تاریخ انتشار: 1401/08/30 19:41
کد خبر: 13804

حواشی دیدار ایران و انگلیس/ کی‌روش اجازه دخالت نداد/ ستاره پرسپولیس مربی شد!/ انگلیسی‌ها به دنبال سردار!

اکثر خبرنگاران انگلیسی به دنبال کسب اطلاع از آخرین وضعیت سردار آزمون بودند.
حواشی دیدار ایران و انگلیس/ کی‌روش اجازه دخالت نداد/ ستاره پرسپولیس مربی شد!/ انگلیسی‌ها به دنبال سردار!

اولین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی مقابل تیم قدرتمند انگلیس درحال برگزار شد که کیروش با ترکیبش خیلی‌ها را سورپرایز کرد.شانزدهمین دیدار ایران در تاریخ جام جهانی یکی از سخت ترین آن‌ها بود و البته حواشی زیادی هم داشت. بخش اول  حواشی مفصل قبل و بعد از این بازی را در گزارش زیر می خوانید.

کی‌روش اجازه دخالت نداد

صبح امروز  آخرین جلسه فنی قبل از دیدار مقابل انگلیس در هتل محل اقامت تیم ملی برگزار شد. نکته جالب در خصوص این جلسه این بود که هیچکس به جز بازیکنان و اعضای کادرفنی حق ورود به جلسه را نداشت . در واقع کیروش نمی خواست کسی از صحبت‌های او در جلسه قبل از شروع بازی مقابل انگلیس مطلع شود و حتی مقامات رسمی فدراسیون و وزارت ورزش هم اجازه حضور در این جلسه را نداشتند.

کی‌روش ملی پوشان را تحریک کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این هم اقداماتی برای تقویت روحیه و انگیزه بازیکنان انجام داده بود، قبل از دیدار برابر انگلیس هم از این حربه برای تقویت روحی ملی پوشان استفاده کرد. نخستین بازی تیم ملی ایران در حالی امروز مقابل انگلیس برگزار شد که سه شیرها یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شوند. با این حال کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران با انتشار ویدئوهایی از بازیکنان بار دیگر آنها را از لحاظ روحی آماده نبردی سخت کرد. او در این کلیپ‌های تأثیرگذار و احساسی از بازیکنان خواست که برای موفقیت تیم ملی و خوشحالی مردم هرکاری از دستشان بر می‌آید انجام دهند تا شاید نخستین شگفتی جام در بازی ایران با شاگردان گرت ساوت گیت رقم بخورد. فیلم‌های ویدئویی که در اردوی ملی پوشان ایران منتشر شد باعث شده است تا بازیکنان توان بیشتری برای این بازی داشته باشند.

شوخی جالب ایرانی‌ها با مدافع منچستر

عده‌ای از هواداران تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی با انگلیس به شوخی با هری مگوایر پرداختند. پیش از دیدار دو تیم ایران و انگلیس عده‌ای از هواداران تیم ملی  فوتبال ایران با در دست داشتن پلاکاردهایی با هری مگوایر شوخی کردند. این پلاکاردها مورد توجه خبرنگاران انگلیسی قرار گرفته است. در یکی از پلاکاردها شعاری با این مضمون نوشته شده است که "فوتبال به خانه بر نمی‌گردد به خاطر هری مگوایر (football is not coming home because of maguire). هری مگوایر مدافع مورد نظر گرت ساوتگیت است ولی در تیم باشگاهی خود در این فصل ضعف کرده است و حتی عده‌ای عقیده داشتند او نباید به تیم ملی انگلیس دعوت شود.

تیم ملی توسط مردم بدرقه شد

هواداران ایرانی برای بدرقه تیم ملی فوتبال ایران در مقابل هتل الریان حضور پیدا کردند.  قبل از  بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس، تعدادی از هواداران ایران مقابل هتل محل اقامت تیم ملی ایران حاضر شدند. این عده به شدت بازیکنان تیم ملی و کیروش را تشویق کردند و اعضای تیم ملی هم با بدرقه آن‌ها راهی استادیوم محل برگزاری مسابقه شدند.

حضور تاج و وزیر در اتوبوس

قبل از عزیمت اعضای تیم ملی به ورزشگاه، رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش در اتوبوس تیم ملی حاضر شدند و برای دقایقی در خصوص دیدار مقابل انگلیس و اهمییت بالای آن برای کشور برای بازیکنان صحبت کردند.

کل کل جالب ایرانی و انگلیسی‌ها

قبل از شروع بازی دو تیم ایران و انگلیس، هواداران دو تیم مقابل ورزشگاه خلیفه دوحه جمع شده بودند و حسابی تیم مورد علاقه خودشان را تشویق می کردند. نکته جالب کری‌ها و کل کل‌هایی بود که بین هواداران دو تیم شکل گرفت و همین موضوع سوژه خبرنگاران و عکاسان شد.

 

استادیوم پر نشد

ایران و انگلیس درحالی به مصاف هم رفتند که استادیوم خلیفه که محل برگزاری این دیدار بود، پر نشد و کلی جای خالی در ورزشگاه دیده می شد.

شوخی‌های سردار و حسینی

موقع گرم کردن بازیکنان، سردار آزمون و سید حسین حسینی با یکدیگر شوخی می کردند و حتی مهاجم تیم ملی چند بار با ضربات چیپ کاپیتان استقلال را محک زد.

بیرانوند محبوب ترین بازیکن تیم ملی

بازیکنان تیم ملی به محض ورود به ورزشگاه توسط ایرانی‌های حاضر در استادیوم خلیفه تشویق شدند ولی بیرانوند گلر تیم ملی بیشتر از سایرین مورد تشویق قرار گرفت.

ستاره پرسپولیس مربی شد

در کمال تعجی وحید امیری ستاره پرسپولیس و تیم ملی در ترکیب اصلی قرار نگرفت و کار را از روی نیمکت شروع کرد. با این حال وحید درست مثل یک مربی در کنار صادق محرمی همبازی سابق خود حضور داشت و نکات لازم را به او گوشزد می کرد. گفتنی است محرمی برای اولین بار بازی در جام جهانی را تجربه می کند.

دوربین‌ها روی طارمی زوم شدند

موقع گرم کردن دو تیم، اکثر دوربین‌های تلویزیونی و عکاسان روی دو ستاره دو تیم یعنی هری کین و مهدی طارمی زوم کرده بودند. البته می شد گفت که توجه به طارمی حتی بیشتر از هری کین بود.

انگلیسی‌ها به دنبال بازی کردن سردار

آزمون جایی در ترکیب اصلی تیم ملی نداشت ولی با این حال خبرنگاران انگلیسی به شدت به دنبال اطلاعات از این بازیکن بودند و می خواستند بدانند که آزمون می تواند به میدان برود یا خیر.

آتش بازی قبل از شروع دیدار ایران انگلیس

قبل از شروع بازی آتش بازی بسیار جالبی برگزار شد و همه حاضران در ورزشگاه را به وجد آورد.

تعجب خبرنگاران از غیبت دو ستاره

وقتی ترکیب تیم ملی اعلام شد، خیلی از خبرنگاران حاضر در ورزشگاه از غیبت محمد حسین کنعانی زادگان و سعید عزت اللهی متعجب شدند. تقریبا همه پیشبینی می کردند که این دو بازیکن از مهره‌های ثابت کیروش در دیدار مقابل انگلیس باشند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39yy74

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حواشی دیدار ایران و انگلیس/ کی‌روش اجازه دخالت نداد/ ستاره پرسپولیس مربی شد!/ انگلیسی‌ها به دنبال سردار!