تاریخ انتشار: 1401/08/23 20:51
بررسی اسکواد شش قاره در جام جهانی؛
کد خبر: 14043

خطر حذف پرستاره‌ترین تیم آسیا بیشتر از ایران است!

ژاپن با بیشترین تعداد لژیونر در لیگهای معتبر اروپایی، پرستاره‌ترین نماینده اروپا در جام جهانی محسوب می‌شود.
خطر حذف پرستاره‌ترین تیم آسیا بیشتر از ایران است!

با اعلام فهرست نهایی ایران، لیست شش نماینده آسیا برای حضور در جام جهانی در حالی تکمیل شد که کارلوس کی‌روش برخلاف سایرین، یک بازیکن کمتر در لیست خود قرار داد.

در فهرست ایران نام 16 بازیکن لژیونر دیده می‌شود که تیم‌ملی را پس از استرالیا و ژاپن در جایگاه بیشترین تعداد لژیونر بین تیمهای آسیایی قرار می‌داد. این در حالی است که ایران جام جهانی قبلی 14 بازیکن (از 23 بازیکن) لژیونر داشت و حالا این تعداد افزایش یافته است. البته شاید در صورت عدم مصدومیت امید ابراهیمی و اللهیار صیادمنش، این تعداد به عدد 18 نیز می‌رسید.

ژاپن در فهرست اولیه 20 بازیکن لژیونر داشت اما مصدومیت ناکایاما باعث شد تا هاجیمه موریاسو یکی از بازیکنان شاغل در جی لیگ را جایگزین مدافع هادرسفیلد کند.

استرالیا در جام جهانی قبلی سه بازیکن از لیگ داخلی داشت اما حالا این تعداد به عدد 7 افزایش یافته و سهم بازیکنان شاغل در لیگ استرالیا بیشتر شده است.

نکته جالب مربوط به دو تیم عربستان و قطر است که بدون هیچ بازیکن لژیونر پای به جام جهانی خواهند گذاشت و تمام 26 بازیکن این دو تیم از لیگ ستارگان قطر و حرفه‌ای سعودی است.

ایران و استرالیا اگرچه در تعداد لژیونر امکان رقابت با ژاپن را دارند اما بررسی تعداد لژیونرها در 7 لیگ معتبر آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند و پرتغال نشان می‌دهد که ژاپن با قاطعیت صدرنشین است. 15 بازیکن از لیست نهایی سامورایی‌ها در سطح اول این شش لیگ بازی می‌کنند و حتی اغلب در تیمهای خود فیکس هستند.

نکته مهم اینکه کره‌جنوبی تعداد لژیونر کمتری نسبت به ایران دارد اما 50% بازیکنان لژیونر این تیم در سطح اول لیگهای معتبر حضور دارند تا این تیم پس از ژاپن در جایگاه دوم قرار بگیرد. سون هیونگ مین ستاره ژاپن کره‌جنوبی است که به عنوان ستاره تاتنهام پای به جام جهانی خواهد گذاشت.

در فهرست تیم‌ملی ایران سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس چهار بازیکنی هستند که شاغل در سطح اول این لیگ‌ها بازی می‌کنند که البته قدوس فرصت چندانی برای بازی در برنتفورد پیدا نکرده و آزمون هم چندان توفیقی در خط حمله بایرلورکوزن نداشته است.

شاید علامت سوال اصلی در مورد استرالیا باشد که از بین 19 بازیکن لژیونر تنها دو بازیکن در سطح اول هفت لیگ معتبر آسیا بازی می‌کنند. آجدین هراستیچ و آور مابیل دو بازیکنی هستند که با حضور در هلاس ورونا و کادیز، این نقش را برعهده گرفته‌اند.

در بین بازیکنانی که لژیونر آسیایی دارند، کره جنوبی صدرنشین است. کیم سئونگ گیو (الشباب عربستان)، کوونگ کیون وونگ (گامبا اوساکای ژاپن)، جونگ وو یونگ (السد قطر) و سون جون هو (شاندونگ لوننگ) چهار بازیکن کره‌ای شاغل در آسیا هستند که در جام جهانی به میدان خواهند رفت.

نکته جالب اینکه ژاپن هیچ بازیکن شاغل در آسیا که به تیم ملی دعوت شود ندارد اما ایران و استرالیا به ترتیب سه و بازیکن لژیونر آسیایی در ترکیب خود می‌بینند.

برای ایران، حسین کنعانی و شجاع خلیل‌زاده از الاهلی قطر و احمد نوراللهی از شباب الاهلی، لژیونرهای آسیایی محسوب می‌شوند.

در مجموع به نظر می‌رسد ژاپن علاوه بر اینکه تعداد زیادی بازیکن لژیونر شاغل در لیگهای معتبر آسیایی دارد، از بازیکنانی بهره می‌برد که بازیکنان کلیدی تیمهای خود در اروپا محسوب می‌شوند.

کافی است اسکواد ژاپن به صورت اجمالی بررسی شود: کو ایتاکورا (مونشن گلادباخ)، تاکهیرو تومیاسو (آرسنال)، مایا یوشیدا (شالکه)، هیروکی ایتو(اشتوتگارت)،  ریتسو دوآن (فرایبورگ)، واتارو اندو (اشتوتگارت)، هیدماسا موریتا (اسپورتینگ)، آئو تاناکا (دوسلدورف)، دایچی کامادا (اینتراخت فرانکفورت)، تاکفوسا کوبو (رئال سوسیه‌داد) ، تاکومی مینامینو (موناکو)، کائورو میتوما (برایتون) و تاکوما آسانو (بوخوم).

البته ژاپن برای صعود دیدارهای سختی مقابل اسپانیا، آلمان و کاستاریکا خواهد داشت اما حضور این تعداد ستاره شاید این تیم را در رقابت با بهترین تیمهای جهان قرار دهد.

نکته جالب اینکه باوجود تیم پرستاره‌تر ژاپن و کره جنوبی نسبت به ایران اما شاید تیم ملی به دلیل دشواری کمتر در گروه‌بندی، شانس بیشتری برای صعود نسبت به این دو تیم داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5xvz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمجید آرسن ونگر از حریف آفریقایی ایران در جام جهانی