و در بهترین تیم‌های جهان به میدان می‌روند، گرت ساوت گیت توانایی اجرای برنامه‌ها و تاکتیک‌های مختلف را دارد و حتی می‌تواند روی توانمندی‌های فردی تک تک بازیکنانش حساب باز کند.

در نتیجه تشخیص برنامه‌های انگلیس برای هر مربی و آنالیزوری کار سختی خواهد بود و تا روز مسابقه نمی‌توان برآیند درستی از ترکیب انگلیسی‌ها داشت.

با این حال نگاهی به عملکرد بازیکنان این تیم و ترکیب انگلیس در دیدارهای گذشته نشان می‌دهد ساوت گیت در برخی از خطوط گزینه‌های نهایی خود را انتخاب کرده است.

ترکیب نهایی انگلیس شامل ۲۶ بازیکن حاضر در جام جهانی طی روزهای گذشته اعلام شد که در این گزارش نگاهی به فهرست این تیم و ترکیب احتمالی انگلیس در برابر ایران خواهیم داشت:

تیم ملی فوتبال انگلیس

تیم ملی انگلیس در دیدارهای قبلی خود در لیگ ملت‌ها با دو ترکیب مختلف به میدان رفته است. گرت ساوت گیت در دو دیدار آخر تیمش با ترکیب ۳-۴-۳ و قبل تر از آن با ترکیب ۱-۳-۲-۴ در زمین ظاهر شده است که در این بین جابجایی‌هایی هم در نفرات صورت گرفته است اما در هر دو ترکیب در برخی خطوط نقاط اشتراک دیده می‌شود.

دروازه:

جردن پیکفورد، ستاره اورتون، در طول راهیابی انگلیس به نیمه نهایی و فینال دو تورنمنت مهم گذشته (جام جهانی و جام ملت‌ها)، همیشه گزینه اول ساوت گیت بوده است. موفقیت پیکفورد در ضربات پنالتی موقعیت او را به عنوان شماره ۱ ساوت گیت افزایش داده است. با وجود غیبت پیکفورد در لیگ ملت‌های اروپا به دلیل مصدومیت، او همچنان گزینه اول است و نیک پوپ و آرون رمزدیل به عنوان پشتیبان او در این بازی‌ها حضور دارند.

مدافعان:

تیم ساوت‌گیت زمانی در پست دفاع کناری بسیار قدرتمند بود اما مصدومیت‌ واکر، جیمز و آرنولد برنامه او را به هم ریخت. پست دفاع چپ نیز تحت تأثیر مصدومیت بن چیلول قرار گرفت و تریپیه، مدافع راستی که توانایی‌های متوسطی دارد، با توجه به توانایی برای پر کردن پست دفاع چپ، در فهرست تیمش قرار گرفته است. علی‌رغم اینکه واکر از ابتدای ماه اکتبر در ترکیب سیتی قرار نگرفته و همچنین با وجود تردیدها در مورد عملکرد هری مگوایر در منچستر یونایتد، ساوت‌گیت می تواند در پیراهن انگلیس به او تکیه کند. جان استونز، انتخابی به ظاهر مطمئن در کنار او - چه در دفاع چهار نفره و چه در دفاع سه نفره - است.

هافبک‌ها:

دکلان رایس و کالوین فیلیپس به عنوان محورهای دفاعی انگلیس سکویی برای پیشرفت این تیم در یورو ۲۰۲۰ بودند و انتظار می‌رود اگر فیلیپس بتواند به نحوی به آمادگی جسمانی خود بازگردد، این همکاری را در قطر ادامه دهند. پیشرفت سریع جود بلینگهام به ساوت‌گیت یک گزینه اضافی ارائه می کند و اگر فیلیپس کاملاً آماده نباشد، بلینگهام در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

بسته به ترکیب انگلیس، میسون مونت احتمالاً به عنوان بازیکنی در زمین قرار می‌گیرد که ارتباط خط هافبک و حمله را برقرار می‌کند. جردن هندرسون و کانر گالاگر دیگر گزینه‌های انگلیس در این پست هستند.

مهاجم‌ها:

هری کین یک انتخاب اصلی و بی چون و چرا برای ساوت گیت است و می‌تواند رکورد گلزنی در تیم ملی انگلیس را در قطر بشکند. گل‌های رحیم استرلینگ در یورو ۲۰۲۱ بسیار مهم بود و او در صورت حفظ فرم خوبش در چلسی، در ترکیب اصلی باقی خواهد ماند و بوکایو ساکا، فیل فودن و جک گریلیش برای دیگر نقش‌های هجومی می‌جنگند.

تیم ملی انگلیس به احتمال بسیار زیاد با یکی از این دو ترکیب به میدان خواهد رفت:

ترکیب (۳-۴-۳): پیکفورد - واکر، مگوایر، استونز - آرنولد، بلینگهام، رایس، شاو - استرلینگ، کین، گریلیش.

ترکیب (۱-۳-۲-۴): پیکفورد - واکر، مگوایر، استونز، شاو - بلینگهام، رایس - ساکا، مونت، استرلینگ – کین.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45aqwo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سلاح ایران در جام جهانی از نگاه روزنامه عربستانی