تاریخ انتشار: 1401/08/23 19:04
کد خبر: 14047

بزرگترین بازنده های لیست کی‌روش/ ۱۳ ستاره سرخابی و چند لژیونر!

به غیر از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی، بازیکنان دیگری هم شانس حضور در جام جهانی را داشتند ولی کیروش آن‌ها را به قطر نبرد.
بزرگترین بازنده های لیست کی‌روش/ ۱۳ ستاره سرخابی و چند لژیونر!

بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت کارلوس کیروش لیست نهایی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی قطر اعلام کرد و ۲۵ بازیکن دعوت شده راهی قطر شدند. در لیست نهایی تیم ملی ۹ بازیکن داخلی و ۱۶ لژیونر حضور دارند که در نوع خودش جالب است.

پرسپولیس با ۴ نماینده بیشترین بازیکن را در تیم ملی دارد و استقلال با ۳، سپاهان، کایسری اسپور و الاهلی قطر هم با ۲ نماینده در رده‌های بعدی قرار دارند. همواره و بعد از اعلام هر لیستی قبل از تورنمنت‌های مختلف، انتقاداتی به انتخاب نفرات وارد می‌شود ولی خب طبیعی است که مربیگری و انتخاب بازیکنان سلیقه ای است و در نهایت سرمربی تیم باید پاسخگوی نتایج باشد. به غیر از نفرات دعوت شده برای جام جهانی، بازیکنان دیگری هم بودند که قبلا و به خصوص در زمان سرمربیگری اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شدند و شانس حضور در جام جهانی را داشتند ولی با بازگشت کیروش به فوتبال ایران، این بازیکنان شانس حضور در جام جهانی را از دست دادند و خبری از حضور آن‌ها در قطر نخواهد بود. در گزارش زیر، به تفکیک تیم بزرگترین بازنده‌ها و جا مانده‌های جام جهانی را بررسی می‌کنیم.

پرسپولیس

همانطور که اشاره شد، پرسپولیس به عنوان صدرنشین فعلی لیگ برتر دارای بیشترین نماینده در تیم ملی است. به غیر از بیرانوند، پورعلی گنجی، امیری و ترابی، نفراتی چون دانیال اسماعیلی فر، سعید صادقی، فرشاد فرجی، کمال کامیابی نیا  و سروش رفیعی که در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شدند، ولی در لیست کیروش حضور ندارند. با این حال بزرگترین بازمانده پرسپولیس میلاد سرلک است که تا همین چند روز قبل در اردوی تیم ملی بود ولی در نهایت خط خورد و نتوانست اولین جام جهانی خود را تجربه کند.

استقلال

قهرمان فصل قبل لیگ برتر ۳ نماینده در تیم ملی دارد و ابوالفضل جلالی، سید حسین حسینی و روزبه چشمی بازیکنانی هستند که از استقلال در جام جهانی حضور خواهند داشت. به غیر از این ۳ بازیکن، مهدی مهدی پور، مهدی قایدی، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، صالح حردانی و جعفر سلمانی بازیکنانی بودند که در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شدند و حتی در بازگشت کیروش هم چند نفر از آن‌ها عضو تیم ملی بودند ولی در نهایت نتوانستند در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند. اما بدون شک بزرگترین بازمانده استقلال محمد محبی وینگر تکنیکی این تیم بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند، محبی در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد ولی نظر کیروش چیز دیگری بود و این بازیکن بوشهری نتوانست راهی قطر شود.

سپاهان

تنها تیم شهرستانی که در جام جهانی  نماینده دارد، سپاهان است. رامین رضاییان و پیام نیازمند دو بازیکن این تیم هستند که در فهرست ۲۵ نفره تیم ملی قرار گرفتند و کیروش آن‌ها را به جام جهانی برد. امید نورافکن اما بزرگترین بازمانده زردپوشان است که جایی در لیست نهایی تیم ملی نداشت. امید که در مرحله مقدماتی جام جهانی یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی بود و در چند دیدار هم به صورت فیکس به میدان رفت، تا آخرین لحظه در اردو حاضر بود و در دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه هم فیکس بازی کرد. با این حال سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت نورافکن را خط بزند و این بازیکن چند پسته جام جهانی را از خانه نگاه کند.

لژیونرها

بدون شک بزرگترین بازمانده و شاید بدشانس ترین لژیونر فوتبال ایران امید ابراهیمی بود که کیروش حساب زیادی روی او برای جام جهانی باز کرده بود. با این حال یک مصدومیت بدموقع دومین جام جهانی را از امید گرفت و این بازیکن باکیفیت از لیست نهایی تیم ملی خط خورد. به غیر از ابراهیمی بازیکنانی مثل صیادمنش، حسین زاده، علیپور و زاهدی هم شانس حضور در قطر را داشتند ولی دعوت نشدند. البته ذکر این نکته لازم است که اگر صیادمنش مصدوم نبود، احتمال اینکه در فهرست نهایی کیروش قرار می‌گرفت، زیاد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z9q5j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انگیزه خاص طارمی برای دیدار با تیم سابق بیرانوند

امید ابراهیمی جام جهانی را از دست داد
ساعات تلخ کاپیتان تیم ملی: